„Dažniausiai pasitaikantis pažeidimas – sudarant sutartį vartotojui pasiūlomos netinkamos investicinės kryptys ar jų proporcijos. Taip pat ne visuomet teisingai įvertinama vartotojo rizikos kategorija“, – sako Renata Babkauskaitė, Lietuvos banko Priežiūros tarnybos Finansinių paslaugų ir rinkų priežiūros departamento Finansinių paslaugų priežiūros skyriaus viršininkė.
Pasak jos, Lietuvos banko Priežiūros tarnyba, atkreipusi draudimo įmonių dėmesį į nustatytus trūkumus, nurodė imtis priemonių, kurios padėtų veikti geriausiomis vartotojams sąlygomis ir užkirstų kelią teisės aktų pažeidimams atsirasti ateityje. Draudimo įmonių dėmesys taip pat buvo atkreiptas į tyrimo ataskaitoje išskirtus netinkamos ir sektinus gerosios praktikos pavyzdžius.
Prieš sudarydama gyvybės draudimo sutartį draudimo įmonė turi nustatyti vartotojo poreikius ir, remdamasi kliento pateikta informacija, pasiūlyti geriausiai vartotojo interesus atitinkančią draudimo produkto rūšį – paprastą rizikos draudimą, rizikos draudimą su lėšų kaupimu, lėšų investavimą su minimalia draudimo apsauga ir pan.
Be to, pagal pateiktą informaciją draudimo įmonė turi įvertinti, ar vartotojas pakankamai supranta riziką, būdingą investicinio gyvybės draudimo sutarčiai, ir įsitikinti, kad siūlomos investicinio gyvybės draudimo kryptys atitinka jo lūkesčius ir jam priimtiną rizikos lygį.
Tyrimui buvo atrinktos reikšmingą investicinio gyvybės draudimo rinkos dalį užimančios gyvybės draudimo įmonės. Iš 2012–2013 m. vasario mėn. sudarytų investicinio gyvybės draudimo sutarčių atsitiktinės atrankos būdu buvo atrinktos 134 draudimo sutarčių bylos, iš jų 32 atvejais nustatyta pažeidimų.