• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Kauno medicinos universiteto klinikose trečiadienio pavakarę užgeso savaitės pradžioje per sportinio lėktuvo avariją Aleksoto aerodrome sužaloto lakūno akrobato Dariaus Išganaičio gyvybė.

REKLAMA
REKLAMA

Kaip pranešė "Kauno diena", praėjus dviem gydymo paroms, Kauno medicinos universiteto klinikų medikai konstatavo D.Išganaičio smegenų mirtį. Dar kurį laiką 30-mečio piloto gyvybinės funkcijos buvo palaikomos medicinos aparatūra.

REKLAMA

Pirmadienio vakarą lėktuvo avarijoje sunkiai sužeisto akrobatinio skraidymo meistro D.Išganaičio sveikatos būklė visą laiką buvo itin sunki. Kauno medicinos universiteto klinikų gydytojai, gelbėdami jauno vyro gyvybę, padarė viską, kas buvo įmanoma. Neoficialiomis žiniomis, medikai D.Išganaičiui atliko sudėtingą galvos operaciją, tačiau sužeistojo būklė išliko kritiška.

REKLAMA
REKLAMA

D.Išganaitis tapo antrąja lėktuvo avarijos auka. Įvykio vietoje žuvo kartu su juo skridęs 37 metų mechanikas Rolandas Žiaugrė.

Speciali komisija toliau aiškinasi, kodėl pirmadienio pavakarę Aleksoto aerodrome įvyko sportinio lėktuvo "Su-29" avarija.

Tyrimo komisijos pirmininkas Kęstutis Povilonis dienraščiui patvirtino, jog šiuo metu ekspertai tiria vienintelę versiją - avariją nulėmė užblokuotas lėktuvo posūkio vairas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

"Dar aiškinamės, kodėl sutriko vairavimo sistema. Tikriname, ar tai buvo gedimas, ar sistema sutriko į ją patekus pašaliniam objektui. Galutinio atsakymo į šį klausimą kol kas neturime", - teigė komisijos vadovas.

Ekspertai dar neatmetė prielaidos, jog priekyje sėdėjusio R.Žiaugrės koja galėjo įstrigti už posūkio vairo pedalo, tad dvigubo valdymo lėktuvą nebebuvo įmanoma pilotuoti.

REKLAMA

"Neabejojame, jog įvykį sukėlė posūkio vairo sutrikimai. Aiškinamės, kodėl taip atsitiko, tad kitų versijų netiriame. Tačiau galutinei išvadai pateikti dar teks išnagrinėti nemažai duomenų", -sakė K.Povilonis.

Komisijos nariai taip pat išanalizavo paskutines lėktuvo skrydžio sekundes. Manoma, jog "Su-29" atliko vieną iš pilotažo figūrų ir sukosi aplink išilginę ašį, kai sutriko valdymo sistema. Būtent šis sudėtingas akrobatinio skraidymo elementas, kaip svarsto ekspertai, taip pat galėjo turėti įtakos, jog posūkio vairas užsiblokavo.

REKLAMA

"Atmetėme versiją, jog atliekant pilotažo figūrą, galėjo suklysti lėktuvą pilotavęs Darius Išganaitis. Jis buvo labai patyręs pilotas ir jam toks akrobatinis elementas nebuvo sudėtingas", - užtikrino komisijos pirmininkas.

Europos akrobatinio skraidymo vicečempionas D.Išganaitis buvo Lietuvos akrobatinio skraidymo rinktinės narys. Pastaraisiais metais jis vadovavo Vytauto Lapėno skraidymo mokyklai, įsikūrusiai Panevėžio rajone, Paįstryje. D.Išganaitis buvo minimas kaip vienas perspektyviausių Lietuvos akrobatinio skraidymo pilotų. Prieš kelerius metus ore sugedus jo pilotuojamam sportiniam lėktuvui "Jak-50", D.Išganaitis sugebėjo jį nukreipti į saugią vietą ir iššokti su parašiutu.

BNS

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų