• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

„Google“ ir Harvardo universiteto mokslininkai skirtingai vertina bendrovės indėlį į pasaulinį atšilimą, skelbia „Techradar.com“.

REKLAMA
REKLAMA

Naujausias Harvardo universitete (JAV) atliktas tyrimas liudija, kad „Google“ paieška nėra jau tokia ekologiška, kaip tvirtina patys bendrovės atstovai. Daktaro Alexo Wissnerio – Grosso vadovaujame tyrėjų grupė nustatė, kad viena „Google“ paieškos sistemai pateikta užklausa vidutiniškai „pagamina“ 7 gramus anglies dvideginio. Tai apskaičiuota remiantis vidutiniu elektros energijos kiekiu, kurį kiekvienai užklausai atlikti sunaudoja vartotojo kompiuteris ir „Google“ duomenų centrai bei serverių masyvai.

REKLAMA

Turint galvoje tai, kad „Google“ valdo didžiąją interneto paieškos rinkos dalį, ir atsižvelgus į faktą, jog kiekvieną dieną „Google“ apdoroja apie 200 milijonų užklausų, bendrovės indėlis į pasaulinį atšilimą nėra jau toks mažas, pastebi mokslininkai.

Tačiau „Google“ skubiai sureagavo į šio tyrimo išvadų paskelbimą ir paneigė Harvardo mokslininkų pateiktus skaičiavimų rezultatus.

REKLAMA
REKLAMA

„Šiltnamio dujų emisijų požiūriu viena „Google“ paieška ekvivalentiška maždaug 0,2 gramo anglies dvideginio. Dabartiniai ES standartai, reguliuojantys automobilių išmetamo anglies dvideginio kiekį, reikalauja, kad vienam kelio kilometrui įveikti į aplinką būtų išmesta ne daugiau nei 140 gramų CO2, tačiau dauguma automobilių dar neatitinka tokio reikalavimo, – teigiama oficialiame „Google“ dienoraštyje paskelbtame pareiškime. – Taigi, vidutinis automobilis, nuvažiavęs vieną kilometrą, į aplinką išmeta tiek pat „šiltnamio dujų“, kaip ir 1000 „Google“ paieškų.“

„Google“ tvirtina labai rimtai vertinanti siekį saugoti aplinką nuo žalingo poveikio ir pabrėžia, kad jos duomenų centrai energijos taupymo požiūriu yra vieni pažangiausių, rašo „Techradar.com“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų