Šaltinis:
Automanas.lt
REKLAMA
„
Toyota“ yra akivaizdi tradicinių vandenilinių automobilių propaguotoja. Vis dėlto, didėjantis spaudimas paskatino Japonijos pramonės gigantą imtis iniciatyvos ir susitelkti ne tik į tradicinių vidaus degimo variklių tobulinimą. 2017 metais prasidėję vandeniliu varomų vidaus degimo variklių projektas pagaliau įgavo apčiuopiamą rezultatą.
Vandenilį deginantis trijų cilindrų variklis pirmą kartą pasirodė eksperimentiniame lenktyniniame automobilyje “„Corolla Sport“, kurį automobilių gamintojas naudojo Japonijoje vykstančiose automobilių sporto varžybose. Nuo gegužės mėn. automobilis sėkmingai dalyvavo „Super Taikyu“ lenktynių serijoje.
Idėją patikrinti naujų variklių, automobilių patvarumą ir našumą šiose lenktynėse dar 1952 m. pabrėžė „Toyota Motor Corporation“ įkūrėjas Kiichiro Toyoda, rėmęs Japonijos pastangas sėkmingai gaminti lengvuosius automobilius.
„Kartu su varžybomis ateina ir pažanga, kaip ir automobilių sporto gerbėjų entuziazmas. Tačiau lenktynių tikslas yra ne tik patenkinti mūsų smalsumą, bet ir sustiprinti Japonijos automobilių pramonės plėtrą“, - prieš 70 metų sakė Kiichiro Toyoda. Ir jo automobilių gamintojas laikosi šios tradicijos.
„Toyota“ inžinierių pastangos, regis, atsipirko, mat „Corolla Sport“ modelyje montuotas eksperimentinis variklis dabar pateko į sportišką „
Toyota GR Yaris“, kuriame pirmą kartą pasauliui pristatytas turbininis trijų cilindrų variklis, naudojanti vandenilį.
Tai tas pats 1,6 litro darbinio tūrio, trijų cilindrų, „G16E-GTS“ variklis su turbokompresoriumi, kuris montuojamas į populiarųjį hečbeką. Variklis gavo tik modifikuotą degalų tiekimo ir įpurškimo sistemą. Tas pats pasakytina ir apie degalus bei jų papildymo būdą.
O kodėl „Toyota“ pradėjo kurti variklius, deginančius vandenilį? Tam yra kelios priežastys. Pavyzdžiui, vandenilio degimas vyksta greičiau nei benzino, o tai atsispindi puikiuose aplinkosauginiuose parametruose.
Vandenilio degimas yra itin švarus, o sportiniuose automobiliuose jis gali perteikti malonumą prie vairo, skleisdamas panašų garso takelį kaip ir automobiliai su įprastais vidaus degimo varikliais.
Kol kas „GR Yaris H2“, kaip ir vandenilinė „Corolla Sport“, yra tik eksperimentinis automobilis. Tačiau automobilių gamintojo investicijos į vandenilio, vandenilinių degalų ir vandenilinės visuomenės kūrimą yra unikalus būdas automobilių gamintojui siekti anglies dioksido neutralumo.“
„Pirmąjį žingsnį - konkuruoti ir kurti savo vandenilinį variklį - žengėme nusiteikę psichologiškai įveikti visus iššūkius. Įsivaizduoju, kad po 10 metų viskas atrodys visai kitaip, bet tikiuosi, kad žmonės galės atsigręžti atgal ir pamatys, kaip mes drąsiai įveikėme šį iššūkį ir džiaugėmės kiekviena akimirka", – sako "Toyota Motor Corporation" prezidentas Akio Toyoda.
„
Toyota“ yra akivaizdi tradicinių vandenilinių automobilių propaguotoja. Vis dėlto, didėjantis spaudimas paskatino Japonijos pramonės gigantą imtis iniciatyvos ir susitelkti ne tik į tradicinių vidaus degimo variklių tobulinimą. 2017 metais prasidėję vandeniliu varomų vidaus degimo variklių projektas pagaliau įgavo apčiuopiamą rezultatą.
Vandenilį deginantis trijų cilindrų variklis pirmą kartą pasirodė eksperimentiniame lenktyniniame automobilyje “„Corolla Sport“, kurį automobilių gamintojas naudojo Japonijoje vykstančiose automobilių sporto varžybose. Nuo gegužės mėn. automobilis sėkmingai dalyvavo „Super Taikyu“ lenktynių serijoje.
Idėją patikrinti naujų variklių, automobilių patvarumą ir našumą šiose lenktynėse dar 1952 m. pabrėžė „Toyota Motor Corporation“ įkūrėjas Kiichiro Toyoda, rėmęs Japonijos pastangas sėkmingai gaminti lengvuosius automobilius.
„Kartu su varžybomis ateina ir pažanga, kaip ir automobilių sporto gerbėjų entuziazmas. Tačiau lenktynių tikslas yra ne tik patenkinti mūsų smalsumą, bet ir sustiprinti Japonijos automobilių pramonės plėtrą“, - prieš 70 metų sakė Kiichiro Toyoda. Ir jo automobilių gamintojas laikosi šios tradicijos.
„Toyota“ inžinierių pastangos, regis, atsipirko, mat „Corolla Sport“ modelyje montuotas eksperimentinis variklis dabar pateko į sportišką „
Toyota GR Yaris“, kuriame pirmą kartą pasauliui pristatytas turbininis trijų cilindrų variklis, naudojanti vandenilį.
Tai tas pats 1,6 litro darbinio tūrio, trijų cilindrų, „G16E-GTS“ variklis su turbokompresoriumi, kuris montuojamas į populiarųjį hečbeką. Variklis gavo tik modifikuotą degalų tiekimo ir įpurškimo sistemą. Tas pats pasakytina ir apie degalus bei jų papildymo būdą.
O kodėl „Toyota“ pradėjo kurti variklius, deginančius vandenilį? Tam yra kelios priežastys. Pavyzdžiui, vandenilio degimas vyksta greičiau nei benzino, o tai atsispindi puikiuose aplinkosauginiuose parametruose.
Vandenilio degimas yra itin švarus, o sportiniuose automobiliuose jis gali perteikti malonumą prie vairo, skleisdamas panašų garso takelį kaip ir automobiliai su įprastais vidaus degimo varikliais.
Kol kas „GR Yaris H2“, kaip ir vandenilinė „Corolla Sport“, yra tik eksperimentinis automobilis. Tačiau automobilių gamintojo investicijos į vandenilio, vandenilinių degalų ir vandenilinės visuomenės kūrimą yra unikalus būdas automobilių gamintojui siekti anglies dioksido neutralumo.“
„Pirmąjį žingsnį - konkuruoti ir kurti savo vandenilinį variklį - žengėme nusiteikę psichologiškai įveikti visus iššūkius. Įsivaizduoju, kad po 10 metų viskas atrodys visai kitaip, bet tikiuosi, kad žmonės galės atsigręžti atgal ir pamatys, kaip mes drąsiai įveikėme šį iššūkį ir džiaugėmės kiekviena akimirka", – sako "Toyota Motor Corporation" prezidentas Akio Toyoda.