Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) už Nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatymo pažeidimą AB bankui „Snoras“ skyrė 20 tūkst. litų baudą.
Tyrimą dėl galimai nesąžiningos komercinės veiklos VVTAT praneša pradėjusi, kai gavo vartotojų skundų dėl to, kad AB bankas „Snoras“ padidino pirkimo išsimokėtinai kortelių su kredito limitu palūkanų normą, o apie būsimą palūkanų padidėjimą vartotojus informavo banko interneto tinklalapyje. Vartotojai savo skunduose nurodė nesutinkantys su tokiu palūkanų pakėlimu.
VVTAT tyrimo metu nustatė, jog banko su vartotojais sudarytose Naudojimosi pirkimo išsimokėtinai kortelės sutartyse nebuvo nurodyta metinės kredito grąžinimo normos keitimo tvarka bei sąlygos, todėl vienašališkai keisti metinę kredito grąžinimo norma (įskaitant ir palūkanas) bankas neturėjo teisės. Civilinio kodekso 6.887 straipsnyje reikalaujamos nurodyti informacijos nepateikimą vartotojams VVTAT pripažino klaidinančia komercine veikla.
Be to, pasak VVTAT, vartotojai nebuvo tinkamai informuoti apie būsimą palūkanų pakėlimą, todėl neturėjo galimybės laiku pasinaudoti jų su banku sudarytose sutartyse numatyta teise pareikšti nesutikimą.
AB bankas „Snoras“ nepateikė įrodymų, kad tokį nesutikimą vėliau pareiškusiems vartotojams buvo ar būtų buvusi suteikta galimybė be papildomų apsunkinimų nutraukti Naudojimosi pirkimo išsimokėtinai kortelės sutartis. Atsižvelgiant į tai, banko veikla taip pat buvo pripažinta atitinkančia agresyvios komercinės veiklos kriterijus.
Už Nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatymo pažeidimą pirmą kartą gali būti skiriama bauda nuo 1 tūkst. iki 30 tūkst. litų, o esant sunkinančioms aplinkybėms – iki 120 tūkst. litų, jei tokia bauda neviršija 3 procentų komercinės veiklos subjekto metinių pajamų praėjusiais finansiniais metais.
Nustatydama baudos AB bankui „Snoras“ dydį, VVTAT tarnyba teigia atsižvelgusi į tai, jog bankas bendradarbiavo tyrimo metu, geranoriškai sprendė susidariusią situaciją ir įsipareigojo siekti visapusiškai užtikrinti vartotojų teises aiškiau išdėstydamas sutarties sąlygas. Bankas taip pat priėmė principinį sprendimą atsisakyti teisės didinti klientams nustatytą metinę palūkanų normą (ir atitinkamai nustatytos metinės kredito grąžinimo normą) galiojančioms pirkimo išsimokėtinai kortelėms.
VVTAT Lietuvos komercinių bankų yra paprašiusi pateikti pastaruoju metu bankų su vartotojais sudaromų būsto paskolos sutarčių pavyzdžius. Šias sutartis VVTAT nagrinėja nesąžiningų sąlygų taikymo požiūriu.