Lietuvoje veikiantys bankai pastaruoju metu daugiausiai pranešimų spaudai išplatino apie jų teikiamas paslaugas, tačiau žiniasklaidai labiausiai aktualios pasirodė bankų paskelbtos makroekonominės analizės. Šiuo periodu pranešimų apie finansinius rodiklius efektyvumo vertė buvo aukščiausia. Tai parodė TNS LT atliktas Lietuvoje veikiančių bankų komunikacijos žiniasklaidoje tyrimas. Jo metu buvo išanalizuoti per šių metų trečiąjį ketvirtį bankų paskelbti pranešimai spaudai.
„Mūsų atliktas tyrimas parodė, kad kiekviena banko paskelbta makroekonomikos analizė buvo publikuota vidutiniškai 19 žiniasklaidos priemonių ir pasiekė daugiau nei 1,6 mln. kontaktų. Tuo metu pranešimai apie paslaugas pasiekė vidutiniškai vos 3 žiniasklaidos šaltinius ir 0,32 mln. kontaktų“, – teigia „TNS LT“ Komunikacijos analizės vadovas Linas Spėčius.
Tyrimo duomenimis, per trečiąjį šių metų ketvirtį efektyviausiai iškomunikuotos bankų naujienos apie finansinius rezultatus. Kiekvieno šia tema skelbto pranešimo vidutinė komunikacijos efektyvumo vertė siekė 0,93 mln. indekso vienetų. Tuo metu žemiausias komunikacijos efektyvumas yra pranešimų apie socialinės atsakomybės veiklas.
Komunikacijos efektyvumo indeksas nustatomas vertinant pranešimų kiekį, toną, reikšmingumo faktorius bei apjungiant juos su žiniasklaidos priemonių vidutinės auditorijos duomenimis.
Vieno banko pranešimo komunikacijos efektyvumo vertė vidutiniškai sudarė 0,16 mln. Efektyviausiai per pastarąjį ketvirtį žiniasklaidoje komunikuotos DnB Nord banko naujienos. Šio banko pranešimo spaudai komunikacijos efektyvumo vidutinė vertė sudarė 0,27 mln. indekso vienetų.
Daugiausiai pranešimų paskelbė Swedbank – 41 pranešimą spaudai, Snoras – 24 ir SEB – 21. Vienas banko pranešimas pasiekė vidutiniškai 4 žiniasklaidos šaltinius.
Vertinant bankų išplatintus pranešimus spaudai, buvo analizuojami spaudos leidiniai, interneto portalai, naujienos agentūros, radijo stočių ir televizijos kanalų naujienos. 66 proc. bankų platintų naujienų buvo publikuotos internete, 18 proc. spaudoje, 14 proc. transliuotos radijo eteryje ir 1 proc. televizijoje.
Tyrimo metu buvo analizuojami 212 spaudos leidiniai, 12 interneto puslapių, 2 naujienų agentūros, 5 radijo stotys ir 5 televizijos kanalai. Tyrimas buvo atliktas 2011 m. liepos – rugsėjo mėnesiais, stebint 12-os Lietuvoje veikiančių bankų išplatintų pranešimų spaudai sklaidą žiniasklaidoje.
„TNS LT“ kontroliuoja tarptautinė tyrimų kompanija „TNS Global“, kuri turi sukaupusi daugiau nei 60 metų patirtį rinkos tyrimų ir įžvalgų srityje. TNS atstovybės yra įsikūrusios daugiau nei 80-yje pasaulio šalių Europoje, Pietų ir Šiaurės Amerikoje, Azijoje ir Ramiojo vandenyno regione, Afrikoje ir Viduriniuose Rytuose.