Š. m. gegužės 12 d. Trakų salos pilies kazematuose atidaryta paroda „Lietuvos istorijos atspindžiai Giedriaus Kazimierėno tapyboje“. Parodoje eksponuojamos trys dar visuomenei nematytos Dailės akademijos profesoriaus dailininko G. Kazimierėno drobės iš jo naujo darbų ciklo „Juodieji gobelenai“ ir pernai sukurtas darbas „Algirdo pergalė prie Mėlynųjų vandenų“, eksponuotas Lietuvos vardo tūkstantmečiui paminėti skirtoje parodoje Vilniaus rotušėje.
„Šie metai – jubiliejiniai – 600-osios pergalės Žalgirio mūšyje metinės, – sako Virgilijus Poviliūnas, Trakų istorijos muziejaus direktorius. – Todėl mūsų muziejus, įsikūręs Vytauto Didžiojo, vedusio LDK karius į mūšį, istorinėje rezidencijoje, šiemet visus renginius skiria šiai sukakčiai paminėti.“
Anot V. Poviliūno, Trakų pilies menės – idealiai natūrali aplinka dailininko G. Kazimierėno meistriškai nutapytoms istorinėms drobėms, vaizduojančioms svarbius Lietuvos Didžiosios Kunigaikštystės įvykius, eksponuoti, jų įspūdžiui sustiprinti.
„Idėja sukurti ciklą „Juodieji gobelenai“ kilo apsilankius Taikomosios dailės muziejuje veikusioje parodoje, kurioje buvo eksponuojami Žygimanto Augusto laikų gobelenai, – sako G. Kazimierėnas. – Prisiminiau jaudinamą Žygimanto Augusto meilės Barborai Radvilaitei istoriją – kaip jos gedėdamas jis rūmus išpuošė juodais audeklais.“
Anot dailininko, kita ne mažiau svarbi priežastis, pastūmėjusi kurti šį ciklą, buvo kritinė dabarties Lietuvos situacija.
„Vien apdainuoti pergalingus savo tautos žygius būtų labai vienpusiška – dabartinė krizė verčia susimąstyti, ar neliksime tik gūdi Europos provincija“, – sako menininkas.
Parodoje eksponuojami pirmieji trys ciklo, kurį sudarys šešios drobės, darbai: „Barboros Radvilaitės laidotuvės“ I ir II dalys bei „Vytautui prieš Vorkslos mūšį išpranašaujamas pralaimėjimas“. Paveikslai yra 2,5x2,3 m dydžio.
Atskiroje salėje bus eksponuojamas įspūdingo dydžio – 9 m ilgio ir 2,5 aukščio – darbas „Algirdo pergalė prie Mėlynųjų vandenų“, kurį sudaro keturios tarpusavyje sujungtos dalys. Darbas priklauso dailininko septynių paveikslų ciklui, skirtam Lietuvos vardo paminėjimo tūkstantmečiui.
Kritikų teigimu, G. Kazimierėnas pastaraisiais metais nuosekliausiai iš dabartinių lietuvių tapytojų gaivina istorinio žanro tradiciją, pakėlė jį į kokybiškai naują lygmenį. Istorinėse menininko drobėse sutelkta daugybė skirtingų epochų, civilizacinių erdvių simbolių, įvairių buities elementų, kurie sukuria ypatingą istorinei tapybai būdingą foną.