Automobilių modeliukai ir „Turbo“ kramtomoji guma
Kiekvienas galime papasakoti kaip susidomėjome automobiliais ir jos dažniausiai būna panašios. Vienus paskatina tėvai, draugai ar pažįstami. Kiti šiuos išradimus įsimyli dar būdami labai maži, tačiau mūsų pakalbintą Tomą automobiliai užkabino kelis kartus (jeigu galima taip pasakyti).
Kaip ir visi mažieji automanai, taip ir Tomas didžiąją dalį savo laisvalaikio praleido žaisdamas su automobilių modeliukais ir kolekcionuodamas „Turbo“ kramtomosios gumos lapelius. Tai buvo pirmasis kabliukas.
Antrasis kabliukas buvo aplinkiniai, kurie savo garaže turėdavo kokį nors automobilį arba užsiimdavo automaniška veikla. Pavyzdžiui, tėtis kadaise savo garaže turėjo Ford Escort XR3i, krikštotėtis turėjo Volkswagen Golf MK2 GTI.
Tačiau už didžiausią postūmį vaikinas turėtų padėkoti savo pusbroliui, kuris iki šios dienos turi Nissan 200SX(S14A), ir krikštotėčiui, kuris buvo šturmanas ir įvairiuose ralio etapuose dalyvaudavo su Subaru markės automobiliais.
Impreza ar Legacy? Forester!
Subaru Forester tikrai nėra tas automobilis, kuris galėtų dinaminėmis savybėmis prilygti Subaru Impreza ar Legacy. Jis aukštesnis, sunkesnis, turi prastesnį svorio paskirstymą. Sportiško automobilio ieškantys automanai net nežiūrės į Forester pusę, tačiau kai variklio dangčiu slypi turbininis motoras, o į kelio dangą įsikimba ne du, bet keturi ratai, automatiškai pasikeičia ir požiūris į automobilį.
Pagrindinė priežasties, kodėl Tomas pasirinko būtent Foresterį - „Reikėjo talpaus automobilio“, - pridurtų vaikinas.
Po ilgų paieškų Tomas suprato, kad Subaru Forester yra tas automobilis, kuris jam labiausiai tinka ir atitinka jo poreikius.
„Draugai juokaudami sakė, kad man svarbiausias prioritetas - variklis turi būti su turbina ir privalo skleisti malonų ausiai garsą“, - pasakoja Tomas.
Atleto trūkumai
Kai šalia stovi toks automobilis, atsiranda įvairiausių klausimų. Vienas iš jų - Kokie yra Forester STI trūkumai? Juk tobulų automobilių nėra. Patikimų automobilių vardą užsitarnavęs gamintojas turi turėti silpnų vietų.
Pasak Tomo, daugeliui nepatiktų vidutinės kuro sąnaudos, tačiau pinigine išraiška jos yra tik truputėlį didesni negu prieš tai vaikino turėta Honda Accord kupė.
„Automobilio dydis ir variklio galia atperka galingo visureigio kuro sąnaudas“
Tuo tarpu silpnosios automobilio pusės yra stabilizatoriaus traukės ir sudėtingas ratų suvedimas.
„Su tokia pakabos modifikacija automobilio užpakalis nusėda“, - priduria Tomas.
STI, bet ne STI
Akį traukianti mėlyna kėbulo spalva ir „auksiniai“ ratlankiai yra galingiausių Subaru modelių vizitinė kortelė. Tačiau mūsų šalies sostinėje gyvenančiam vaikinui priklausantis automobilis nėra grynakraujis STI.
Pro gamyklos vartus jis išriedėjo dėvėdamas Subaru Forester XT Sport vardą. Vėliau jis buvo importuotas į Lietuvą, kurioje gavo Impreza STI ir Prodrive žaisliukus.
Žaisliukų sąrašas nėra labai ilgas, tačiau nėra ir labai trumpas. Šiuo metu lietuviškas Forester STI turi Prodrive variklio kompiuterį, VF turbiną, STI purkštukus, STI intercooler'į, TurboSonic BOV'ą, Prodrive išmetimo sistemą, Whiteline stabilizatorius, STI stupicas, amortizatorius su spyruoklėm, 4po stabdžius priekyje ir 2pot stabdžiai gale. Tai yra pagrindinės modifikacijos.