Tobulas automobilis visiems gyvenimo atvejams kol kas nebuvo suprojektuotas ir pagamintas, tačiau, kalbant apie artimus jam variantus, sunku rasti konkurentus galingiems sportiniams universalams. Tokie automobiliai yra erdvūs, greiti ir dažniausiai netgi ganėtinai stilingo dizaino. Savaime suprantama, naujo modelio kaina ar vidutinės degalų sąnaudos nėra stiprioji tokio pasirinkimo pusė, tačiau nereikia norėti per daug. Pateikiame jums dešimt galingiausių ir greičiausių universalų, kuriuos atrinko automobilistai iš telegraph.co.uk.
„Audi RS 4 Avant“ (nuotr. Gamintojo)
Ženevos automobilių parodoje publikai bus pristatoma naujausia šio universalo versija, varoma 450 AG galios atmosferinio V8 tipo variklio. Prekybos salonuose galingasis „Audi“ universalas pasirodys rugsėjo mėnesį.
Galia: 450 AG
Maksimalus greitis: 250 km/h (klientams pageidaujant ribotuvas gali būti „perkeltas“ ties 280 km/h)
„Audi RS2 Avant“ (nuotr. Gamintojo)
Ilgai triūsę prie bendro projekto „Audi“ ir „Porsche“ kompanijos 1994 m. publikai pagaliau pristatė savo kūrinį ‒ penkių cilindrų turbokompresorinio variklio varomą universalą. Tais laikais sunku buvo rasti analogą, su kuriuo būtų galima palyginti RS2 modelį. Tiesa sakant, netgi vertinant šiuolaikiniais standartais modelio dinamika yra įspūdinga.
Galia: 315 AG
Maksimalus greitis: 260 km/h
„Volvo 850 T-5R“ (nuotr. Gamintojo)
Praėjus maždaug metams nuo tada, kai Europos rinkose pasirodė pirmieji „Audi RS2“ universalai, savąją galingo universalo versiją pristatė ir „Volvo“. Tai buvo „850 T-5R“ modelis su turbokompresoriniu penkių cilindrų varikliu. Maksimalus šio modelio išvystomas greitis siekė 250 km/h.
Galia: 240 AG
Maksimalus greitis: 250 km/h
„Mercedes-Benz C63 AMG“ (nuotr. Gamintojo)
Įspūdingo „Mercedes-Benz“ universalo galinius ratus suka AMG šedevras, tas pats 6,2 litro darbo tūrio atmosferinis variklis. Turbūt nereikia ir sakyti, kad šis modelis yra ganėtinai „rėksmingas“ ir labai smagus vairuoti.
Galia: 450 AG
Maksimalus greitis: 250 km/h
„Mercedes-Benz E63 AMG“ (nuotr. Gamintojo)
Didysis C63 brolis, E klasės sedano pagrindu suprojektuotas „E63 AMG“ universalas kainuoja maždaug 366 tūkst. litų, o po variklio gaubti slepia galingesnę, tiksliai ‒ 520 AG to paties V8 tipo motoro versiją.
Galia: 520 AG
Maksimalus greitis: 250 km/h
„BMW M5“ (nuotr. Gamintojo)
Naujos kartos M5 modelis kol kas siūlomas tik su sedano kėbulu, taigi norintys įsigyti greitą ir praktišką BMW turėtų tenkintis jo pirmtaku. Visgi tai tikrai ne pats blogiausias variantas, kadangi 500 AG galios V10 motoras yra įspūdingas, o jo pasiekimus gali įrodyti ne vienas variklių rinkimuose pelnytas apdovanojimas.
Galia: 500 AG
Maksimalus greitis: 250 km/h
„MG ZT 260 V8“ (nuotr. Gamintojo)
Itin retas, tačiau labai greitas MG universalas buvo unikalus automobilis. Didžiulį europietiškais mastais 4,6 l, V8 variklį britai pasisklino iš „Ford“, o pats automobilis perdarytas taip, kad būtų varomas galiniais ratais. Didžiąją dalį šio modelio projektavimo darbų padarė specialistai iš „Prodrive“, o MG beliko tik padailinti jo dizainą ir paruošti automobilį serijinei gamybai.
Galia: 260 AG
Maksimalus greitis: 250 km/h
8. „Alfa Romeo 156 GTA Sportwagon“
„Alfa Romeo 156 GTA Sportwagon“ (nuotr. Gamintojo)
Vienu iš gražiausių šiuolaikinių universalų įvardinamas „156 Sportwagon“ dar geresnis tapo 2001 m., kuomet jame buvo sumontuotas legendinis „Alfa Romeo“ 3,2 l, V6 tipo motoras ir atliktos sportiškiems GTA modeliams būdingos modifikacijos.
Galia: 250 AG
Maksimalus greitis: 250 km/h
9. „Audi RS 6 Avant“
„Audi RS 6 Avant“ (nuotr. Gamintojo)
Kuomet 2008 m. rinkoje pasirodė antros kartos „RS6 Avant“ universalas, tai buvo galingiausias visų laikų serijinės gamybos „Audi“ automobilis. Nuolatinėse galios varžybose su BMW ir „Mercedes-Benz“, šio modelio variklis buvo išskirtinis – dviem turbokompresoriais aprūpintas 5,0 l darbo tūrio, V10 tipo motoras išvystė 580 AG galią ir šiuo rodikliu lenkė ne tik premium segmento konkurentus, bet ir daugelį sportinių automobilių.
Galia: 580 AG
Maksimalus greitis: 250 km/h
„Opel Insignia OPC“ (nuotr. Gamintojo)
Jei turite atliekamus 152 tūkst. litų, kuriuos galite išleisti greitam „Opel“ modeliui su didžiule bagažine, „Insingia OPC“ jums puikiai tinka. Turbokompresorinis V6 tipo variklis išvysto maksimalią 325 AG galią, kurios užtenka tam, kad nuo 0 iki 100 km/h jis įsibėgėtų per 6,3 sekundės.
Galia: 325 AG
Maksimalus greitis: 250 km/h