Prieš du mėnesius Ryšių reguliavimo tarnybos atlikta patikra atskleidė, kad ne visi mobiliojo ryšio operatoriai informuoja savo klientus apie skambučius į padidinto tarifo numerius.
Ryšių reguliavimo tarnybos elektroninių ryšių departamento direktorius Viktoras Sirusas priminė, kad dauguma trumpųjų numerių yra padidinto tarifo. Taip pat pašnekovas patikino, kad Elektronių ryšių reguliavimo taisyklės nusako prievolę mobiliojo ryšio operatoriams informuoti vartotoją apie skambutį į padidinto tarifo telefono numerį.
„Pavyzdžiui, mes visi žinome numerius 14xx, dauguma jų yra taksi numeriai. Jie yra skirtingo tarifo, todėl vartotojas privalo žinoti, kur jis skambina ir kokiu tarifu”, - tikino V. Sirusas.
Tokios pačios taisyklės galioja ir siunčiant trumpąsias žinutes: tiek sms, tiek mms. Dažniausiai padidinto tarifo skambučiai kainuoja 1-3 Lt/ min. Kartais pasitaiko ir tokių kainų, kai 1 min. kainuoja 5 – 10 Lt.
V. Siruso teigimu būtų galima išskirti trumpąjį telefono nr. 118, kuris nėra laikomas padidinto tarifo numeriu.
Taisyklės galioja ne visiems
Prieš du mėnesius Ryšių reguliavimo tarnybos atlikta patikra atskleidė, kad tikrai ne visi operatoriai laikosi šių taisyklių. Pasak V. Siruso, taisyklių nesilaikantys operatoriai buvo perspėti. Jei ir toliau nesilaikytų nurodymų, jiems gresia bauda, kurios dydis prilygtų 3 proc. nuo visų metinių pajamų.
Mobiliojo ryšio operatoriaus „Bitė” rinkodaros direktorius Pranas Kuisys teigė, kad jo atstovaujamas operatorius kone vieninetelis laikosi nurodytų Elektroninių ryšių reguliavimo taisyklių.
Konkurenciniams operatoriams bauda galėtų siekti apie 400 tūkst. Lt, mano P.Kuisys.
„Mūsų visų apyvartos panašios”, - argumentavo pašnekovas. Jo tikinimu, operatoriai nepranešdami, kad vartotojas skambina į padidinto tarifo numerį, stengiasi pasipelnyti jų sąskaita.
Norint apsidrausti nuo netikėtai padidėjusių telefono sąskaitų, P. Kuisys rekomenduoja paprašyti operatoriaus, kad šis tiesiog užblokuotų skambučius į padidinto tarifo numerius. Tai geriausia padaryti prieš pasirašant sutartį su operatoriumi.
„Pirmiausia reikia gerbti savo klientą. Jei įstatymas nuorodo taisykles, reikia jų laikytis. Pinigai, kuriuos operatoriai gauna iš šių skambučių, yra didžiuliai - apie 10 mln. Lt. Bet ne mažiau kaip 5 mln. Lt. Dalies tų pinigų jie tikrai negautų, jei sąžiningai informuotų klientus. Tai nesąžininga ir klientų, ir konkurencijos atžvilgiu”, - konkurentų elgesį šiuo klausimu komentavo pašnekovas.