• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Kauno miesto savivaldybėje tęsiamos diskusijos dėl galimo dviejų miesto savivaldybės transporto įmonių - "Kauno autobusai" ir "Autrolis" - sujungimo. Tai, neabejojama, padėtų sutaupyti administravimo bei techninio aptarnavimo lėšų.

REKLAMA
REKLAMA

Antradienį bendrovėje "Kauno autobusai" apsilankė savivaldybės ir Seimo atstovai. Susitikimą inicijavo šios įmonės darbuotojų profesinė sąjunga.

REKLAMA

"Šiuo metu visi išgyvename sunkmetį. Sunku prognozuoti, kas bus kitais metais, tačiau šiandien matome: savivaldybės biudžete nėra tiek pinigų, kiek tikėjomės. Biudžeto skylė didėja, o tai skausmingai atsiliepia ir visoms savivaldybės įmonėms, ne tik transporto. Svarbiausia, kas turi mums visiems rūpėti - kaip išgyventi. Turime kartu rasti sprendimus, kaip išeiti iš pakankamai keblios padėties, kuri susiklostė bendrovėse "Kauno autobusai" ir "Autrolis", - sakė savivaldybės administracijos direktorius Vygantas Gudėnas.

REKLAMA
REKLAMA

Anot jo, džiugu, kad "Kauno autobusų" darbuotojai savivaldybei ir visiems kauniečiams negrasina streikais, kaip tai bando daryti "Autrolis". "Tiek jūsų vadovai, tiek patys darbuotojai, padedami darbuotojų profesinės sąjungos, noriai ieškote kompromisų ir suprantate, kad savivaldybė nesurenka planuojamų pajamų ir negali laiku subsidijuoti įmonių, atsiskaityti už lengvatas turinčių keleivių pervežimą. Pinigų paprasčiausiai trūksta, ir todėl ieškoma būdų, kaip sumažinti išlaidas", - teigė savivaldybės administracijos vadovas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

V. Gudėno manymu, autobusų ir troleibusų bendrovių sujungimas į vieną įmonę yra vienas geriausių variantų, siekiant neleisti jas privatizuoti. Panašiai elgiamasi užsienio miestų savivaldybėse. Pavyzdžiui, vietinio susisiekimo bendrovės Rygoje buvo sujungtos 2003 metais. Sujungus tas įmones, Latvijos sostinėje buvo atnaujinti troleibusų ir tramvajų tinklai, nupirkta naujų autobusų ir troleibusų, modernizuotos remonto dirbtuvės. Ir kitų šalių - Lenkijos, Estijos, Belgijos - modeliai rodo, kad, sujungus vietinio susisiekimo įmones, šios pradėjo dirbti rentabiliau.

REKLAMA

"Kauno autobusų" darbuotojų profesinės sąjungos pirmininkas Bronius Bučelis pabrėžė, kad iš esmės darbuotojų profesinės sąjungos komitetas neprieštaravo dėl įmonių sujungimo.

Tačiau profsąjungos pasiūlė, prieš sujungiant įmones, pateikti ekonominį pagrindimą ir įmonių susijungimo viziją, galimybių analizę bei transporto paslaugų strategiją. Be to, projekto įgyvendinimui numatyti investicijų įmonėms. Taip pat turi būti paruoštas veiksmų planas. Jį reikia suderinti su Europos plėtros ir rekonstrukcijos banku, kuris prieš keletą metų kreditavo Kauno transportininkus įsigyjant autobusų ir troleibusų iš lenkų įmonės "Solaris". Tik šiam bankui pritarus, galutinį sprendimą dėl įmonių sujungimo turės priimti Kauno miesto taryba.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų