Geriausiai gyvybės draudimo naudą gali patvirtinti žmonės, gavę draudimo išmokas nelaimės, o ypač – pačios skaudžiausios – atveju. Viena iš jų – gyvybės draudimo bendrovės „Bonum Publicum“ klientė, marijampolietė Loreta Čekaitienė. Netikėtai tapusi našle, moteris netrukus išgyveno dar vieną nelaimę – traumą patyrė sūnus, o galiausiai ir ji pati. Padėtį lengvino tik tai, kad visa jos šeima buvo apdrausta universaliu draudimu. Vienas iš jo privalumų – galimybė kiekvienam šeimos nariui pasirinkti įvairias draudimo apsaugas. Taigi, L. Čekaitienės šeimą užgriuvus nelaimių virtinei, bent jau finansinių problemų ir rūpesčių buvo gerokai mažiau nei tuo atveju, jei gyvybės draudimo šeima nebūtų turėjusi: visais atvejais marijampolietei buvo išmokėtos solidžios draudimo išmokos.
Apie nelaimes negalvojo
Kaip sako pati L. Čekaitienė, ji niekada negalvojo draustis savo gyvybės ir to neragino daryti šeimos narių. Tačiau šeima turėjo savo verslą, todėl 2011 metais buvo nuspręsta kaupti lėšas pasinaudojant gyvybės draudimu.
„Tuo metu su amžinatilsį vyru turėjome didelę individualią įmonę. Būdamas įmonės savininku, jis būtų beveik negavęs normalios pensijos, taigi pagalvojome apie papildomą kaupimą ir pagaliau nusprendėme apsidrausti mirties ir kritinių ligų bei traumų atveju“, - pasakoja moteris.
Ji pasakoja, kad praėjus metams po sprendimo draustis vyras netikėtai mirė. Staigi netektis sukrėtė šeimą, tačiau marijampolietė pripažįsta, kad padėtį gerokai palengvino prieš metus priimtas sprendimas draustis gyvybės draudimu. Našlės vyras mirė užsienyje, todėl buvo susidariusi ypatinga situacija.
„Vyras mirė užsienyje, reikėjo parvežti kūną, o draudimui – pateikti skrodimo rezultatus. Tačiau, bendraudami su ambasada, per gerą mėnesį susitvarkėme visus reikiamus dokumentus. Vėliau draudimas labai greitai sumokėjo išmokas“, - prisimena L. Čekaitienė.
Operatyvi paspirtis
Vis dėlto, netekties žaizdoms apgijus, namų nelaimės dar nepaliko. Kaip pasakoja pašnekovė, vėliau sūnui buvo lūžęs žastikaulis, o pati moteris po kiek laiko taip pat patyrė rimtą traumą. Ji prisimena, kad ir šiais abiem atvejais iš gyvybės draudimo bendrovės „Bonum Publicum“ sulaukė greitos finansinės pagalbos.
„Draudimo bendrovė reagavo išties greitai. Tiek aš, tiek mano sūnus labai operatyviai sulaukėme išmokų. Tikrai nereikėjo pateikinėti krūvos dokumentų ar atlikinėti begalės procedūrų. Nelaimės atveju tai tikrai tampa svarbu“, - džiaugiasi klientė.
Pasak „Bonum Publicum” draudimo direktorės Liudmilos Damulienės, panašių istorijų savo darbo praktikoje jai teko išgirsti ne vieną. „Kasdien susiduriame su keista situacija, kai žmonės argumentuoja, kad jiems gyvybės draudimo nereikia, nes jie tiki, kad nelaimės juos aplenks. Deja, gyvenime yra dalykų, kurių nei kontroliuoti, nei prognozuoti negalime. Nelaimės ateina labai netikėtai ir prispaudžia nepasirengusius žmones visu svoriu, daugeliui kyla finansinių sunkumų. Ne veltui sakoma, kad apie gyvybės draudimo reikalingumą geriausiai gali papasakoti našlės. Juk jos kalba iš savo skaudžios asmeninės patirties,“ - sakė L. Damulienė.
Pasak specialistės, labai svarbu iš anksto užtikrinti pagrindinio šeimos maitintojo draudimą. Tėvams siūlomas gyvybės, kritinių ligų, nelaimingų atsitikimų draudimas. Turint gyvybės draudimą, yra mokama išmoka mirties atveju, todėl netekusi maitintojo šeima turės pajamų šaltinį. Apsidraudus kritinių ligų (vėžys, infarktas, insultas ir pan.) ar nelaimingų atsitikimų draudimu taip pat suteikiama finansinė pagalba, nemažinant kaupiamos sumos. Apsidraudusiems kritiniu ligų draudimu „Bonum Publicum“ vienintelė rinkoje siūlo ypatingas draudimo sąlygas: kritine liga susirgusius klientus vienerius metus atleidžia nuo draudimo įmokų mokėjimo, savo lėšomis sumokėdama šias įmokas už juos.