Vienas populiariausių elektromobilių Europoje „Tesla Model 3“ pastaruoju metu sulaukia negailestingų įvertinimų įvairiose patikimumo ataskaitose. Praėjusiais metais pirmąjį smūgį sudavė Vokietijos „TÜV Report“ ataskaitos autoriai, kurie pateikė nerimą keliančius rezultatus.
Iš 111 vertintų automobilių, „Tesla Model 3“ užėmė paskutinę vietą. 3 metų senumo automobilių kategorijoje, 14,2 proc. patikrintų „Tesla Model 3“ automobilių techninės apžiūros nepraėjo iš pirmo karto. 4-5 metų senumo automobilių kategorijoje šis rodiklis išaugo iki 19,7 proc.
Tiems, kurie mano, kad problema slypi griežtose Vokietijos taisyklėse, verta pažvelgti į situaciją kitose šalyse. „Tesla Model 3“ praėjusiais metais pirmą kartą pasirodė Danijos techninės apžiūros centruose, kur buvo patikrinti 4 668 šio modelio automobiliai.
Techninės apžiūros patikros rezultatai nustebino net ir daug ko mačiusius Danijos specialistus. Net 1 051 vnt. 2020-ųjų gamybos „Model 3“ neišlaikė pirminės patikros.
Danijos automobilių federacijos (FDM) duomenimis, „Model 3“ prastai pasirodė ne tik tarp visų tikrintų transporto priemonių, bet ir elektromobilių klasėje. Jei kitų elektrinių modelių vidutinis patikros nepraėjusių automobilių rodiklis siekė 9 proc., „Tesla Model 3“ atveju – net 23 proc. Tačiau dugnas dar nebuvo pasiektas.
Nyderlanduose populiarus leidinys apie automobilius „AutoWeek“ išanalizavo „Tesla Model 3“ techninės apžiūros patikros rezultatus ir pateikė negailestingas išvadas.
Iš 55 610 patikrintų automobilių, net 18 874 nesugebėjo įveikti techninės apžiūros. Daugiau nei kas trečias patikrintas „Tesla Model 3“ neatitiko reikalavimų.
Dažniausiai fiksuoti pažeidimai: nusidėvėjusios ar pažeistos padangos, netinkamai sureguliuoti žibintai, neveikiantys valytuvai, langų plovimo sistemos problemos. Atrodytų, kad dalis „Tesla“ savininkų vadovaujasi klaidingu įsitikinimu, jog elektromobiliai nereikalauja jokios priežiūros.
Tačiau problema neapsiriboja vien smulkiais eksploataciniais trūkumais. 350 automobilių buvo panaikintas leidimas dalyvauti eisme dėl smarkiai surūdijusių stabdžių diskų. Dar 431 modelis neteko leidimo dalyvauti eisme dėl nusidėvėjusių vairo traukių antgalių.
Galima diskutuoti, ar nusidėvėjusios padangos ar netinkamai sureguliuoti žibintai yra automobilio savininko, o ne gamintojo atsakomybė. Tačiau kodėl tokia problema taip dažnai fiksuojama būtent „Tesla“ automobiliuose? Kiti modeliai taip pat turi padangas ir žibintus, tačiau panašaus pobūdžio gedimų skaičius nėra toks drastiškas.
Tai leidžia daryti išvadą, kad prie šių rezultatų prisideda ne tik vairuotojų aplaidumas, bet ir specifinės „Tesla“ konstrukcinės ypatybės – didelė masė, intensyvus eksploatavimas ir tam tikrų mazgų polinkis nusidėvėti greičiau nei konkurentų automobiliuose.
Techninės apžiūros rezultatai rodo, kad net ir turint mažiau mechaninių komponentų, „Tesla“ nėra išimtis – jai taip pat reikalinga reguliari ir atsakinga priežiūra.