Zokniuose automobilius pasitiko Lietuvos kariuomenės karinių oro pajėgų Aviacijos bazės parkas: transportiniai lėktuvai „C27J Spartan“ bei „Let L-410 Turbolet“, sraigtasparniai „Mi-8“ ir naujausias kariuomenės pirkinys – pažangusis „Eurocopter AS365 Dauphin“ bei treniruotėms skirtas lengvasis atakos lėktuvas „Aero L-39ZA Albatros“. Aviacijos bazėje šiuo metu apsistoję ir NATO oro policijos misiją atliekantys Vengrijos pilotai su keturiais naikintuvais „SAAB JAS-39 Gripen“.
Oro uostas tapo foto ateljė
Geresnio fono fotografijoms, ko gero, neįmanoma rasti niekur kitur Lietuvoje. Dėl šios priežasties prie karinių lėktuvų pirmiausiai šliejosi sportiniai modeliai „Renault Clio Trophy RS“, „Seat Leon Cupra“ ir „Nissan Juke Nismo RS“.
Vėliau savo didybę prie „Spartan“ demonstravo karališkasis „Volvo XC90“. Jo šešėlyje nenorėjo būti užgožtas prabangiausias apdovanojimų hečbekas „Škoda Superb“, todėl šis taip pat pozavo net keliems „TopGear“ fotografams. Vėliau prie jų vis drąsiau jungėsi „Toyota Avensis“ ir „Auris“, sportine apdaila pasipuošęs „Kia Cee’d“ ir „Renault Kadjar“.
Kaip ir reikėjo tikėtis, labai greitai visi apdovanojimų modeliai užgožė orlaivius, taigi būtent jie tapo pagrindiniu Zoknių aerodromo lankytojų susidomėjimo objektu. Beje, pastarieji išskirtinę progą susipažinti su kariniu oro uostu gavo būtent dėl „TopGear apdovanojimų 2016“ šventės. Kai puslankiu susispietė visi dalyviai, fotografai skėsčiojo rankomis, nes nebeliko tokį plotą apimančių objektyvų.
Laimei, „TopGear“ komandai automobiliai niekuomet nebuvo tik transporto priemonės, todėl šalia stovėjęs ugniagesių sunkvežimis tapo idealia platforma, ant kurios, norėdami užfiksuoti nuostabius ratuočių kadrus, greit užsikabarojo geras pustuzinis fotografų.
Galia – dar ne viskas
Vien tik akiai maloniais vaizdais ši diena nesibaigė, mat oro uoste ASK „Žaibelis“ sukūrė specialią traukos lenktynių trasą. Be jokios abejonės, visi tikėjosi, kad čia laimės daugiausia arklio galių turintis modelis. Visgi 280 AG ginkluotas „Seat Leon Cupra“ su 60 AG mažiau turinčiu „Renault Clio Trophy RS“ grūmėsi veidrodėlis į veidrodėlį ir tik paskutiniuose metruose paaiškėdavo nugalėtojas.
Visų nuostabai kitose lenktynėse pastarasis modelis buvo nugalėtas dyzelinį 190 AG variklį turinčio „Škoda Superb“. Apylygė kova vyko tarp mažylio „Peugeot 208“ ir kampuoto „Jeep Renegade“, o vienas didžiausių apdovanojimų dalyvių – dyzelinis „Kia Sorento“ – net negalvojo į priekį praleisti lengvo benzininio dabitos „Fiat 500X“.
Ką tai galėtų reikšti? Labai paprastą dalyką, kuris seniai yra tapęs „TopGear“ misija. Įrodyta, kad automobilis nėra vien mechaninių dalių, elektrinių sistemų ir arklio galių alchemijos kratinys. Kiekvienas ratuotis savaip atgyja skirtingų vairuotojų rankose, o dienos pabaigoje svarbiausia ne per kiek sekundžių jis nuvažiavo ketvirtį mylios, o kiek šypsenos raumenų įtempė, įveikiant tą atstumą.
Šiauliai – dviračių sostinė? Dar neskubėkite...
Iš Zoknių aerodromo „TopGear apdovanojimų 2016“ karavanas pajudėjo į Šiaulius. Taip, miestas yra laikomas Lietuvos dviračių sostine, bet tik ne tada, kai čia atvažiuoja „TopGear“ komanda. Šiauliečiai įdėmiai apžiūrinėjo kiekvieną modelį, studijavo šalia surašytus techninius duomenis ir stebėjosi naujausiomis technologijomis.
Raides kiek mažiau pažįstantys ir dar mokyklinio amžiaus nesulaukę benzingalviai taip pat neliko nepastebėti, mat jiems ASK „Žaibelis“ taip pat surengė traukos ir slalomo lenktynes. Azartu ir užsidegimu užsikrėtę jų tėveliai ir žiūrovai neturėjo nė minutės atsipūsti, mat savo pasirodymą čia surengė Tartu mokslo populiarinimo centro AHHAA alchemikai.
Jie demonstravo, kaip įprastoje žmonėms temperatūroje šnypščia skystas azotas, į kokį aukštį pliušinį žaislą gali sviesti išsiskleidusi saugos oro pagalvė ir kaip namų sąlygomis pasigaminti dirbtinę saulę.