Edinburgo universiteto (Škotija) mokslininkai atliko eksperimentą, atskleidusį, kad interneto socialiniai tinklai neigiamai veikia žmonių gebėjimą kritiškai mąstyti ir savarankiškai priimti sprendimus, pranešė dailymail.co.uk.
Šio tyrimo metu mokslininkai nagrinėjo savanorių eksperimento dalyvių sugebėjimą spręsti matematikos užduotis savarankiškai ir grupėje. Tyrėjai priėjo išvadą, kad eksperimento dalyviai susimąstyti, ar jų sprendimas yra teisingas, gali dažniausiai tik tuo atveju, jei užduotis sprendžia vieni.
Kai užduotį reikia spręsti visai grupei, tarp kurios narių yra teisingai pirmąją užduotį išsprendęs žmogus, visi likusieji paprastai nustoja galvoti apie kitus variantus ir daug nesvarstydami kopijuoja sąlyginio grupės lyderio atsakymus.
Šis eksperimentas parodė, kad interneto svetainės, per kurias „pereina“ milžiniškas įvairiausios informacijos kiekis, pavyzdžiui, „Facebook“ ar „Twitter“ socialiniai tinklai, sukuria savo „galvočius“, kuriais be jokio rimtesnio pagrindo ima pasitikėti kiti socialinio tinklo vartotojai, sakoma pranešime.
Eksperimento vadovo docento Iyado Rahwando teigimu, mokslininkai priėjo išvadą, kad žmonės nėra linkę mąstyti, nes tam reikia pastangų ir laiko, o šiuolaikiniame pasaulyje jie per daug vertingi, kad juos būtų galima švaistyti kokiai nors nereikšmingai informacijai tikrinti.
Neseniai atlikti panašaus pobūdžio tyrimai taip pat atskleidė, kad nuolatinis reikiamos informacijos ieškojimas per „Google“ ir kitas interneto paieškos sistemas neigiamai veikia kompiuterių naudotojų atmintį: jie nemato būtinybės įsiminti reikiamų žinių, kurias galima lengvai gauti kada tik panorėjus.