Vienas svarbiausių punktų – įgyvendinant dar 2022 m. spalį priimtus Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pakeitimus, patikslintos išimtys, kada ir kaip galima naudotis mobiliojo ryšio priemonėmis vairuojant.
Mobiliuoju telefonu leidžiama naudotis vairuojant, tik jei jis valdomas laisvų rankų įranga ir laikomas specialiame laikiklyje.
Kita alternatyva – mobilusis telefonas gali būti valdomas transporto priemonės laisvų rankų įranga, esančia ant vairo, multimedijoje ir pan.
Rankomis naudotis mobiliuoju telefonu vairuojant yra draudžiama, išskyrus, kai transporto priemonė stovi. Ši išimtis galioja tik sustojus ilgesniam laikui, tačiau nėra taikoma, kai sustojama spūstyje, prie raudono šviesoforo signalo, praleidžiant pėsčiuosius ir pan.
KET pakeitimais atnaujinta eismo tvarka gyvenamojoje zonoje ir stovėjimo aikštelėse.
Nustatyta, kad automobiliams draudžiama lenkti gyvenamojoje zonoje, daugiabučių kiemuose ir stovėjimo aikštelėse. Be to, siekiant išvengti pasitaikančių piktnaudžiavimų, KET nustatomas aiškus ir vienareikšmis draudimas sustoti ir stovėti stovėjimo vietoje, skirtoje tik transporto priemonėms, pažymėtoms skiriamuoju ženklu „Neįgalusis“ arba neįgalių asmenų automobilių statymo kortele.
Tačiau gyvenamojoje zonoje ir stovėjimo aikštelėse galės laisviau judėti dviratininkai ir pėstieji. Pagal patikslintas KET nuostatas dviratininkams gyvenamojoje zonoje netaikomas reikalavimas važiuoti viena eile ir kuo arčiau eismo juostos dešiniojo krašto.
Pėstiesiems automobilių stovėjimo aikštelėse leidžiama judėti visa važiuojamąja dalimi, tačiau jie turi netrukdyti transporto priemonių eismui. Esant pėsčiųjų perėjai, privalu ja naudotis. Stovėjimo aikštelėse pėstieji turi pirmumo teisę prieš transporto priemones.
Siekiant išvengti nesusipratimų dviračių takuose, nustatytos išimtys dėl pėsčiųjų eismo dviračių takais ir dviračių juostomis. KET nustatyta, kad pėstieji gali kirsti dviračių taką ar juostą, pereidami į kitą jų pusę, taip pat pėstieji gali judėti dviračių taku, jei kelyje nėra šaligatvio ar pėsčiųjų tako. Šiais atvejais pėstieji turi eiti taip, kad netrukdytų dviratininkų eismui.
KET pakeitimais suvienodinti reikalavimai visų rūšių keturračių vairuotojams. Nustatyta, kad ratinio traktoriaus (T3b kategorijos), kuris pagamintas keturračio konstrukcijos pagrindu ir neturi kėbulo (kabinos), vairuotojui taikomi keturračių vairuotojams keliami reikalavimai: privaloma dėvėti šalmą ir vairuoti abiem rankomis, draudžiama važiuoti automagistrale ir greitkeliu, vežti vaikus iki 12 metų.
Į KET įtraukta nauja rekomendacija dėl vaiko vežimo automobiliu. Rekomenduojama, kad vaikas specialioje sėdynėje, atsuktoje prieš automobilio važiavimo kryptį, būtų vežamas kaip galima ilgiau, kaip nurodo sėdynės gamintojas.
Taip vežti vaiką naujesnio tipo sėdynėse galima gerokai ilgiau (bent iki 15 mėn. amžiaus), dėl saugumo būtina atsižvelgti į sėdynių gamintojų nurodomus reikalavimus ir rekomendacijas. Svarbu, kad vaikas būtų vežamas specialioje jo ūgiui ir svoriui pritaikytoje sėdynėje.
Atsižvelgiant į naujus eismo dalyvių poreikius, KET įtvirtinamas naujas įspėjamasis kelio ženklas Nr. 152 „Raiteliai“ – jis įspės apie kelio ruožą, kuriuo dažnai joja raiteliai ar vedami žirgai.
Tačiau atsisakoma pasenusių neaktualių paslaugų kelio ženklų mėlyname fone Nr. 706 „Telefonas“ ir Nr. 725 „Lankytina vieta“. Ženklas „Telefonas“ tapo neaktualus Lietuvoje nebelikus taksofonų, o lankytinos vietos jau žymimos kitokiais kelio ženklais rudame fone su rodykle į lankytiną vietą arba su lankytinos vietos pavadinimu.
Visi minėti KET pakeitimai, išskyrus kelio ženklus, įsigalioja šių metų gegužės 1 d. Kelio ženklų pakeitimai įsigalios lapkričio 1 d.
Išsamiau su naujausiais KET pakeitimais galite susipažinti čia