Neseniai Miunchene pasaulinėje premjeroje pristatytas naujas galimybes demonstruojantis statybų aikštelėms skirtas „Mercedes-Benz Arocs“.
Kaip spaudos konferencijoje pažymėjo „Daimler AG“ valdybos narys Andreas Renschler’is, „Mercedes-Benz“ gamintojai iš Štutgarto demonstruoja, jog bus tęsiama sunkvežimių pagal klientų pageidaujamas technines sąlygas ar individualius užsakymus gamyba.
Neseniai Hanoverio IAA debiutavęs rinkos naujokas „Arocs“, pasak gamintojų, pasižymės ne tik universaliomis galimybėmis statybų aikštelėse ir kitose panašiose sferose, bet ir ypatingai plačia variklių galios gama. Padidinto pravažumo statybviečių profesionalas gali turėti net 58 klientui reikalingas įrangos versijas ir 16 variklių galios variantų – nuo 238 iki 625 AG.
Įspūdingą galios diapazoną užtikrina „Bluetec 6“ jėgainės su keturiais skirtingų darbo tūrio kamerų variantais: 7,7 l, 10,7 l 12,8 l ir 15,6 l. Vienaeiliai 6 cilindrų varikliai su išmetamųjų dujų turbininiu pripūtimu ir pripučiamojo oro aušinimu pasiekia maksimalų sukimo momentą nuo 1000 iki 3000 Nm. Visos universalaus sunkvežimio „Arocs“ jėgainės atitinka Euro 6 reikalavimus.
Variklio galią „Power-Shift 3“ pavarų mechanizmas gali perduoti galinėms, o taip pat ir visoms sunkvežimio ašims. Keturių ašių „Arocs“ versijos sunkvežimiai pagal kliento užsakymą bus tiekiami ir su dviejų vairuojamųjų ašių modifikacija. Be to, pagal atliekamų darbų pobūdį klientas galės pasirinkti ir pageidaujamą kabinos modulį iš 14 galimų versijų.
Rinkoje pirmiausia pasirodys du nauji „Arocs“ modeliai. Gamintojai tikisi, jog ypatingai puikiu pagalbininku statybų aikštelėse taps „Arocs Loader“ 8×4/4 versija, kurios savoji masė 9 250 kg, su betono maišykle galinti gabenti 8 kub. metrus paruošto betono skiedinio.
„Arocs Grounder” versija pasižymi maždaug tomis pačiomis savybėmis, tačiau ji skirta darbui sudėtingesnėmis kelių ir eksploatacijos sąlygomis. Pastarosios konstruktoriai daugiau dėmesio skyrė universalaus galiūno stabilumui, ištvermei ir patikimumui.
Tomas Labžentis