„Balsas.lt savaitė“ apie televizijos verslą, priklausomą nuo ekonomikos pokyčių, kalbasi su vienos populiariausių televizijų šalyje TV3 generaline direktore Laura Blaževičiūte.
Ekonomikos situacijos įtaka
− Kokiomis nuotaikomis gyvena jūsų televizija įsibėgėjus sunkmečiui? Ruošiatės susiveržti diržus, o gal matote plėtros galimybių?
− Kadangi televizija visas pajamas gauna iš reklamos, mažėjant jos rinkai, mažėja ir mūsų pelnas. Nuo to priklauso, kiek galime sau leisti investuoti į lietuviškas laidas, naujus projektus. Diržai iš tiesų veržiami, tačiau atsiranda galimybė peržiūrėti savo veiklą iš esmės ir optimizuoti darbo procesus. Kadangi ieškome būdų, kaip padėti savo klientams kuo efektyviau išnaudoti reklamos biudžetus, pristatome rinkos naujieną – pardavimo sistemą pagal tikslines grupes.
− Ar įmonėms mažinant rinkodaros biudžetus tokia sistema − teisingiausias sprendimas?
− Naujoji reklamos pardavimo sistema tiek televizijai, tiek jos klientams leidžia optimaliau išnaudoti turimus resursus reklamai. Ši sistema padeda paprasčiau planuoti reklamos kampanijas, pigiau įsigyti reklamos. Be to, suteikia galimybę užsakovui mokėti tik už konkrečią pasirinktą tikslinę grupę.
Turi viliojamų pasiūlymų
− Kuo jūsų televizija siekia būti patraukli reklamos užsakovams?
− Mes priklausome tarptautinei žiniasklaidos grupei „Modern Times Group“ (MTG), kuriai priklauso ne vienas žiniasklaidos kanalas. Mūsų reklamos pirkėjai turi galimybę įsigyti specialių paketų, leidžiančių savo kampaniją efektyviai išnaudoti ne tik lyderiaujančios televizijos TV3 eteryje, bet ir jai priklausančiame kanale TV6 bei radijo stotyje „Power Hit Radio“.
Tarptautinio tinklo pranašumas yra tai, kad jis apima ne vienos šalies kanalus. Šiuo metu Baltijos šalyse yra net 8 MTG kanalai. Reklamos užsakovai, kreipdamiesi į vieną iš televizijų, turi galimybę pagal poreikius vykdyti savo kampaniją. Baltijos šalyse tai labiausiai vilioja reklamos davėjus.
− Daugelis žiniasklaidos priemonių šiuo metu išgyvena ne pačius geriausius laikus. Neretai atsisakoma dalies darbuotojų. Kaip planuoja elgtis jūsų televizija?
− Kaip ir visi, iš esmės peržiūrime savo išlaidas, vertiname kiekvieną projektą ne tik pagal žiūrovų skaičių, bet ir iš ekonominės perspektyvos. Stengiamės išsaugoti visus projektus ir darbuotojus, tačiau tolesni veiksmai ir sprendimai priklauso nuo bendros ekonominės situacijos šalyje ir reklamos rinkoje.
Malonūs pokyčiai
− Kodėl sporto varžybų transliacijas nusprendėte perkelti į naująjį kanalą „Viasat Sport Baltic“?
− Daugelis sporto aistruolių žino, kad teisės transliuoti sporto turnyrus yra vienos brangiausių: vienų Eurolygos rungtynių transliacijos išlaidos prilygsta visam lietuviškos laidos sezonui. Tačiau jei lietuviai neturėtų galimybės matyti vienų svarbiausių krepšinio turnyrų, jiems tai būtų didelė netektis.
„Viasat Broadcasting“ šį sprendimą priėmė siekdama turimas sporto teises sutelkti vienoje vietoje – specialiai Baltijos šalims sukurtame sporto kanale.
− Kuo išsiskirs šis kanalas?
− Per šį kanalą bus rodomi ne tik žinomi, bet ir mažiau populiarūs sporto turnyrai. Kalbant apie „Žalgirio“ rungtynes, „Viasat Broadcasting“ iki 2015 metų pratęsė sutartį su Eurolyga dėl teisių transliuoti turnyrą Baltijos šalyse ir Skandinavijoje „Viasat Sport Baltic“ kanalu.
− Ar planuojama daugiau pokyčių TV3 televizijos programų tinklelyje?
− Nuolat kas nors keičiama – tuo ir ypatingas darbas televizijoje. Mūsų produktas yra be galo dinamiškas. Atsižvelgiant į žiūrovų poreikius, atskirų projektų rezultatus, tendencijas pasaulyje, rinkoje ir konkurentų veiksmus, televizijos siūloma programa nuolat kinta.
Magerta Paužaitė