Moderniame pasaulyje paplitęs gyvenimo būdas darbo vietą ar profesiją keisti kas kelerius metus jūrų pramonei nebūdingas - labiausiai patyrę ir įgudę specialistai turi pranašumų net sunkiais visuomenei metais.
Ne tik Klaipėdos, bet ir daugelio kitų uostų atstovai kalbėdami apie stipriąsias verslo vietas išskiria pastovumo ir patirties savybes, nes jos daro įtaką paslaugų kokybei ir klientų pasitikėjimui. Kai kuriuose senosios Europos uostuose ypač vertinamos per pastarąjį šimtmetį iki privačių kompanijų išaugusios šeiminės dinastijos, o daugelyje kraštų prestižinių profesijų grupei priskiriamas uosto krovikų (dokininkų) luomas.
Išskirtine pagarba paremtas požiūris į uoste dirbantį žmogų turi senas istorines ir kultūrines šaknis, nes uostamiesčiai buvo kuriami tam, kad atliktų ekonomines valstybių užduotis ir iš jūrų prekybos gautais pinigais stiprintų politines galias. Daugėjant uoste brangios technikos ir informacinių technologijų kyla ir su jomis dirbančių žmonių kvalifikacija, o nauja kokybė palaiko gerą jūrinių profesijų įvaizdį.
Amžiai bėga, tačiau uostų paskirties esmė nesikeičia. Todėl natūralu, kad istoriškai didžiausią mūsų uostamiesčio Klaipėdos jūrų krovinių kompaniją (KLASCO) periodiškai atestuojantys užsienio auditoriai priskiria konservatyvių įmonių kategorijai. Taip apibūdinamas specialistų prieraišumo, nusistovėjusių verslo misijų ir gamybinių
tradicijų pamatas, kuris leidžia įgyvendinti kokybines reformas ir prisitaikyti prie ekonominės rinkos situacijos.
Kiekvieną pavasarį KLASCO rengia Padėkos dieną dešimtmečius prekybos uoste dirbantiems žmonėms. Įmonė nepriklausomybės laikais tapo akcine bendrove, kurią prieš dešimtmetį privatizavęs koncernas „Achemos grupė“ ekonomiškai sustiprino ir pratęsė pagarbos darbo žmonėms tradicijas.
Praėjusį savaitgalį Klaipėdos žvejų kultūros rūmuose KLASCO auksiniu garbės ženkleliu apdovanoti buvę įmonės vadovai ir dabartinis direktorius: Solomonas Kvaša (Klaipėdos jūrų prekybos uosto viršininkas 1979-1985 metais), Marijus Juozas Eidukevičius (Klaipėdos valstybinio jūrų prekybos uosto generalinis direktorius 1991-1993 metais), Antanas Sigitas Šileris (Klaipėdos valstybinio jūrų prekybos uosto generalinis direktorius 1993-1994 metais), Benediktas Petrauskas (akcinės bendrovės Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos generalinis direktorius 1994-1999 metais), Eduardas Plauška (generalinis direktorius 1999-2005 metais), Valentinas Greičiūnas (įmonės generalinis direktorius nuo 2005-ųjų).
Pagal naują tradiciją, atsiradusią prieš kelerius metus, buvo išrinkti ir apdovanoti geriausi 2008 metų bendrovės darbuotojai: dokininkas-mechanizatorius, darbininkas, specialistas ir padalinio vadovas. KLASCO veteranų ženkleliais su sidabro ir aukso bangomis pagerbta pusšimtis darbuotojų, dirbančių šioje ir su KLASCO susijusiose įmonėse 20-40 metų.
Pasak KLASCO valdybos pirmininko Bronislovo Lubio, sunkmečiu pagerbti darbuotojus yra svarbiau, negu džiaugtis kokiais nors laimėjimais.
Per praėjusius dvejus metus KLASCO krovė rekordiškai daug - po 9,6 mln. tonų (apie 30 proc. visų uosto krovinių) - ir pasiekė gerų finansinių rezultatų. Šiemet sulėtėjusi apyvarta atspindi bendrą ekonominę rinkos situaciją, tačiau sunkų laikotarpį bendrovė tikisi išgyventi, B.Lubio teigimu, minimaliai mažindama žmonių skaičių ir šiek tiek karpydama darbuotojų atlyginimus.
Vida Bortolienė