Vakar Europos parlamentas svarstė direktyvą dėl asmenų, kurie verčiasi mobiliąja kelių transporto veikla darbo laiko organizavimo. Europos parlamento narys, Darbo partijos pirmininkas Viktoras Uspaskich priminė Europos parlamento nariams apie problemas, su kuriomis susiduria Lietuvos sunkvežimių vairuotojai.
„Lietuvos sunkvežimių vairuotojai yra užsitarnavę gerą vardą visoje Europoje. Jie yra mūsų nepriklausomos jaunos Lietuvos valstybės verslo pradininkai ir didvyriai — dažnai atskirti nuo savo šeimų ilgam laikui. Nesibaigiantys Europos greitkeliai tapo jų antraisiais namais“, — sakė V. Uspaskich.
Anot europarlamentaro, kartais sunkvežimių vairuotojai pažeidžia ES saugumo ir darbo reglamentus, bet ne visada dėl to kalti patys vairuotojai. Dažnai jų darbdaviai nepalieka jiems kito pasirinkimo, kaip tik pažeidinėti taisykles. „Aš sulaukiau daug raštų iš Lietuvos sunkvežimių vairuotojų, besikreipiančių į manę ir Europos parlamentą, kad būtų išgirstas jų balsas. Vairuotojai teigia, kad jie rizikuoja negauti atlyginimo, jei nemanipuliuos savo sunkvežimio tachografo parodymais apie nuvažiuotą atstumą. Poilsio dienos, priklausančios pagal įstatymą — dažnai nesuteikiamos arba atidedamos. Vairuotojai, kurie pasiskundžia, vėliau yra diskriminuojami. Tai yra aiškūs vairuotojų teisių ir Europos parlamento reglamentų, o taip pat Europos šalių susitarimo dėl kelių transporto priemonių ekipažų, važinėjančių tarptautiniais maršrutais, darbo nuostatų ir CMR konvencijos pažeidimai. Kai kurie kreipėsi į Lietuvos institucijas, bet jų nusiskundimai dažniausiai atsigula valdininkų stalčiuose“, — sakė europarlamentaras.
V. Uspaskich įsitikinęs, kad turi būti daroma daugiau, siekiant užtikrinti vairuotojų ir kitų mobilių darbuotojų iš kelių transporto sektoriaus sveikatą ir saugumą. „Tai nėra tik Lietuvos problema, tai Europos problema. Šios problemos nepaisymas gali turėti lemtingų pasekmių“, — kalbėjo V. Uspaskich.