Vairuotojas piktinasi, kad dėl galimai sugedusio stoties stabdžių tikrinimo stendo jis turėjo paaukoti ne tik nemažai laiko, bet ir pinigų kurui. Šiaulių techninės apžiūros centras aiškina, kad stabdžių stendas tą dieną veikė gerai ir kitiems automobiliams tokios pat problemos tuo pačiu metu neužfiksavo.
Į portalą tv3.lt kreipėsi vairuotojas Andrius (tikrasis vardas ir pavardė redakcijai žinomi – aut. past.). Jis su šeima turi ne vieną automobilį ir privalomosioms techninėms apžiūroms atlikti visad rinkosi Kelmės techninės apžiūros stotį – jį tenkino ir patogi vieta, ir malonus aptarnavimas.
Kelmėje nepraleido dėl stabdžių, Šiauliuose pasakė, kad automobilis kaip naujas
Lapkričio 5 d. po pietų vyras buvo užsiregistravęs atlikti automobilio techninę apžiūrą. Tądien Andrius prie techninės apžiūros stoties atvyko anksčiau, nei buvo užsiregistravęs. Prieš jo automobilį eilėje laukė kitas automobilis – furgonas.
Atėjus numatytam laikui, Andrius vis dar laukė eilėje ir kiek vėliau nuėjo į stoties vidų pasiteirauti, kodėl vėluojama. Viduje jį pasitiko kontrolierius. Pasak Andriaus, šis specialistas Kelmės stotyje buvo naujas.
Nuėjus pasiteirauti, ar viskas gerai, Andrius sako buvęs specialisto nemaloniai aptarnautas.
„Nei labas, nieko, sako: kada užsiregistravęs? Sakau: dabar. Sako: kada dabar? Sakau: dabar. Sako: matai, kad esu vienas pats, čia per galvą nepersiversiu“, – tv3.lt pasakoja Andrius.
Iš stoties išvažiavus furgonui, atėjo eilė Andriaus automobiliui. Jo automobilis apynaujis – parsiųstas iš JAV, nuvažiavęs kelias dešimtis tūkstančių kilometrų. Tačiau užvažiavus ant stabdžių tikrinimo stendo, jis parodė, kad abu dešinieji automobilio stabdžiai yra itin prastos kokybės.
„Sako: turbūt niekur nevažiuojate, stovi, tos naujos mašinos nebėra tokios patikimos, patvarios. Mašina 36 tūkst. nuvažiavusi, praktiškai kvepia naujai“, – teigia Andrius.
Vėliau darbuotojas apžiūrėjo automobilio apačią, pasikvietė po automobiliu pasižiūrėti ir Andrių.
„Sako: duslintuvas pas tave kiauras. O iš tikrųjų, jis ne kiauras, dūmai niekur nėjo. Paprasčiausiai per sujungimą kondensatas palašėjo ir viskas“, – sako Andrius.
Vėliau ėjo laikas tikrinti automobilio žibintus, pastabų automobiliui kontrolierius turėjo ir dėl jų.
„Jis pamatė, kad yra šviesų reguliavimo ratukas. Automobilis iš Amerikos parvarytas, sudėti europiniai žibintai. Ratukas nebereikalingas. Sako: čia jo turėtų nebūti. Sakau: jei yra, tai yra, ką aš dabar padarysiu? Ar turiu jį išimti, kad jo nebūtų? <…>
Ir viskas, nei pamarkstė (ilgų šviesų netikrino – aut. past.), nei apiplovimų, nei vaistinėlės – nieko neklausė. Sako: dėl duslintuvo ir jungtuko tave praleisiu, bet dėl stabdžių ne, nes jie esą labai blogi. Sako: tai nieko netvarkyk, pavažinėk, pastabdyk, rankinį paspaudinėk, prasidirbk ir atvažiuosi“, – sako Andrius.
Vyrui toks kontrolieriaus pasiūlymas pasirodė nelogiškas, tad stabdžius patikrinti jis iš karto nuvyko į servisą. Serviso įranga parodė, kad stabdžiai veikia idealiai. Vyras nufilmavo stabdžių patikrinimą ir vaizdo įrašą nuvežė parodyti atgal į Kelmės techninės apžiūros stotį.
Andrius informavo kontrolierių, kad stoties stabdžių tikrinimo stendas gali būti sugedęs, tačiau darbuotojas jam pasiūlė rašyti skundą ir toliau tikrino automobilius.
Tą pačią dieną Andriaus sūnus paėmė tėvo automobilį ir juo nuvažiavo į Šiaulių techninių apžiūrų centrą, kur stabdžių gedimas nebuvo užfiksuotas.
„Šiauliuose sako: nauji stabdžiai. Po valandos sūnus skambina – praėjo apžiūrą. Ir prašau – laiko, kuro sąnaudos, dar išsinervini kiek“, – sako Andrius.
„Praėjo tie laikai, kai drebėdavai, kad tik praeitum apžiūrą. Ateini, jei tik nepatiks veidas, gali piktybiškai prirašyti negedimų. Gana čia stebėti ir drebėti. Žmogus moka pinigus, jam turi lenkti galvą, praėjo tie laikai, automobilis naujas, ko bijoti, jei esi teisus“, – priduria vyras.
Šiaulių TAC direktorius: stabdžių tikrinimo stendas veikė gerai
Kelmės techninės apžiūros stotį kuruoja Šiaulių techninės apžiūros centras (TAC). Šiaulių TAC direktorius Vaidotas Vaišvila apie situaciją sako išgirdęs tik gavęs žurnalistų užklausą – skundo dėl lapkričio 5-osios incidento jis negavo nei raštu, nei žodžiu. Į Šiaulių TAC vadovybę taip pat nesikreipė jokie kiti techninę apžiūrą tą dieną atlikę gyventojai.
V. Vaišvila, susipažinęs su situacija, sako, kad skaitytojo Andriaus teiginiai apie vėlavusią apžiūrą gali būti netiesa, mat duomenų bazėje pateikti duomenys rodo ką kita. Pasak V. Vaišvilos, Andrius už techninę apžiūrą susimokėjo penkioms minutėms nuo numatyto vizito laiko praėjus.
„Kol pakvietė, kol atėjo, manau, kad buvo tikrai laiku priimta paslauga. Dėl (apžiūros – aut. past.) – bandžiau apklausti tiek pirminę apžiūrą atlikusį šiaulietį, kuris buvo komandiruotas dirbti į Kelmę, tiek jis kažko be normalaus darbo neišskyrė ir neatsiminė, nei tas, kuris atliko pakartotinę (apžiūrą Šiauliuose – aut. past.). Nei kad skųstųsi žmogus ar išsišauktų nesusipratimas, konfliktas – nei vienas neužfiksavo tokio fakto“, – tv3.lt sako V. Vaišvila.
V. Vaišvila aiškina, kad techninės apžiūros rezultatai duomenų bazes pasiekia automatiškai. Būtent šiuo atveju, niekas nebuvo taisoma ar pildoma ranka. Pateikti duomenys rodo, kad automobilio stabdžiai veikė gerai, tačiau buvo sutrikęs rankinis stabdis.
Pasak V. Vaišvilos, apžiūros metu stendas užfiksavo, kad neveikė praktiškai visa automobilio rankinio stabdžio dešinė pusė. Tačiau kaip pasakoja Andrius ir kaip rodo Šiaulių TAC turimi duomenys, Šiaulių techninės apžiūros stotyje automobilis buvo pripažintas techniškai tvarkingas, bėda su rankiniu stabdžiu neužfiksuota.
„Tos dienos dar keletą automobilių peržiūrėjau, nė vienam kažkas su stabdžiais. Kad mūsų stendas būtų blogas – nė vienam automobiliui tokie trūkumai nebuvo užfiksuoti. Manau, kad jeigu kažkas negerai su stendu, tai ir kontrolieriai netyli, iš karto šaukia, kad kažkas negerai ir stabdom apžiūrą. Tuo labiau, mes turime ne vieną liniją, galime ir kitoje linijoje patikrinti, ar stabdžių stendas sugedęs“, – teigia V. Vaišvila.
Šiaulių TAC direktorius mano, kad problema galėjo būti pačiame automobilyje, o ne dėl įrangos.
„Užfiksuota taip – ne ranka įvedinėjo. Paspaudė mygtuką, užfiksavo duomenis ir tiek žinių, kontrolierius tik išdavė pažymą, atskaitą. Taip pat vyksta ir Šiauliuose. Kas atsitiko, ar jis buvo servise, ar nebuvo – negaliu daugiau komentuoti“, – sako V. Vaišvila.
Andrius teigia servise lankęsis dar kartą patikrinti stabdžius, tačiau joks remontas nebuvo darytas.
Patikros žingsniai nėra praleidžiami
Andrius teigia, kad Kelmėje techninė apžiūra jo automobiliui buvo atlikta ne iki galo – kontrolierius esą nepatikrino vaistinėlės, posūkių signalų ir ilgųjų žibintų.
Šiaulių TAC direktorius V. Vaišvila sako, kad automobilio žibintai buvo patikrinti – tai rodo ataskaita. Kad kontrolierius galėjo ko nors nepatikrinti, V. Vaišvila abejoja. Pasak jo, yra stebimi ir patys kontrolieriai, o praleidus kurį nors patikros žingsnį jiems grėstų baudos.
„Jie yra tikrinami ne tik mūsų priežiūros institucijų, bet ir transporto saugos administracijos atsitiktinai pasirinkta tvarka. Tai jiems už bet kokį gabarito, posūkio nedegimą ar vaistinėlės trūkumo neįrašymą jiems gresia bauda. Jų, kaip kontrolierių, trūkumai yra fiksuojami. Galbūt vaistinėję jis matė ir todėl neprašė – vėlgi, spėlioju. Bet kad nepatikrintų kokios nors vietos, drįsčiau abejoti“, – sako V. Vaišvila.
V. Vaišvila sako apgailestaujantis, kad vairuotojas dėl susidariusios situacijos nesikreipė į Šiaulių TAC vadovybę.