• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Galingo BMW skrydis į Vilniuje esančią viešojo transporto stotelę sužalojo 7 žmonės. Ko imtis, kad pavyktų išvengti tokių įvykių? Parlamentarai siūlo drausti pradedantiesiems vairuotojams sėstis prie galingų automobilių vairo, tuo metu tiek automobilių sporto ekspertai, tiek ir policijos atstovai ragina nesiimti vienadienių sprendimų.

6

Galingo BMW skrydis į Vilniuje esančią viešojo transporto stotelę sužalojo 7 žmonės. Ko imtis, kad pavyktų išvengti tokių įvykių? Parlamentarai siūlo drausti pradedantiesiems vairuotojams sėstis prie galingų automobilių vairo, tuo metu tiek automobilių sporto ekspertai, tiek ir policijos atstovai ragina nesiimti vienadienių sprendimų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

REKLAMA

Seimo nariai, Darbo partijos frakcijos atstovai Gintaras Tamošiūnas, Viktoras Fiodorovas, Vytautas Gapšys ir Vilija Filipovičienė siūlo keisti Saugaus eismo automobilių keliais įstatymą, numatant, kad asmenims, pradedantiems vairuoti ir neturintiems 2 metų viravimo stažo, būtų draudžiama vairuoti B kategorijos transporto priemones, kurių galios ir masės be krovinio santykis yra didesnis kaip 0,06 kW/kg.

REKLAMA
REKLAMA

Kaip portalui tv3.lt sakė vienas iš įstatymo projekto iniciatorių V. Fiodorovas, savaitgalį į viešojo transporto stotelę įskriejusio galingo BMW sukelta avarija, kurios metu buvo sužaloti 7 žmonės, parodė, kad nepatyrusiems vairuotojams būtina numatyti papildomus apribojimus.

„Galbūt ne visais atvejais, bet daugeliu atveju vairuojantys galingus automobilius nepatyrę vairuotojai yra avaringesni. Praeitos savaitės atvejis rodo, kad galingas BMW automobilis įlėkė į stotelę. Nepatyrę vairuotojai padaro įvykius, kuriuose nukenčia žmonės, todėl reikia šitą situaciją tvarkyti, aiškiau reglamentuoti, kad keliuose būtų saugiau visiems – tiek vairuojantiems, tiek ir pėstiesiems“, – aiškino Seimo narys.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Vicemeras: naktį „driftinimo“ apstu

Portalo tv3.lt kalbintas Vilniaus miesto savivaldybės vicemeras Gintautas Paluckas neslėpė, kad jaunuoliai galingus automobilius išmėginti naktimis linkę neretai, o sostinės gatvės nėra išimtis.

„Jeigu Jūs pažiūrėtumėte naktinio Vilniaus gatves, tai ten tokio lakstymo tokiais „driftiniais“ automobiliais yra apstu. Čia priemonių savivaldybė kontroliuoti tuos dalykus turi tikrai nedaug ir ten jokie kalneliai nepadeda, nes ištuštėja gatvės ir ten galima užsiminėti, kuo nori“, – pasakojo G. Paluckas.

REKLAMA

Sostinės mero pavaduotojas teigė manantis, kad chuliganiškų vairuotojų kontrolei Vilniuje galėtų labiausiai pasitarnauti eismą fiksuojančios vaizdo kameros.

„Policija dėl savo žmogiškųjų išteklių trūkumo taip pat tuo užsiimti negali. Mes, matyt, galėtumėme svarstyti ir šnekėti apie informacines technologijas ir jų priemonėmis fiksuoti tokio pobūdžio pažeidimus ir chuliganišką vairavimą, ir automatiškai apdorojus medžiagą, ją perduoti policijos pareigūnams. Mes juk turime visą kamerų tinklą prie sankryžų ir panašiai, klausimas tik, kaip panaudoti visą šią prieinamą informaciją“, – kalbėjo G. Paluckas.

REKLAMA

Pareigūnas: draudimai – ne panacėja

Vilniaus vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos valdybos viršininkas Vytautas Černevičius, vertindamas Seimo narių siūlymą drausti 2 metų darbo stažo neturintiems vairuotojams sėstis prie galingų automobilių vairo, teigė, jog iniciatyva yra sveikintina.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pareigūno teigimu, tai iš esmės vairavimo kultūros Lietuvoje nepakeis.

„Kiekvienas jaunas, veržlus, nori būti pirmaujantis, norintis pasirodyti prieš kitus pervertina savo galimybes ir tikrai nepasakysi, kas jis yra koks kelių chuliganas. Viskas prasideda nuo pagarbos visuomenei. [...]

Nemanykime, kad tai kažkokia panacėja, kad uždrausime galingus automobilius jaunimui ir viskas esą tuo baigsis. Žmonės prie kiekvieno ar griežtinimo, ar lengvinimo pripranta“, – portalui tv3.lt aiškino V. Černevičius.

REKLAMA

Siūlo nesivadovauti emocijomis

Panašią nuomonę portalui tv3.lt išdėstė Lietuvos automobilių sporto federacijos (LASF) prezidentas Romas Austinskas Seimo narių siūlymą pavadino emocionaliu ir skubėti jį įgyvendinti, anot lenktynininko, nereikėtų.

REKLAMA

Anot R. Austinsko, apsvarstyti galimybę pradedantiems vairuotojams drausti sėstis prie labai galingų automobilių vairo galima, tačiau iš pradžių būtina atlikti nuodugnius tyrimus.

„Nereikėtų 3 litrų galingumo automobilio vairuoti vairuotojui, kuris neturi bent 2 metų vairavimo patirties.

Vis dėlto turi būti visų avarijų analizė metai iš metų, su skaičiais, fiksuojant su kokiu stažu vairuotojas padarė avariją, kokio amžiaus vairuotojai, kokio galingumo automobilį vairavo, kad suprastume, ar tai nutinka tik tam jaunam žmogui, nes turime jauną žmogų vertinti, kada jis normaliai mąstantis, adekvatus savo sprendimuose. [...] Šitą dalyką išsprendus Seimo nariai turėtų priimti sprendimą. Aš suprantu, kad į emocijas galime pulti, bet daryti nereikėtų“, – komentavo R. Austinskas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Anot jo, nustačius, kad asmenims, pradedantiems vairuoti ir neturintiems 2 metų viravimo stažo, būtų draudžiama vairuoti B kategorijos transporto priemones, kurių galios ir masės be krovinio santykis yra didesnis kaip 0,06 kW/kg, galima pakenkti ir tiems vairuotojams, kurie nuo pat mažens ruošiasi išbandymams kelyje.

REKLAMA

„Pavyzdžiui, vaikas nuo 6 metų sportuoja kartinge ir jam šiandien yra 18 metų, o gali būti žmogus, kuriam bus 25 metai, ir jis išsilaiko vairuotojo pažymėjimą, tai jų supratimas apie greitį, apie automobilio valdymą yra visiškai skirtingas. Taigi, tos išimtys... Vienus sustabdytume, o kitiems palengvintume“ – aiškino R. Austinskas.

REKLAMA

Ragina imti pavyzdį iš kaimynų

LASF prezidentas, kalbėdamas apie priemones, kuriomis galima būdų pažaboti kelių gaidelius bei sumažinti Kelių eismo taisyklių pažeidimo skaičius, siūlė atkreipti dėmesį ir į neišnaudotas atsakomybės taikymo formas.

„Mano vieną kolegą nubaudė Suomijoje už tai, kad jis du kartus papuolė už greičio viršijimą, o leistiną greitį viršijo iki 8-9 km/h. Tai jis sakė, kad visai nedaug viršijo, bet trečią kartą kai sustabdė policija, kai viršijo greitį, atėmė teises pusei metų vien todėl, kad, kaip sakė, „Jūs, turėjote jau dvi nuobaudas ir Jūs tą pačią klaidą kartojate trečią kartą, ir Jūs savęs nekontroliuojate“. [...] Greičio jis neviršijo, sakykime, 30 km/h greičiu, bet, jei pasakyta 50 km/h, tai ir reikia važiuoti 50 km/h. Taigi, priimamas sprendimas atimti teises, o pas mus tai yra mažas pažeidimas. Ar mes dirbame giliau? Nedirbame“, – pasakojo R. Austinskas.

REKLAMA
REKLAMA

Pašnekovas taip pat akcentavo ir į pilietiškumo, vairavimo kultūros pagrindus, kuriuos vienoka ar kitokia forma, jo manymu, turėtų jaunimui įdiegti švietimo sistema.

„Paprasčiausias dalykas. Kiek yra aukštosiose mokyklose ar pradinėse mokyklose kalbama apie žmogaus pilietiškumą? Aš nežinau. Manau, kad praktiškai apie tai nekalbama. Net mūsų kaimyninėje Baltarusijoje, kuri, visi žinome, kokia valstybė yra, pirmuose universitetų kursuose skiriama daug dėmesio valstybės meilei, nors ir galbūt prievartiniu būdu. O mes to nedarome“, – komentavo lenktynininkas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų