Pasipelnyti norinčių piktavalių mėginimai apgauti draudimo bendroves išlieka vienu didžiausių galvos skausmų jose dirbantiems specialistams. Ne gyvybės draudimo bendrovė „Compensa Vienna Insurance Group“ skaičiuoja, kad nesąžiningais būdais pasipelnyti mėgina maždaug 1 iš 20 dėl patirtų žalų besikreipiančių klientų.
„Tarp dažniausių suplanuotų apgavysčių scenarijų – bandymai apsidrausti atgaline data, kuomet draudimas perkamas jau nutikus įvykiui ir patyrus žalą. Taip pat – mėginimai imituoti žalas, bandymai prie vieno įvykio sukeltų žalų pridėti tas, kurios buvo patirtos visai kitomis aplinkybėmis“, – sako Mindaugas Balinskas, „Compensa Vienna Insurance Group“ Žalų departamento vadovas.
Nubaustas policijos, imitavo eismo įvykį kitame rajone
Pasak M. Balinsko, nesąžiningi mėginimai pasipelnyti dažniausi būsto, pirkinio ir transporto priemonių draudimo segmentuose. Jis pasakoja apie užfiksuotą atvejį, kuomet vairuotojas automobiliu atsitrenkė į kitą transporto priemonę, pabėgo iš įvykio vietos ir už tai buvo nubaustas policijos.
„Po kurio laiko tas pats asmuo kitame Lietuvos rajone imitavo, kad atsitrenkė į kelio atitvarus, iškvietė policiją ir pranešė draudimo kompanijai, kad automobilis nukentėjo per pastarąjį įvykį. Tačiau tyrimas parodė, kad automobilio apgadinimai sutapo su tais, kurie buvo padaryti per pirmąjį įvykį, iš kurio vairuotojas pasišalino ir buvo už tai nubaustas“, – sako M. Balinskas.
Sugedusį automobilį vėliau apgadino papildomai
Draudimo bendrovė taip pat yra užfiksavusi atvejį, kuomet klientui kelyje sugedo automobilio variklis. Iškviesta pagalba kelyje transportavo automobilį prie jo namų.
„Po kelių dienų klientas kreipėsi į draudimo bendrovę ir pranešė, kad prakirto karterį į neaiškų daiktą, buvusį ant kelio. Dėl to esą išbėgo tepalai ir sugedo variklis. Atliktus ekspertizę paaiškėjo, kad variklis sugedo dėl visai kitos priežasties, o karteris prakirstas siekiant imituoti nelaimę“, – sako Žalų departamento vadovas.
Planšetinis kompiuteris iškrito iš balkono, kurio nėra
Jis taip pat prisimena neseną įvykį, kuomet klientas pranešė, kad, būnant trečiame daugiabučio aukšte esančiame balkone, jam iš rankų išslydo planšetinis kompiuteris ir nukritęs ant žemės sudužo. Tačiau patikrinus kliento nurodytu adresu esantį daugiabutį, paaiškėjo, kad jis turi tik du aukštus ir neturi balkonų.