Naujienų portalą tv3.lt pasiekė skaitytojo atsiųstos nuotraukos, kuriose jis palygina vairavimo mokyklų kainas skirtinguose miestuose. Matyti, kad A kategorijos kainos tarp Šiaulių ir Vilniaus skiriasi apie 150 eurų. Dar ryškesnius skirtumus galima pastebėti B kategorijos kursų kainose. Pavyzdžiui, Klaipėdoje jie kainuoja apie 300–350 eurų, Panevėžyje – 360–390 Eur, Šiauliuose apie 330–389 Eur, Kaune apie 314–350 Eur, Vilniuje kaina pakyla net iki 500 eurų.
Susisiekimo ministerija informuoja, kad vairuotojų rengimo įkainiai nėra reglamentuoti. Vairavimo mokyklos pačios nusistato mokymo kainas.
Kainos turėtų tik didėti
Kas lemia tokias skirtingas kainas? Ypač tarp Vilniaus ir kitų miestų? Vieno atsakymo nėra. Kaip pasakoja pašnekovai, kaina priklauso nuo daugybės faktorių.
Vilniaus vairavimo mokyklos „Dorkano“ direktoriaus pavaduotoja mokymui Ramunė Dobilienė, kad didžiausią įtaką kainai padaro patalpų nuoma, automobilių kokybė bei darbuotojų skaičius.
„Kiekviename mieste skiriasi ir patalpų nuoma ir tai, su kokiais automobiliais – naujais ar senais važinėjama. Pas mus nauji atuomobiliai pritaikyti prie „Regitros“.
Be to skiriasi ir darbuotojų skaičius. Mažoje mokyklėlėje galbūt tas pats asmuo ir savininkas, ir dėstytojas, ir vairavimo instruktorius, ir administratorius, ir turi gal per porą mėnesių 3 ar 10 mokinių. O pas mus mokykloje ir pavaduotojai, ir administratoriai, ir instruktoriai. Dėstytojai dėsto kiekvienai grupei atskirai. Euras prie euro ir susideda. Kainuoja ir kuras bei vairavimo aikštelių nuoma. Taip pat padangos automobiliams, draudimai. Daug visko susideda“, – vardijo R. Dobilienė.
Ta patvirtino ir Kauno V. Žukausko vairavimo mokyklos vadovas Valdas Žukauskas. Nors ten dirba ir mažiau darbuotojų, bet pasak jo, mažoms mokykloms dar sunkiau išsilaikyti, kadangi jos neturi didžiulio žmonių srauto.
„Mes ir norime kelti, bet ir kelsime kainas. Neišsiverčiu aš iš to. Gal kitos mokyklos didesnės turi didesnį kiekį žmonių. O aš į nuostolius einu. Viskas brangsta, tai ir kuro sąnaudos ir visa kita.
Pas mus kaina didesnė nei didesnėse mokyklose. Nėra didelio kiekio žmonių ir dirbame kokybiškai, o ten kad tik surinkti žmones. Kaip dirba neįdomu“, – kalba V. Žukauskas.
Tai, kad brangstančioms paslaugoms didžiausią įtaką daro atlyginimai sako ir „Nordea“ vyriausiais ekonomistas Žygimantas Mauricas.
„Priežastys gali būti įvairios. Kokybė vienur geresnė, kitur prastesnė. Aš pats kai teises laikiausi ėmiau pigesnį variantą, bet po to pasigailėjau, nes prastas automobilis buvo. Tai pirmas dalykas kokybė. Vilniuje ir turėtų būti brangiau, jei būtų atvirkščiai turėtų nuostabą kelti. Nes Vilniuje tiek biurų nuoma brangesnė, tiek kitos išlaidos brangesnės. Darbo užmokestis didesnis, nes konkurencija dėl darbuotojų didesnė.
O be to ir mokesčiai yra aspektas. Tikriausiai ne visi mokesčiai smulkiose įmonėse sumokami, kuo toliau nuo Vilniaus, tuo daugiau šešėlio gali būti. Kadangi mokesčiai didelę dalį sudaro kainos tai ir kainas atitinkamai mažesnes gali pasiūlyti“, – sako ekonomistas.
Tiesa, jis nemano, kad kylančios kuro kainos turėtų smarkiai pakoreguoti vairavimo kursų kainas. Kainų didėjimą lems kitos priežastys.
„Kažkiek kuras sudaro tų sąnaudų. Bet žmogaus darbo jėga kainuoja ir teoriją reikia dėstyti, ir automobiliai turi kažkur būti laikomi, dažniausiai kažkokioje aikštelėje. Nebūna, kad visai pamesti. Tai manau, kad būtent darbo užmokesčio sąnaudos ir galbūt paties automobilio kaina ir paruošimas vairavimui kainuoja. Ir kuras vis mažiau ir mažiau procentaliai sudarys. Darbo užmokesčio augimas didesnis ir svarbesnis veiksnys nei kuras“, – konstatuoja ekonomistas.