Žiniasklaidos ir rinkos tyrimų bendrovės „TNS LT“ tyrimų duomenimis, internetas ir televizija yra dažniausiai Lietuvos vaikų naudojamos žiniasklaidos rūšys. Vidutiniškai vienas Lietuvoje gyvenantis vaikas per dieną televizorių žiūri dvi su puse valandos. 64 proc. internetu besinaudojančių vaikų prie jo prisijungia kasdien.
TNS LT atliekamas TV auditorijos tyrimas, kuris ypač tiksliai matuoja televizijos žiūrėjimą TV metrų pagalba, parodė, kad kiekvienas 4-17 m. amžiaus Lietuvos vaikas kasdien prie televizoriaus praleidžia vidutiniškai 120 minučių. Jaunesni vaikai (4-13 m. amžiaus) televizorių kasdien žiūri po 159 minutes, paaugliai – kiek trumpiau – vidutiniškai po 138 minutes kiekvieną dieną.
Dažniausiai vaikai prie TV prisėda vos grįžę iš mokyklos – intensyvus TV žiūrėjimas prasideda nuo 14-15 val. Tačiau daugiausiai jauno amžiaus žiūrovų dėmesio televizija pritraukia vakare, tarp 19 ir 22 valandos. Reikia pastebėti, kad daugiau nei penktadalis 10-17 m. amžiaus vaikų laiką prie TV laiką leidžia ir gana vėlyvą metą – 22-23 valandą – ir ne tik savaitgaliais, bet ir darbo dienomis.
Populiariausios laidos tarp vaikų – filmai: žiūrimiausias 4-9 m. amžiaus vaikų filmas 2011 m. buvo animacinis filmukas „Ratai“, didžiausio vyresnių (10-13 m. amžiaus) vaikų susidomėjimo sulaukė „Boltas“, o 14-17 m. amžiaus paauglių – filmas „Undinė“ (visi rodyti „TV3“). Specialiai vaikams skirtos programos („Linksmoji šeimynėlė“, „Gustavo enciklopedija“) pakliūna tik į antrąjį vaikų žiūrimiausių laidų šimtuką. Serialai „Pasmerkti“, „Moterys meluoja geriau“ ar „Meilės jūra“ sulaukia didesnio vaikų susidomėjimo nei specialiai jiems skirtos laidos.
Lietuvos vaikai taip pat aktyviai naudojasi internetu – 64 proc. internetu besinaudojančių vaikų prie jo prisijungia kasdien ir 95 proc. bent kartą per savaitę. Vaikų veikla internete yra daugiausia pramoginio pobūdžio - beveik pusė (49 proc.) apklaustųjų vaikų internautų kasdien žaidžia žaidimus, 38 proc. lankosi socialinių tinklų svetainėse ir 31 proc. žiūri ir klausosi vaizdo bei muzikos įrašų. Tuo tarpu suaugusiems interneto vartotojams būdingas platesnis veiklos internete spektras ir kitokie naršymo įpročiai – suaugusieji pirmenybę teikia el. paštui, informacijos paieškai ir naujienų sekimui, taip pat naudojasi komercinio pobūdžio funkcijomis – naudojasi internetine bankininkyste, skelbimų svetainėmis, el. prekyba.
Tarp tirtų vaikų internetui populiarumu nusileidžia radijas ir spauda: beveik pusė internetu besinaudojančių vaikų bent kartą per mėnesį skaito žurnalus ir du penktadaliai – klausosi radijo.
Tyrimo metu tiesioginio interviu metodu (CAPI) 2011 m. sausio-vasario mėn. buvo apklausti internetu besinaudojantys 7 -14 metų amžiaus vaikai.
TV auditorijos tyrimo, kuris ypač tiksliai matuoja televizijos žiūrėjimą ir kurio metu pasitelkiami TV metrų rodmenys, apžvalgoje pateikiami 2011 m. sausio-gegužės mėn. duomenys. Tyrime dalyvauja 1040 Lietuvos gyventojų nuo 4 m. amžiaus.
„TNS LT“ kontroliuoja tarptautinė tyrimų kompanija „TNS Global“, kuri turi sukaupusi daugiau nei 60 metų patirtį rinkos tyrimų ir įžvalgų srityje. TNS atstovybės yra įsikūrusios daugiau nei 80-yje pasaulio šalių Europoje, Pietų ir Šiaurės Amerikoje, Azijoje ir Ramiojo vandenyno regione, Afrikoje ir Viduriniuose Rytuose.