• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Dabartiniai išmanieji telefonai – flagmanai ir po truputį populiarėjantys „Ultra HD“ (4K) raiškos monitoriai bei televizoriai jau viršijo žmogaus regos galimybes. Lenktynės, kas pasiūlys kuo didesnę raišką, dar tik prasideda, tačiau visa tai jau dabar nebeturi prasmės, ir su tuo sutinka nemažai rinkos ekspertų.

REKLAMA
REKLAMA

„Naujuose 4K televizoriuose eilinis žiūrovas nnegalės pamatyti skirtumo [lyginant su „Full HD“ formatu]“, – teigia ekranų testavimu užsiimančios kompanijos „DisplayMate“ vadovas Raymondas Soneira.

REKLAMA

Dar 2010 m. Steve'as Jobsas pristatė išmanųjį telefoną „iPhone 4“ su „Retina“ ekranu. Šis ekranas pasižymėjo tokiu taškų viename colyje tankiu (ppi), kad žmogaus akis negalėjo jų atskirti, atitinkamai ir tolimesnis šio parametro didinimas neturėjo prasmės.

Net ir po kelių metų „Apple“ išsaugojo 326 ppi rodiklį, nors konkurentai iš „Android“ stovyklos jau spėjo sėkmingai perkopti 400 ppi žymą.

REKLAMA
REKLAMA

Televizorių segmente vis labiau proteguojamas „Ultra HD“ formatas – čia raiška net 4 kartus didesnė už šiandien įprastą „Full HD“. Šiuo metu „Full HD“ galima laikyti savotišku „Retina“ televizorių segmente atitikmeniu – žmogaus akis čia taip pat nemato atskirų taškų. Taigi, pamatyti „Ultra HD“ ir „Full HD“ skirtumus galima tik iš labai arti, tačiau paprastai žiūrovas juk nesėdi metro atstumu nuo televizoriaus.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Egzistuoja tam tikra tankio riba, kurią peržengus nesugebėsite pagerinti vaizdo dėl žmogaus akies ypatumų“, – teigia Kolumbijos universiteto oftalmologijos profesorius Donas Hoodas. Jei ištiestume ranką prieš save ir pažiūrėtume į rodomojo piršto nagą, paprastai neatskirtume ant jo nupieštų 120 vieną kitą keičiančių juodų ir baltų juostelių. Analogiška padėtis ir 1136 x 640 raiškos telefono ekrane arba 1920 x 1080 taškų raiškos televizoriuje, nes tai žmogaus regėjimo fizinė riba.

REKLAMA

Realiomis sąlygomis žmonės negalėtų atskirti atskirų taškų, net jei jų dydis būtų dvigubai didesnis. Jau dabar stebima įdomi tendencija, kai „Ultra HD“ televizorius turintys žmonės krėslus stato arčiau, kad matytųsi skirtumas su anksčiau turėtu „Full HD“ modeliu, kadangi ankstesnio atstumo atveju skirtumo nesimatytų.

REKLAMA

Taigi, ekrano raiškos didinimas – tai greičiau rinkodara, nei realiai vartotojui būtinas dalykas. Vis tik reklama („Kuo daugiau, tuo geriau“) yra veiksminga – žmonės už 4K raiškos televizorius ir 2K telefonus iš tikrųjų yra linkę permokėti. Jie netgi pasiryžę iškentėti reikiamos raiškos turinio trūkumą bei padidėjusį elektros energijos suvartojimą.

Vaizdo kokybę galima pagerinti, ir tam reikalingos naujos spalvų perdavimo technologijos bei vaizdo signalo apdorojimo sistemos. Tuo tarpu jei ir toliau gamintojai didins tik raišką, žmogui, matyt, reikės tobulinti savo akis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų