• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS


Aivaras Grigelevičius / Nuotraukų autorius : 
AI MEDIA

Kokią įtaką automobilių pramonei turi „Toyota Prius“? Daugeliui tai gali nuskambėti keistai, tačiau - didelę. „Toyota Prius“ yra vienas iš tų automobilių, ant kurio kaktos spinduliuoja žodis - pirmasis. Kai esi tam tikro segmento ar technologijos pradininkas, metams bėgant šį statusą ir svorį automobilių pramonėje išlaikyti tampa pakankamai sunku.
Kai „Toyota“ prieš 19 metų pristatė masinei gamybai skirtą automobilį su hibridine jėgaine, daugelis gamintojų į japonų kūrinį žiūrėjo su šypsena. Automobilis buvo sukurtas pigios naftos laikais, todėl nenuostabu, jog efektyvus, ekonomiškas ir gamtai draugiškas automobilis atrodė kaip balta avis tarp gausybės vilkų. Vis dėlto, „Toyota“ inžinieriai neatsisakė tuomet beprotiškai atrodžiusios koncepcijos ir ja vadovavosi pastaruosius 19 metų.
Pasižiūrėję į dabartines tendencijas, hibridinę jėgainę turintys automobiliai tampa norma. Kiekvienas didesnis automobilių koncernas investuoja milžiniškas sumas į hibridinių jėgainių kūrimą ir tobulinimą, kai kurie koncernai ieško partnerių, kurie padėtų sumažinti milžiniškas hibridinės pavaros kūrimo kaštus. Trumpai tariant - „Toyota“ šioje srityje nuolatos buvo, yra ir bus priekyje. Tad kaip pasikeitė naujos kartos „Toyota Prius“, ir ar visiškai naujas modelis dar kartą pakėlė hibridinę pavarą turinčių automobilių kartelę?
Faktu_lentele
Efektyvu, bet ne smagu
Ekologija man nuolatos asocijuojasi su nuobodžia paskaita, kurioje devyni iš dešimties studentų be perstojo žiovauja. Taip, aš puikiai suprantu, kad privalome būti atsakingi už savo veiksmus ir rūpintis mūsų namais - žeme, tačiau kai ekologija paliečia automobilius - Laba diena. Viso gero. Tą patį buvo galima pasakyti ir apie ankstesnes „Toyota Prius“ kartas, kurios nuo kitų automobilių išskirdavo inovatyviomis technologijomis ir efektyviai ir taupiai veikiančia hibridine jėgaine. Ne daugiau, ne mažiau. Tačiau šiemet pasirodžiusi naujoji „Toyota Prius“ karta žada išjudinti ledus ir tapti tuo automobiliu, kuris galėtų kelti emocijas.
Norint į „Toyota“ atstovybes prisivilioti ne tik ekologiją dievinančius žmones, bet ir tuos, kuriems automobilis turi žymiai didesnę reikšmę, iš pradžių reikia pradėti nuo patrauklios, akį traukiančios išvaizdos. „Toyota“ dizaineriai supratę, jog išskirtiniai kėbulo bruožai gali padėti „Prius“ išlipti iš labai siaurų rėmų, į pagalbą pasikvietė pačią drąsiausią dizainerių komandą. Jūs tik pasižiūrėkite į naujos kartos „Toyota Prius“ kėbulo formas - ne vieno apvalumo, ne vieno seksualaus braižo - stačios, kampuotos, aštrios linijos, kurias nupaišė ne tik drąsos piliulę išgėrę dizaineriai, bet ir vėjo tunelis, kuriame naujasis „Prius“ buvo nuolatos testuojamas. Vėjo tunelio dėka inžinieriams pavyko pagerinti automobilio oro pasipriešinimo koeficientą ir sumažinti vėjo keliamą triukšmą.
Tikrai nesiruošiu sakyti, jog tai gražus automobilis - jam iki šio titulo taip pat toli, kaip ir vienai Seimo narei iki taisyklingo mūsų šalies vardo ištarimo. Tačiau dabar reikėtų užduoti kitą klausimą - Ar tai išskirtinis automobilis? Mano nuomone - taip. Išskirtinis automobilis neprivalo būti gražus, jis privalo būti iššaukiantis, galintis priversti atkreipti praeivių dėmesį. „Toyota Prius“ eksterjeras su šia užduotimi susitvarko puikiai. Žmonių norinčių pasukinėti pirštą ties smilkiniu tikrai netrūksta ir aš tikrai tuo nesistebiu.
Jeigu automobilio eksterjeras sugeba sukelti dvejopus jausmus, tai naujos kartos „Toyota Prius“ interjeras atrodo fantastiškai. Labai aiškiai išdėstyti prietaisai, minimalus mygtukų skaičius - nėra ne vieno nereikalingo prietaiso, kuris keltų nepatogumų vairuojant. Pripažinsiu, vairuotojo vieta verta pagyrų.
Vis dėlto, interjeras turi ne tik privalumų, bet ir trūkumų. Pavyzdžiui, išmaniems telefonams skirta dėtuvė - taip, joje galime padėti bet kokį išmanų telefoną, tačiau staigesnis stabdžio pedalo paspaudimas ar vairo pasukimas į kairę, telefonas pradeda slidinėti į visas įmanomas puses. Antras erzinantis dalykas - lietimui jautrus ekranas. Į paspaudimus sistema reaguoja lėtai, retkarčiais ne iš pirmo karto, o ir funkcionalumo prasme ji nusileidžia visiems automobilių pramonėje esantiems analogams.


Aivaras Grigelevičius / Nuotraukų autorius : 
AI MEDIA

Kokią įtaką automobilių pramonei turi „Toyota Prius“? Daugeliui tai gali nuskambėti keistai, tačiau - didelę. „Toyota Prius“ yra vienas iš tų automobilių, ant kurio kaktos spinduliuoja žodis - pirmasis. Kai esi tam tikro segmento ar technologijos pradininkas, metams bėgant šį statusą ir svorį automobilių pramonėje išlaikyti tampa pakankamai sunku.
Kai „Toyota“ prieš 19 metų pristatė masinei gamybai skirtą automobilį su hibridine jėgaine, daugelis gamintojų į japonų kūrinį žiūrėjo su šypsena. Automobilis buvo sukurtas pigios naftos laikais, todėl nenuostabu, jog efektyvus, ekonomiškas ir gamtai draugiškas automobilis atrodė kaip balta avis tarp gausybės vilkų. Vis dėlto, „Toyota“ inžinieriai neatsisakė tuomet beprotiškai atrodžiusios koncepcijos ir ja vadovavosi pastaruosius 19 metų.
Pasižiūrėję į dabartines tendencijas, hibridinę jėgainę turintys automobiliai tampa norma. Kiekvienas didesnis automobilių koncernas investuoja milžiniškas sumas į hibridinių jėgainių kūrimą ir tobulinimą, kai kurie koncernai ieško partnerių, kurie padėtų sumažinti milžiniškas hibridinės pavaros kūrimo kaštus. Trumpai tariant - „Toyota“ šioje srityje nuolatos buvo, yra ir bus priekyje. Tad kaip pasikeitė naujos kartos „Toyota Prius“, ir ar visiškai naujas modelis dar kartą pakėlė hibridinę pavarą turinčių automobilių kartelę?
Faktu_lentele
Efektyvu, bet ne smagu
Ekologija man nuolatos asocijuojasi su nuobodžia paskaita, kurioje devyni iš dešimties studentų be perstojo žiovauja. Taip, aš puikiai suprantu, kad privalome būti atsakingi už savo veiksmus ir rūpintis mūsų namais - žeme, tačiau kai ekologija paliečia automobilius - Laba diena. Viso gero. Tą patį buvo galima pasakyti ir apie ankstesnes „Toyota Prius“ kartas, kurios nuo kitų automobilių išskirdavo inovatyviomis technologijomis ir efektyviai ir taupiai veikiančia hibridine jėgaine. Ne daugiau, ne mažiau. Tačiau šiemet pasirodžiusi naujoji „Toyota Prius“ karta žada išjudinti ledus ir tapti tuo automobiliu, kuris galėtų kelti emocijas.
Norint į „Toyota“ atstovybes prisivilioti ne tik ekologiją dievinančius žmones, bet ir tuos, kuriems automobilis turi žymiai didesnę reikšmę, iš pradžių reikia pradėti nuo patrauklios, akį traukiančios išvaizdos. „Toyota“ dizaineriai supratę, jog išskirtiniai kėbulo bruožai gali padėti „Prius“ išlipti iš labai siaurų rėmų, į pagalbą pasikvietė pačią drąsiausią dizainerių komandą. Jūs tik pasižiūrėkite į naujos kartos „Toyota Prius“ kėbulo formas - ne vieno apvalumo, ne vieno seksualaus braižo - stačios, kampuotos, aštrios linijos, kurias nupaišė ne tik drąsos piliulę išgėrę dizaineriai, bet ir vėjo tunelis, kuriame naujasis „Prius“ buvo nuolatos testuojamas. Vėjo tunelio dėka inžinieriams pavyko pagerinti automobilio oro pasipriešinimo koeficientą ir sumažinti vėjo keliamą triukšmą.
Tikrai nesiruošiu sakyti, jog tai gražus automobilis - jam iki šio titulo taip pat toli, kaip ir vienai Seimo narei iki taisyklingo mūsų šalies vardo ištarimo. Tačiau dabar reikėtų užduoti kitą klausimą - Ar tai išskirtinis automobilis? Mano nuomone - taip. Išskirtinis automobilis neprivalo būti gražus, jis privalo būti iššaukiantis, galintis priversti atkreipti praeivių dėmesį. „Toyota Prius“ eksterjeras su šia užduotimi susitvarko puikiai. Žmonių norinčių pasukinėti pirštą ties smilkiniu tikrai netrūksta ir aš tikrai tuo nesistebiu.
Jeigu automobilio eksterjeras sugeba sukelti dvejopus jausmus, tai naujos kartos „Toyota Prius“ interjeras atrodo fantastiškai. Labai aiškiai išdėstyti prietaisai, minimalus mygtukų skaičius - nėra ne vieno nereikalingo prietaiso, kuris keltų nepatogumų vairuojant. Pripažinsiu, vairuotojo vieta verta pagyrų.
Vis dėlto, interjeras turi ne tik privalumų, bet ir trūkumų. Pavyzdžiui, išmaniems telefonams skirta dėtuvė - taip, joje galime padėti bet kokį išmanų telefoną, tačiau staigesnis stabdžio pedalo paspaudimas ar vairo pasukimas į kairę, telefonas pradeda slidinėti į visas įmanomas puses. Antras erzinantis dalykas - lietimui jautrus ekranas. Į paspaudimus sistema reaguoja lėtai, retkarčiais ne iš pirmo karto, o ir funkcionalumo prasme ji nusileidžia visiems automobilių pramonėje esantiems analogams.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Toyota Prius (1)


Hibridas : teorija
Automobilio brošiūroje ar kalbant su vadybininku galite susidaryti įspūdį, jog hibridinė jėgainė yra pati geriausia alternatyva tradiciniams pasirinkimams su benzininiu arba dyzeliniu varikliais. Teoriškai - tai tiesa. Benzininis variklis atlieka patį sunkiausią darbą - leidžia Jums judėti į priekį, džiaugtis automobilio teikiamais privalumais ir pan. Tačiau reikiamu metu benzininis variklis nusprendžia šiek tiek pailsėti ir jo rolę perima elektrinis motoras. Stovint kamštyje, pajudant iš vietos ar riedant link sankryžos, važiuojant stovėjimo aikštele ar parkuojant automobilį - jis važiuoja naudodamas tik elektros energiją. Tokiu būdu sutaupomi brangūs benzino lašai, sumažinamos kuro sąnaudos ir CO2 emisija.
Automobilyje esančios baterijos pasikrauna tuomet, kai stabdote, kai riedate nuo kalno ar kai važiuojate naudodami benzininį variklį. „Prius“ nereikia krauti - jis pasikrauna pats.

REKLAMA

Toyota Prius (1)1


Hibridas : praktika
Niekada nebuvau hibridinių automobilių šalininkas. Iki šiol visi bandyti automobiliai su hibridine jėgaine puikiai veikė mieste ir jo prieigose, tačiau tolimesnėse kelionėse jie buvo beviltiški. Tačiau situacija po truputėlį keičiasi. Automobilių gamintojai suranda naujų būdų kaip padidinti benzininių variklių efektyvumą, kuris yra svarbus važinėjant ne tik mieste, bet ir užmiestyje.
Kaip ir ankstesnėse „Prius“ kartose, taip ir naujoje versijoje svarbiausias vaidmuo skiriamas elektriniam motorui. Būtent jis leidžia beveik visą Geležinio vilko gatvę pravažiuoti naudojant tik elektros energiją. Norint tai padaryti turėsite įjungti „Eko“ režimą ne tik pačiame automobilyje, bet ir savo galvoje.
Naujoje „Toyota Prius“ kartoje benzininis ir elektrinis motorai veikia ne kaip du atskiri, bet kaip vienas kūnas. Esant reikalui elektros motoras gali padėti automobiliui įsibėgėti iki 90 km/val. Padidinus greitį iki 100 ar 110 km/val. kontrolę į savo rankas perima benzininis variklis, kuris kaip bebūtų keista, nėra toks ėdrus, triukšmingas ir lėtas kaip ankstesnėse versijose.
Pats pastebimiausias pokytis - automobilio įsibėgėjimo procesas tapo tolygesnis, tylesnis ir retkarčiais - nepastebimas. Tuo pačiu metu pasikeitė akceleratoriaus jautrumas, vairo stiprintuvo informatyvumas ir variklio responsyvumas važiuojant didesniu greičiu. Taip, akceleratoriaus pedalą paspaudus iki dugno vis dar kaip „CVT“ pavarų dėžė priverčia variklį kriokti, tačiau kiek potencialių „Prius“ savininkų su šia mašina elgiasi kaip su „Golf GTI“?

REKLAMA
REKLAMA

Toyota Prius (3)


Ekonomija
Šioje kategorijoje „Toyota Prius“ atsiskleidžia visu gražumu. Nesistengiant įtilpti į ekonominio važiavimo rėmus, vidutinės kuro sąnaudos svyravo tarp 4,1 ir 4,4 litro 100 kilometrų. Su automobiliu pradėjus elgtis kaip stuobriui, kuro sąnaudų vidurkis pakils iki maždaug 5-6 litrų 100 kilometrų.
Jeigu esate vienas iš tų, kuris mėgsta ekonomišką važiavimą - pasiruoškite iššūkiui. Priklausomai nuo maršruto ilgio, kiekviena Jūsų kelionė į darbą gali tapti pigesnė nei su tradiciniu elektromobiliu. Jeigu gyvenate Antakalnyje ir kiekvieną dieną važiuojate į centrinę Vilniaus miesto dalį, važiuojant ekonomiškai kuro sąnaudos sieks 2,5 - 3,2 litro. Galbūt, bet tik galbūt Jums pavyks visą savo maršrutą įveikti naudojant tik elektros energiją.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Toyota Prius (4)


Posūkiai - ne problema
Diskusija apie „Toyota Prius“ tipo automobilių valdymo savybes prilygsta anekdotui. Nepaisant įvairiausių „Toyota“ inžinierių bandymų pagerinti valdymo savybes ir priversti hibridinį automobilį azartiškiau įveikti posūkius, tačiau „Prius“ stiprybė yra ne galimybė posūkį įveikti 120 km/val. greičiu, bet kiek jėgų reikia įdėti, jog jis pasuktų į kairę, į dešinę ar apsisuktų. Tai „Toyota Prius“ daro gerai, o tiksliau - puikiai.
Sėdint vairuotojo pozicijoje priekinis ir šoninis matymo laukas puikus, vairuotojo sėdynė patogi, ne kieta ir turinti neblogą šoninį prilaikymą, vairą sukinėti galima su vienu pirštu. Lengvas, o ne dinamiškas valdymas yra svarbus tokio tipo automobiliui.
Bandydamas automobilį net negalvojau važiuoti į vingiuotesnį kelio ruožą ir stebėti kaip „Prius“ priekinė dalis elgiasi pamačiusi aštresnį posūkį. Kodėl? Tiesiog nėra prasmės.
Vis dėlto, reikėtų paminėti vieną gerą „Prius“ savybę - stabilumą važiuojant didesniu greičiu. Automobilio iš vėžių neišmuša nei stipresnis šoninis vėjas, nei pro šalį pravažiavęs vilkikų karavanas. Atrodo, kad žemesnis svorio centras ir gausybė valandų praleistų vėjo tunelyje atsipirko su kaupu.

REKLAMA

Toyota Prius (5)


verdiktas3
Kai 1997 metais „Toyota pristatė pirmosios kartos „Prius“, tuomet hibridinę jėgainę turėjęs modelis neturėjo ne vieno konkurento. Šis automobilis sukūrė naują segmentą, kuris kitus didžiuosius automobilių gamintojus sudomino tik prieš maždaug dešimt metų. Kadangi automobilių su hibridine pavara pasiūla nuolatos didėja, kodėl žmonės vis dar turėtų keliauti į „Toyota“ atstovybę ir pirkti „Prius“?
Tiesą sakant, jeigu ne mano akims neįprastos „Toyota Prius“ kėbulo formos, ant priekinio automobilio lango būtų galima uždėti užrašą - „Rekomenduoju“. Po ekscentriška išvaizda slypi išmanus, ekonomiškas, patogus, erdvus ir praktiškas automobilis. Tik kiek žmonių pasaulyje sutiks pirmiausia atkreipti dėmesį ne į automobilio išvaizdą, bet į jo savybes?

PRIVALUMAI



  • Gausi komforto įranga

  • Protinga kaina

  • Mažos kuro sąnaudos

  • Erdvi bagažinė

  • Pagirtina garso izoliacija


TRŪKUMAI



  • Eksterjero dizainas

  • Lėtai veikianti pramogų ir informacijos sistema

  • Galinis matomumas


GALERIJA


REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų