Šių metų gegužę mūsų šalyje atliktas televizijos auditorijos tyrimų matavimo sistemos nepriklausomas auditas paneigia visas „Lietuvos ryto“ žiniasklaidos grupės pateiktas abejones ir kaltinimus dėl šios sistemos patikimumo. Auditas patvirtino, kad TV metrų sistema bei metodika atitinka tarptautinius reikalavimus ir yra tinkamai naudojama, o tyrimai atliekami kokybiškai. Todėl vienintelė tokius tyrimus šalyje vykdanti rinkos tyrimų bendrovė „SIC Gallup Media“/TNS“ apgailestauja dėl „Lietuvos ryto“ žiniasklaidos grupės neetiško elgesio ir klaidinančios informacijos paskelbimo.
„Atliktas auditas vienareikšmiškai atsako į visus šios žiniasklaidos grupės jau ne pirmą kartą keliamus klausimus. Apmaudu, kad tokie veiksmai gali nepagrįstai griauti pasitikėjimą TV metrų tyrimais apskritai ir destabilizuoti situaciją TV rinkoje“, – teigia „SIC Gallup Media“/TNS direktorius Gytis Juodpusis.
Šių metų liepą „Lietuvos ryto“ žiniasklaidos grupei priklausančių informacijos priemonių – dienraščio ir televizijos – žurnalistai parengė publikaciją apie televizijos auditorijos tyrimų matavimo sistemą šalyje. Pagrindinė minėtų žiniasklaidos priemonių keliama abejonė – neatitikimas metodikai, per ilgai laikant pas respondentą TV metro įtaisą.
Tačiau oficialiai pristatytose audito išvadose, kurias pateikė nepriklausoma tarptautinė tyrimų kompanija, teigiama, kad TV metrų tyrimo metodika Lietuvoje taikoma kokybiškai ir laikantis visų įsipareigojimų. Audito išvados patvirtino, kad TV metrų tyrimo dalyvių demografinė sudėtis atitinka visos Lietuvos gyventojų socialinę-demografinę sudėtį. Be to, tyrimą vykdžiusi auditorė pabrėžė, kad TV metro įtaiso laikymo terminas respondento ūkyje nėra ribojamas ir toks reikalavimas būtų metodiškai nepagrįstas.
Minėtą auditą atliko didelę profesinę patirtį turinti Helen Harrison, atstovaujanti nepriklausomai rinkos ir žiniasklaidos tyrimų kompanijai „Helen-harrison & company ltd“. Ši bendrovė bendradarbiauja su tokiomis pasaulyje žinomomis kompanijomis kaip BBC, „ITN Consulting“, Sky, BARB, futbolo klubu „Manchester United“ ir kt. Nepriklausomą auditorę H. Harrison pasirinko Lietuvos komunikacijos agentūrų asociacija (KOMAA), Lietuvos radijo ir televizijos komisija, Lietuvos radijo ir televizijos asociacija ir Lietuvos skaitmeninių televizijų asociacija.
„SIC Gallup Media“/TNS tikisi, kad savo nuomonę apie „Lietuvos ryto“ veiksmus pareikš ir pagrindinius rinkos žaidėjus vienijančios asociacijos – KOMAA bei Lietuvos radijo ir televizijos asociacija.
Šiuo metu „SIC Gallup Media“/TNS yra interneto, televizijos, spaudos, radijo auditorijos tyrimų bei informacijos ir reklamos monitoringo paslaugų teikimo lyderė šalyje. Pagrindinės bendrovės veiklos sritys – interesų grupių valdymo, naujų produktų diegimo, mažmeninės prekybos, prekės ženklų ir komunikacijos tyrimai. Bendrovėje dirba 60 žmonių.
„SIC Gallup Media“/TNS kontroliuoja tarptautinė tyrimų kompanija „TNS Global“, kuri turi sukaupusi daugiau nei 60 metų patirtį rinkos tyrimų ir įžvalgų srityje. „TNS“ atstovybės yra įsikūrusios daugiau nei 80-yje pasaulio šalių Europoje, Pietų ir Šiaurės Amerikoje, Azijoje ir Ramiojo vandenyno regione, Afrikoje ir Viduriniuosiuose Rytuose.
„SIC Gallup Media“/TNS informacija