Populiariausi modeliai ir detalės
„Vagys taikosi ne tik į vairus, juos domina ir automobilių žibintai, veidrodėliai, jų stikliukai, prietaisų skydeliai, net galinės ašies valdymo blokas – kai kurių detalių be techninės apžiūros tampa net sunku pasigesti. Be minėtų BMW ir „Volvo“ modelių, dėmesio sulaukia ir „Volkswagen Passat“, „Volkswagen Golf“, „Volkswagen Tiguan“, „Audi Q7“, „Audi A6“, „Audi Q5“ automobiliai“, – prasitaria G. Jasaitė.
Todėl ji ragina vairuotojus būti budrius ir, jei yra galimybė, nepalikti transporto priemonių stovėti atokiose vietose, ypač tamsiu paros metu.
„Svarbu kritiškai įvertinti mažai pažįstamas vietoves: jei yra galimybė, visuomet statykite automobilį apšviestose vietose, šalia kitų automobilių – kuo aikštelėje transporto priemonių bus daugiau, tuo mažesnė tikimybė, kad jūsų automobilis atkreips vagišių dėmesį“, – sako „If“ atstovė.
Pasak jos, svarbu nepamiršti ir kitų rekomendacijų: uždaryti langus, salone nepalikti akivaizdžiai matomų vertingų daiktų – jie gali patraukti įsilaužėlių dėmesį.
„Krepšys, mobilus telefonas, kompiuteris ar kita technika, įvairūs pirkiniai – šių daiktų nevertėtų palikti ant automobilio sėdynės, geriau juos pasiimti su savimi ar perdėti į saugesnę vietą dėtuvėje, bagažinėje. Taip pat vertėtų pasirūpinti kokybiška saugos įranga, sekimo sistema, žymėti automobilio dalis – tai padeda operatyviai susekti vagis ir matyti, kur keliauja pavogtos detalės“, – tikina G. Jasaitė.
Nors automobilių rinkoje taip pat įsisuko karantinas, vagims pandemija, panašu, netrukdo. Sumažėjus kelionių, ilgapirščiai vis dažniau ima taikytis į prabangius automobilius: daugėja įsilaužimų, nulupinėjamos įvairios detalės. Pasak draudimo bendrovės „If“ atstovų, dažnesni tampa ir atvejai, kai vairuotojai po nakties neberanda ne tik veidrodėlių, žibintų ar posūkių lempų – pasigendama net vairo.
Tokia tendencija ypač pastebima kaimynėje Latvijoje, nors fiksuojamų įvykių daugėja ir Lietuvoje. Per pirmuosius šių metų mėnesius, palyginus su ankstesniais metais, vagysčių iš automobilių skaičius išaugo ketvirtadaliu.
Pasak Guodos Jasaitės, draudimo bendrovės „If“ transporto žalų grupės vadovės, vagišius labiausiai vilioja BMW markės automobiliai, jų detalės, nors saugotis derėtų ir kitų gamintojų automobilių savininkams. Tarp populiariausių modelių, iš kurių vagiami vairai – 3-os ir 5-os serijos BMW, ir „BMW X5“, dėmesio sulaukia ir „Volvo XC60“, „Volvo XC70“.
„Vairai įprastai vagiami naudojant paprastą metodą – pirmiausia išdaužiamas vairuotojo pusėje esantis stiklas, tuomet vairas tiesiog nusukamas. Žinantys, kaip tą padaryti, vidutiniškai užtrunka vos dvi minutes. BMW ir „Volvo“ automobiliai yra populiarūs, jie turi paklausą, o vairas – pakankamai vertinga detalė, kurią nesunku parduoti antrinėje rinkoje tiek Lietuvoje, tiek užsienyje“, – sako G. Jasaitė.
„If“ atstovės teigimu, kompensacija už naujo vairo pakeitimą, priklausomai nuo automobilio apgadinimų, vidutiniškai svyruoja nuo 2 iki 6 tūkst. eurų. O jei ilgapirščiai būtų itin apsukrūs, žala gali siekti ir gerokai didesnę sumą, bendri vagystės nuostoliai kai kuriais atvejais siekia ir 10 tūkst. eurų.
Nors automobilių rinkoje taip pat įsisuko karantinas, vagims pandemija, panašu, netrukdo. Sumažėjus kelionių, ilgapirščiai vis dažniau ima taikytis į prabangius automobilius: daugėja įsilaužimų, nulupinėjamos įvairios detalės. Pasak draudimo bendrovės „If“ atstovų, dažnesni tampa ir atvejai, kai vairuotojai po nakties neberanda ne tik veidrodėlių, žibintų ar posūkių lempų – pasigendama net vairo.
Tokia tendencija ypač pastebima kaimynėje Latvijoje, nors fiksuojamų įvykių daugėja ir Lietuvoje. Per pirmuosius šių metų mėnesius, palyginus su ankstesniais metais, vagysčių iš automobilių skaičius išaugo ketvirtadaliu.
Pasak Guodos Jasaitės, draudimo bendrovės „If“ transporto žalų grupės vadovės, vagišius labiausiai vilioja BMW markės automobiliai, jų detalės, nors saugotis derėtų ir kitų gamintojų automobilių savininkams. Tarp populiariausių modelių, iš kurių vagiami vairai – 3-os ir 5-os serijos BMW, ir „BMW X5“, dėmesio sulaukia ir „Volvo XC60“, „Volvo XC70“.
„Vairai įprastai vagiami naudojant paprastą metodą – pirmiausia išdaužiamas vairuotojo pusėje esantis stiklas, tuomet vairas tiesiog nusukamas. Žinantys, kaip tą padaryti, vidutiniškai užtrunka vos dvi minutes. BMW ir „Volvo“ automobiliai yra populiarūs, jie turi paklausą, o vairas – pakankamai vertinga detalė, kurią nesunku parduoti antrinėje rinkoje tiek Lietuvoje, tiek užsienyje“, – sako G. Jasaitė.
„If“ atstovės teigimu, kompensacija už naujo vairo pakeitimą, priklausomai nuo automobilio apgadinimų, vidutiniškai svyruoja nuo 2 iki 6 tūkst. eurų. O jei ilgapirščiai būtų itin apsukrūs, žala gali siekti ir gerokai didesnę sumą, bendri vagystės nuostoliai kai kuriais atvejais siekia ir 10 tūkst. eurų.