„Pirmąjį šių metų ketvirtį žiniasklaidoje labiausiai išaugo socialinės reklamos gross apimtys – net aštuonis kartus. Aktyviausiai buvo reklamuojama saugaus eismo akcija, Lošimų priežiūros tarnybos projektas „Nepralošk savo gyvenimo“ bei Nacionalinės sulčių gamintojų sąjungos sveikatinimo programa, – pastebi TNS LT Reklamos monitoringo vadovė Giedrė Juronienė.
Lyginant produktų grupes, ryškiai išsiskyrė dermatologinių vaistų reklama. Jų reklamos gross išlaidos padidėjo net 6 kartus, mobiliojo ryšio telefonų prekybos – beveik tris kartus. 2014 metų pradžioje itin sparčiai augę mobiliojo ryšio operatorių gross reklamos biudžetai, šiais metais 82 proc. mažėjo. Smuktelėjo ir gross investicijos į mobiliojo ryšio išankstinio mokėjimo kortelių (47 proc.), populiariosios muzikos koncertų ir festivalių (19 proc.) reklamą.
Iš reklamdavių labiausiai per 2015 m. sausio-kovo mėn. gross išlaidas didino Lietuvos automobilių kelių direkcija prie LR susisiekimo ministerijos, koncertų ir renginių organizatorius „Bravo Events“, greitųjų kreditų bendrovė „Minibank“.
Šiais metais reklamos gross pinigus mažino „Bitė“ (83 proc.), „Henkel“ (45 proc.), „Kalnapilio-Tauro grupė“ (37 proc.).
2015 m. sausio-kovo mėnesiais TV reklamos augimas siekė 11,7 proc. Per šį laikotarpį televizijoje buvo ištransliuota 359 tūkst. reklaminių klipų.
Spaudos reklamos apimtys, lyginant 2014 m. ir 2015 m. pirmų trijų mėnesių duomenis, krito 4,7 proc. Laikraščiuose reklamos plotas mažėjo 6,4 proc., žurnaluose – 1,3 proc. Iš viso laikraščiuose per šiuos metus buvo išspausdinta 2,539 tūkst., žurnaluose – 1,360 tūkst. kv.cm. reklamos.
Radijo stotys per 2015 m. pirmus mėnesius ištransliavo 1,575 tūkst. sekundžių reklamos ir tai buvo beveik 11 proc. daugiau nei per 2014-ųjų analogišką laikotarpį.
Per pirmus tris 2015-ųjų metų mėnesius, lyginant su 2014 metų tuo pačiu laikotarpiu, banerinės interneto reklamos gross išlaidos nukrito beveik 16 proc.
Lauko reklamos vidutinis vienos dienos plotas, lyginant šių ir praėjusių metų duomenis, paaugo 9,3 proc. Vidutiniškai per dieną lauko reklamos stenduose buvo 18,4 tūkst. kv. m. reklamos. Lauko video reklamos ekranuose per 2015 sausį-kovą buvo transliuota 962 tūkst. sekundžių reklamos. Palyginus su 2014 m., lauko video reklamos apimtis sekundėmis paaugo 16,5 proc.
Ant degalinių degalų pylimosi pistoletų per pirmus tris metų mėnesius buvo užklijuota beveik 9 tūkst. reklaminių lipdukų. Lyginant su 2014 m., šis rodiklis krito 1,1 proc.
Vidaus TV reklamos kiekis, lyginant šių ir 2014 m. duomenis, paaugo 5,3 proc.
Kino reklama šiemet augo 64,2 proc. Iš viso šiais metais buvo parodyta 103 tūkst. reklaminių klipų.
Žemiau TNS LT reklamos apimčių apžvalgoje pateikiami žiniasklaidos reklamos monitoringo duomenys, reklamos apimčių pokytis lyginant 2015-ųjų ir 2014-ųjų* metų sausio-kovo mėnesių rezultatus.
Televizijoje, radijuje ir lauko video reklamoje yra skaičiuojamas reklamos laikas sekundėmis, spaudoje – reklamos plotas kvadratiniais centimetrais, lauko statinėje reklamoje – kvadratiniais metrais, vidaus TV, kine ir fillboard reklamoje – kiekis (reklamų vienetai), internete – gross* reklamos išlaidos.
Duomenys pateikiami tik iš TNS LT registruojamų žiniasklaidos priemonių sąrašo, o tai sudaro (ekspertinis vertinimas): TV – 98%, spauda – 90%, radijas – 90%, lauko reklama – 90%, lauko video reklama – 90%, kino reklama – 85%, interneto banerinė reklama 80%, fillboard reklama – 100%, vidaus tv reklama – 80% reklamos rinkos apimties.
Didžiausia Lietuvoje rinkos tyrimų ir konsultacijos bendrovė TNS LT priklauso tarptautinei kompanijai TNS. TNS turi sukaupusi daugiau nei 60 metų patirtį rinkos tyrimų ir įžvalgų srityje. Jos atstovybės įsikūrusios daugiau nei 80-yje pasaulio šalių – Europoje, Pietų ir Šiaurės Amerikoje, Azijoje ir Ramiojo vandenyno regione, Afrikoje ir Viduriniuose Rytuose. Kompanija TNS priklauso vienai didžiausių pasaulyje įžvalgų, informacijos ir konsultacijų grupių „Kantar“.
„Kantar“ grupė, vienydama 13 specializuotų kompanijų sugebėjimus ir patirtį, teikia išskirtines ir pokyčiams įkvepiančias įžvalgas tarptautinei verslo bendruomenei bei siekia būti šios srities lyderiu. Grupė veikia 100 šalių ir jungia beveik 29 tūkst. tyrimų ir konsultacijų specialistų. Grupės paslaugomis naudojasi daugiau nei pusė kompanijų, patenkančių į „Fortune“ 500 didžiausių bendrovių sąrašą.
*GROSS – tai reklamos skelbimo žiniasklaidoje išlaidos, skaičiuojamos naudojant oficialius žiniasklaidos tiekėjų kainininkus, neatsižvelgiant į jokias galimas apimties ar kitas nuolaidas, kurias žiniasklaidos tiekėjai gali suteikti reklamos užsakovams