Tradiciškai manoma, kad parduotuvėje perkant didelę kokio nors produkto pakuotę ar prekių rinkinį sumokėsi mažiau nei pirkdamas kelis vienodus produktus atskirai. Tačiau neseniai Didžiojoje Britanijoje atliktas tyrimas parodė, kad didieji prekybos centrai pučia miglą žmonėms į akis.
Kaip rašo „The Daily Mail“, tyrimo rezultatai parodė, kad pirkėjams būtina į parduotuvę neštis skaičiuotuvą, kad neliktų apgauti, nes iš tiesų labai dažnai labiau apsimoka pirkti vieną ar dvi mažesnes vienodas prekes, o ne didelę jų pakuotę ar rinkinį.
Pavyzdžiui, prekybos tinkle „Asda“ buvo siūloma įsigyti vieną dviejų „Cathedral City“ Čederio sūrio gabalų pakuotę už 6,98 svaro, nors perkant du tokius pačius sūrio gabalus atskirai jie kainuotų keturis svarus.
„Sainsbury’s“ parduotuvėse buvo akcija, kurios metu buvo galima nusipirkti 18 „Peroni“ alaus butelių pakuotę už 23 svarus, arba 1,28 svaro už butelį. Tačiau perkant 12 butelių pakuotę vienas kainuotų jau tik 1,09 svaro.
„Tesco“ prekybos centruose 350 gramų „Loyd Grossman’s“ pomidorų ir bazilikų padažo stiklainis kainavo 1 svarą. Tai reiškia, kad du kainuotų 2 svarus. Tačiau didesnis 660 gramų stiklainis kainavo jau 2,79 svaro.
„Waitrose“ parduotuvėse 0,7 litro butelis „Absolut Vodka“ degtinės kainavo 19,60 svaro, tačiau 350 mililitrų butelio kaina buvo jau tik 9 svarai. Perkant du kainuotų 18 svarų.
Ir tai tik keli prekybininkų sukčiavimo pavyzdžiai. Ir, rodos, baudos jų negąsdina. Vos prieš kelias savaites „Tesco“ jau sulaukė 300 tūkst. svarų baudos už tai, kad neva prekiavo akcinėmis braškėmis „už pusę kainos“, kurios kainavo 1,99 svaro, nors pirminė kaina prieš akciją trumpam buvo padidinta iki 3,99 svaro.