• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Nuo šios savaitės įsigaliojusios naujos vaikų vežimo taisyklės abejonių nekelia tik pareigūnams.

REKLAMA
REKLAMA

Iki šiol Kelių eismo taisyklės specialiose kėdutėse reikalaudavo vežti tik vaikus iki trejų metų.

REKLAMA

Nuo šios lapkričio 1-osios vaikų vežimas turėtų tapti gerokai saugesnis: vaikai iki dvylikos metų ir mažesni nei 135 centimetrų privalės būti vežami jų ūgiui ir svoriui pritaikytose sėdynėse.

Tokie Kelių eismo taisyklių pakeitimai sulaukė prieštaringos reakcijos. Dalis mažus vaikus auginančių tėvų sako, esą tai kėdučių gamintojų verslo rėmimas, kiti džiaugiasi, kad visoje Europoje taikomi griežti vaikų vežimo reikalavimai pagaliau pasiekė ir Lietuvą.

REKLAMA
REKLAMA

Išlaidų neišvengti

Įsigaliojus naujoms Kelių eismo taisyklėms, tėvai privalės pasirūpinti vaikiškomis automobilinėmis kėdutėmis/paaukštinimais, kurių yra net penkių dydžių. Tai reiškia, kad patuštinti kišenę teks ne kartą, bet kelis – juk vaikai taip greitai auga – ir kėdutėms išleisti nuo 100–150 litų iki beveik keturių šimtų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Panevėžietė Aušra Avižienė, auginanti ketverių ir aštuonerių metų vaikus, sužinojusi apie Kelių eismo taisyklių pakeitimus, nebuvo labai patenkinta.

„Mažasis turi savo kėdę mašinoje, o didžioji ir taip puikiai jaučiasi prisegta saugos diržais – juk jau didelė. Ir manau, kad dukrai visiškai pakanka automobilio saugos diržų. Pirkti kėdutę brangiai kainuoja“, – aiškino panevėžietė, bet kėdę, skirtą vaikams iki 135 centimetrų ūgio, sako jau nupirkusi. Tačiau žinanti daug pažįstamų, kurie to daryti neplanuoja. „Kiek kalbėjom su draugėm, daug kas kėdutės pirkti nė neketina – juk jos nereikalingos“, – laikosi savo nuomonės A. Avižienė.

REKLAMA

Iš tiesų papildomi vaikų vežimo reikalavimai sukėlė nuomonių audrą – taip pat interneto forumuose. Štai tik viena jų.

„O ką man daryti, jei mano trys mažamečiai vaikai automobilyje tiesiog netilps bandant įstatyti jame tris saugos kėdutes? – dalijasi nerimu internautė Inga. – Deja, automobilio keisti į didesnį neturiu galimybės. Be to, manau, vaikus vežti ant specialių pakeltukų prisegtus saugos diržais yra saugu – svarbu, kad diržai juos laikytų per petį, o ne per kaklą. Tačiau taisyklių pakeitimo iniciatoriai nusprendė kitaip, ir tėvams teks paisyti naujų reikalavimų...“

REKLAMA

Gyvybę saugoja labiau

Specialistai tvirtina, kad vaiko saugumas turėtų būti pirmojoje vietoje, o avarijos atveju automobilinė kėdutė gerokai sumažins traumų ir mirčių tikimybę.

Panevėžio apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos biuro Prevencijos grupės vyresnysis specialistas Egidijus Manikas sako, kad tėvų sąmoningumas vaikų saugumo klausimu pastaruoju laiku gerokai išaugęs.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Galiu pasakyti, kad žmonės tampa atsakingesni ir saugos diržus segasi ne dėl policininko, galinčio juos nubausti, bet dėl savo saugumo“, – teigia E. Manikas.

Pareigūnas negalėjo pasakyti konkrečių skaičių, kiek tėvų pernai nesilaikė saugumo taisyklių veždami automobilyje savo atžalas.

REKLAMA

„Statistika, kiek tėvų bausta už netinkamą vaiko vežimą, nevedama, – sako policijos atstovas. – Iš patirties galiu pasakyti, kad per pastaruosius penkerius metus tėvai gerokai aktyviau pradėjo naudoti saugos kėdutes automobiliuose, patys segtis saugos diržus. Anksčiau vairuotojai diržą automobilyje segdavosi tik dėl to, kad policininkas nebaustų. Labai gerai, kad visuomenės sąmoningumo lygis ūgtelėjo.“

REKLAMA

Pasak E. Maniko, žmonės supranta, kad turi saugotis patys. Po truputį tai lemia ir nuolat rodomos socialinės reklamos, organizuojamos įvairios saugaus eismo akcijos.

Taksistų neišgąsdino

Įsigaliojus naujai tvarkai dėl vaikų vežimo lengvuosiuose automobiliuose, tos pačios taisyklės galios ir taksi vairuotojams.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Susisiekimo ministerijos Kelių transporto ir civilinės aviacijos politikos departamento Saugaus eismo skyriaus vyriausiasis specialistas Andrius Karnilavičius sako, kad taksi vairuotojas, neturintis kėdutės vaikui vežti, mažamečio negalės gabenti. Tačiau kol kas teisės aktai neįpareigoja taksi bendrovių turėti saugos kėdučių, tad ar pavyks saugiai taksi vežti vaiką, priklausys nuo įmonės aptarnavimo kultūros.

REKLAMA

„Taksi įmonės turėtų būti atsakingesnės. Mes negalime interpretuoti taisyklių kitaip, nei jos parašytos“, – sako Vyriausiojo policijos komisariato vyresnysis specialistas E. Manikas. Pareigūnas pripažįsta, kad tai ne dažnas reiškinys. „Tai gana retas pažeidimas, tačiau jei yra galimybė, taksi įmonės turėtų saugos kėdutę įsigyti.“

REKLAMA

Panevėžyje veikiančios taksi įmonės vadybininkė Milda Bručienė sako apie naujas Kelių eismo taisykles, draudžiančias vežti mažesnius nei 135 centimetrų vaikus be saugos kėdučių, dar neturėjo laiko pagalvoti.

„Negalėčiau teigti, kad keleiviai su mažamečiais dažnai važiuoja mūsų įmonės taksi“, – mieste veikiančios taksi įmonės atstovė neslepia, kad iki šiol nė viename jų įmonei priklausančiame automobilyje nebuvo vaikams vežti skirtos kėdutės.

REKLAMA
REKLAMA

„Nematau jokios problemos: jei reikės, įsigysime. Jeigu sugebėjome nupirkti mašiną, nupirktume ir kėdutę“, – patikino vadybininkė.

Persistengti irgi nereikėtų

Saugaus eismo specialistai perspėja, kad naujų Kelių eismo taisyklių, kai vaikus iki 12 metų reikalaujama sodinti į automobilinę kėdutę, nereikėtų suprasti tiesiogiai. Jeigu dvylikametis yra aukštesnis ar stambesnis ir netelpa į saugos kėdutę, jos naudoti nereikėtų. Svarbiausia, kad automobilyje vaikas būtų vežamas saugiai.

Tėvai turėtų naudoti kitas automobilyje esančias saugos sistemas – saugos diržus, skirtus suaugusiesiems, ir specialius paaukštinimus. Be to, Kelių eismo taisyklėse aiškiai nurodyta, kad saugos diržas turi būti juosiamas ne per kaklą, o ties krūtinės ląsta ir raktikauliu viršuje bei ties klubais apačioje.

Vairuotojas, vežantis vaiką ne kėdutėje, yra baudžiamas nuo 100 iki 200 litų bauda.

E. Ginkienė

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų