Apibendrinant savaitės politinius įvykius, tenka pastebėti, kad dar aiškiai jaučiasi didžiųjų švenčių pasekmės. Kitaip sunku būtų paaiškinti kai kuriuos politinius sprendimus ir komentarus.
Lietuva kuriam tai laikui dar liko be Elektroninių ryšių įstatymo pakeitimo – to, kuris pačių politikų pavadintas „visuotinio sekimo“ įstatymu. Liko visiškai atsitiktinai. Kaip įprasta, Seimas uoliai ir skubiai vykdė Europos Sąjungos rekomendaciją. Prezidentas, irgi kaip įprasta, pasigailėjo privačių ūkio subjektų, kad jiems savo lėšomis teks saugoti informaciją apie stacionarius ir mobiliuosius ryšio abonentus. Tačiau tiek Seimas, tiek Prezidentas pamiršo du svarbiausius dalykus – tai dorų piliečių apsaugojimą nuo galimų provokacijų ir kitų neigiamų pasekmių bei LR Konstituciją. Jos 21 straipsnyje aiškiai pasakyta, kad draudžiama žeminti žmogaus orumą. O 22 straipsnį atminčiai tiesiog privalu pacituoti visą: „Žmogaus privatus gyvenimas neliečiamas. Asmens susirašinėjimas, pokalbiai telefonu, telegrafo pranešimai ir kitoks susižinojimas neliečiami. Informacija apie privatų asmens gyvenimą gali būti renkama tik motyvuotu teismo sprendimu ir tik pagal įstatymą. Įstatymas ir teismas saugo, kad niekas nepatirtų savavališko ar neteisėto kišimosi į jo asmeninį ir šeimyninį gyvenimą, kėsinimosi į jo garbę ir orumą.“
Tikėkimės, kad ateityje Konstitucija dažniau bus prisiminta, kaip pagrindinis mūsų dokumentas.
Dar vienas akibrokštas Konstitucijai – tai vienos iš „Leo LT“ formuojančių bendrovių UAB „NDX Energija“ vadovo Dariaus Nedzinsko įtikinėjimas, jog Konstitucija numato naudos siekimą kaip nacionalinio investuotojo tikslą. Saviveikliškos Konstitucijos interpretacijos nėra naujiena. Tačiau ar ne per daug atsiranda tokių veikėjų, kuriems požiūris į valstybę apsiriboja supratimu „valstybė – tai aš“?
Giliausius pėdsakus praėjusios šventės, atrodo, visgi paliko alkoholio gamintojų reklaminio dienraščio (čia to, kurio paskelbta nacionalizacija, nors dar neaišku, ar su gamintojais, ar be jų) ideologams. Kai kurie jų svaigsta vien nuo alaus reklamos ir niekaip negali išsipagirioti, nes pasiruošę įpilti net pačiam Viešpačiui, kad tik vėl galėtų svaigintis reklama, tiksliau, nuo alaus ir kitų panašių gėrimų reklamos byrančiais pinigais. Tik, deja, žuvusiųjų keliuose savaitės statistika ir vėl pažymėta dviženkliu skaičiumi...
Arvydas Akstinavičius yra LSDS pirmininkas