• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) Kūrybiškumo ir inovacijų centro „LinkMenų fabrikas“ inžinieriai kartu su telekomunikacijų bendrove „Tele2“ sukūrė unikalią automobilio valdymo sistemą. Jos dėka automobilis kelyje rieda tokiu greičiu, kokia toje vietoje yra mobilaus interneto sparta – megabitai per sekundę paverčiami į kilometrus per valandą.
Lapkričio mėnesį šį unikalų automobilį galės nemokamai išbandyti vilniečiai ir Vilniaus svečiai.
„Mūsų žiniomis, toks interneto greičiu važiuojantis automobilis yra pirmasis pasaulyje. Su susidomėjimu priėmėme „Tele2“ iššūkį, ir sukūrėme automobilio valdymo sistemą, kuri klauso ne vairuotojo, bet interneto“, – sako VGTU „LinkMenų fabrikas“ Mechanikos laboratorijos vedėjas ir šio projekto vadovas Mykolas Bistrickas.
Pasak jo, didžiausias iššūkis kuriant sistemą – užtikrinti, kad vienas procesas nesikirstų su kitu. Pavyzdžiui, situacijoje, kai priešais atvažiuoja kitas automobilis, sistema nepradėtų staiga didinti greičio ar stabdyti ir nesukeltų pavojaus vairuotojui bei aplinkiniams.
Automobilį eksperimentui suteikė automobilių gamintojas „Nissan“. Inžinierių ir programuotojų komanda naująją valdymo sistemą intensyviai kūrė ir testavo mėnesį, o vėliau kartu su „Tele2“ išbandė jį skirtingose kelio atkarpose tarp Vilniaus ir Ventės.

Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) Kūrybiškumo ir inovacijų centro „LinkMenų fabrikas“ inžinieriai kartu su telekomunikacijų bendrove „Tele2“ sukūrė unikalią automobilio valdymo sistemą. Jos dėka automobilis kelyje rieda tokiu greičiu, kokia toje vietoje yra mobilaus interneto sparta – megabitai per sekundę paverčiami į kilometrus per valandą.
Lapkričio mėnesį šį unikalų automobilį galės nemokamai išbandyti vilniečiai ir Vilniaus svečiai.
„Mūsų žiniomis, toks interneto greičiu važiuojantis automobilis yra pirmasis pasaulyje. Su susidomėjimu priėmėme „Tele2“ iššūkį, ir sukūrėme automobilio valdymo sistemą, kuri klauso ne vairuotojo, bet interneto“, – sako VGTU „LinkMenų fabrikas“ Mechanikos laboratorijos vedėjas ir šio projekto vadovas Mykolas Bistrickas.
Pasak jo, didžiausias iššūkis kuriant sistemą – užtikrinti, kad vienas procesas nesikirstų su kitu. Pavyzdžiui, situacijoje, kai priešais atvažiuoja kitas automobilis, sistema nepradėtų staiga didinti greičio ar stabdyti ir nesukeltų pavojaus vairuotojui bei aplinkiniams.
Automobilį eksperimentui suteikė automobilių gamintojas „Nissan“. Inžinierių ir programuotojų komanda naująją valdymo sistemą intensyviai kūrė ir testavo mėnesį, o vėliau kartu su „Tele2“ išbandė jį skirtingose kelio atkarpose tarp Vilniaus ir Ventės.

REKLAMA


„Ateitis atkeliauja internetu, tad mes siekiame užtikrinti, kad kuo daugiau gyventojų galėtų naudotis kokybišku ir greitu ryšiu. Šiuo metu net 97 proc. Lietuvos teritorijos yra padengta sparčiu „Tele2“ 4G interneto ryšiu ir mes toliau aktyviai plečiame mobilaus interneto tinklą“, – sako Petras Masiulis, „Tele2“ generalinis direktorius.
„Šios inovacijos atsiradimas parodo, kad glaudus universitetų ir verslo bendradarbiavimas Lietuvoje ne tik tampa norma, bet ir duoda vis daugiau realių, apčiuopiamų rezultatų. Kai tokiuose centruose, kaip VGTU „LinkMenų fabrikas“, naudodamiesi moderniausia įranga bei technologijomis mokslininkai ir verslininkai dirba kartu, galime sulaukti išskirtinių inovacijų ne tik Lietuvos, bet ir pasaulio kontekste“, – sako VGTU mokslo ir inovacijų prorektorius prof. habil. dr. Antanas Čenys.
Lapkričio mėnesį šį automobilį galės išbandyti ir Vilniaus gyventojai bei svečiai, užsisakę kelionę per „Uber” programėlę. „Uber“ pakeleivius šis „Tele2“ inovatorių patobulintas automobilis veš nemokamai.
Greituoju „Tele2“ 4G internetu gali naudotis 99 proc. šalies gyventojų. Juo gali naudotis 101 Lietuvos miesto, įskaitant mažiausius, turinčius iki 1000, gyventojų. Prie tokios aprėpties artėja ir dar greitesnis 4G+ internetas. Jis prieinamas jau 63 proc. gyventojų.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų