Vienas didžiausių pasaulyje padangų gamintojų teigia, kad dėl to, kad Europos vairuotojai tinkamai neprižiūri savo automobilių padangų, smarkiai blogėja saugumas keliuose.
Jau aštuntus metus iš eilės rengiami nemokami padangų patikrinimai visoje Europos Sąjungoje. Praėjusiais metais jų metu buvo patikrinti daugiau kaip 28 tūkst. automobilių. Remiantis šiais duomenimis, pribloškiamai daug, net 78 procentai patikrintų automobilių turėjo bent vieną nepakankamai pripūstą padangą.
Dažniau negu kas ketvirtas automobilis turėjo padangas, kurios buvo visiškai nudėvėtos ir neatitiko kelių eismo taisyklių reikalavimų minimaliam padangos protektoriaus gyliui.
Šie duomenys dar labiau šokiruoja, turint omenyje, kad palyginus 2011 metais atlikto tyrimo duomenis, padangų, neatitinkančių kelių eismo taisyklių reikalavimų padaugėjo net 25 proc.
Vis prastėjančią padėtį specialistai sieja su gilėjančia ekonomikos krize, didėjančiomis degalų kainomis ir mažėjančia žmonių perkamąja galia.
Nepaisant sunkumų, vairuotojai perspėjami, kad nepripūstos arba nusidėvėjusios padangos turi lemiamos įtakos saugumui keliuose, nes tokiomis padangomis apautas automobilis tampa nestabilus, o jo valdymas smarkiai pablogėja. Be to, padidėja tokio automobilio stabdymo kelias.
„Važiavimas automobiliu su nepripūstomis padangomis yra ne tik pavojingas. Tai labai smarkiai padidina degalų suvartojimą ir taršą, o to išvengti galima paprasčiausiai reguliariai tikrinant oro slėgį padangose. Būtų idealu, jeigu vairuotojai padangų slėgį tikrintų kartą per mėnesį. Ir tuo pačiu būtų puiku, jeigu vairuotojai reguliariai tikrintų padangų protektoriaus gylį ir ar padanga dėvisi vienodai.
Kai kurie žmonės net nepagalvoja, kaip nepakankamai pripūstos ar nusidėvėjusios padangos lemia automobilio valdymo ypatybes ir stabdymo kelią. Dauguma į padangas žiūri kaip į juodus apvalius daiktus, kuriuos privaloma pirkti, tačiau reikia nepamiršti, kad būtent šiais daiktais automobilis liečiasi su kelio paviršiumi. Susilietimo plotas prilygsta keturių atvirukų dydžiui“, – sako „Bridgestone Europe“ kompanijos komunikacijos generalinis direktorius Jake Rønsholt.
Ironiška, kad netinkama padangų priežiūra vairuotojams apsiverčia atvirkščiai – jiems tai kainuoja ir daugiau pinigų ir daugiau laiko. Nepakankamai pripūstos padangos ne tik greičiau dėvisi, automobilis su tokiomis padangomis naudoja daugiau degalų – per metus dėl nepripūstų padangų visame pasaulyje papildomai sudeginama po 3,9 milijardus litrų degalų ir į atmosferą išmetama po 9,2 milijonus tonų anglies dvideginio.
Jaudinanti 2012 metų statistika rodo labai smarkiai išaugusį nepripūstomis ar nusidėvėjusiomis padangomis važinėjančių vairuotojų skaičių, kuris 2011 sudarė atitinkamai 63 ir 20 proc. Per metus šis skaičius padidėjo net 25 procentais.
Padangų gamintojai ragina visus vairuotojus reguliariai tikrinti padangų būklę, palaikyti tinkamą padangų slėgį ir laiku keisti nusidėvėjusias ar pažeistas padangas, kol jos nepridarė papildomų problemų.