Vilniaus apygardos administracinis teismas (VAAT) rugpjūčio 28 d. nutartimi atmetė Vilniaus rajono savivaldybės administracijos direktorės prašymą išaiškinti VAAT sprendimą, įpareigojantį Vilniaus rajono savivaldybės administracijos direktorių pakeisti Valstybinės kalbos įstatymo neatitinkančias gatvių pavadinimų lenteles Vilniaus rajono savivaldybės gyvenvietėse.
Vilniaus rajono savivaldybės administracijos direktorė kreipėsi į Vilniaus apygardos administracinį teismą, prašydama išaiškinti VAAT 2010-11-24 sprendimo rezoliucinę dalį, kuria Vilniaus rajono savivaldybės administracijos direktorius per 1 mėnesį nuo teismo sprendimo įsiteisėjimo dienos buvo įpareigotas pakeisti gatvių pavadinimų lenteles Vilniaus rajono savivaldybėje: Pikeliškėse Paberžės gatvėje, Maišiagaloje Jogailos, Paberžės, Mokyklos, Naujojoje, Kooperatyvinėje, Algirdo ir Vilniaus gatvėse, Sudervėje Kernavės ir Vilniaus gatvėse, Ažulaukėje Nemenčinės gatvėje, Nemenčinėje Švenčionių ir Kardinolo H. R. Gulbinovičiaus gatvėse, Buivydžiuose Šv. Jurgio ir Bažnyčios gatvėse, Mostiškėse Laisvės, Mokyklos, Linksmojoje, Naujojoje, Sodų, Baltarusijos ir Medaus gatvėse, Lavoriškėse Liepos gatvėje į atitinkančias Valstybinės kalbos įstatymo reikalavimus, t. y. tokias, kuriose gatvių pavadinimai būtų nurodyti valstybine kalba. Pareiškėja prašo teismo išaiškinti, ar gatvių pavadinimų lenteles turi pakeisti Vilniaus rajono savivaldybės administracijos direktorius, ar VAAT sprendimą vykdantis antstolis? Pareiškėjai neaišku, ar teismo nustatytas įpareigojimas apima ir reikalavimą pakeisti tas gatvių pavadinimų lenteles, kurias pasigamino ir prisitvirtino ant pastatų sienų privatūs asmenys? Teismo taip pat klausiama, kaip turėtų būti vykdomas teismo įpareigojimas, jei norminis teisės aktas (Pavadinimų gatvėms, pastatams, statiniams ir kitiems objektams suteikimo, pakeitimo ir įtraukimo į apskaitą taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1996-11-27 nutarimu) nuo 2011-01-01 yra netekęs galios ir šiuo metu jokių teisinių pasekmių savivaldybės vykdomajai instituicijai nesukelia. Kaip teigia pareiškėja, 2011-01-30 įsigaliojo LR vidaus reikalų ministro įsakymas, kuriuo patvirtintas Pavadinimų gatvėms, pastatams, statiniams ir kitiems objektams suteikimo, pakeitimo ir įtraukimo į apskaitą tvarkos aprašas, nustatantis savivaldybės vykdomosios valdžios pareigą gyvenamojoje vietovėje gatvės pradžią, pabaigą ir pagrindinius tarpinius taškus ženklinti gatvių pavadinimų lentelėmis, pritvirtintomis ant metalinių stulpelių, įkastų į žemę.
Vilniaus apygardos administracinio teismo teisėjų kolegija, išnagrinėjusi šį prašymą, priėjo išvadą, kad Vilniaus rajono savivaldybės administracijos direktorė, prašydama išaiškinti Vilniaus apygardos administracinio teismo 2010-11-24 sprendimą, nesiekia, jog jai kalbos išraiškos prasme būtų išaiškinta teismo sprendimo rezoliucinė dalis, o tik kelia abejones, ar teismo nustatytus įpareigojimus turi įvykdyti būtent ji. Kaip pabrėžiama teismo nutartyje, tokio pobūdžio klausimai nėra teismo sprendimo išaiškinimo instituto, kurio paskirtis padėti bylos šalims suvokti, kaip vykdyti teismo sprendimą, dalykas. Teismas vertintų Vilniaus rajono savivaldybės administracijos direktorės prašyme nurodytus motyvus dėl Vilniaus apygardos administracinio teismo 2010-11-24 sprendimo įvykdymo negalimumo, jeigu būtų gavęs prašymą pakeisti sprendimo įvykdymo tvarką, tačiau Vilniaus rajono savivaldybės administracijos direktorė to teismo neprašo, o jos prašyme nurodyti motyvai, susiję su sprendimo įvykdymo negalimumu, nėra teisiškai reikšmingi, todėl prašymas atmestas kaip nepagrįstas.
Ši Vilniaus apygardos administracinio teismo nutartis per 7 dienas nuo jos paskelbimo dienos gali būti skundžiama atskiruoju skundu Lietuvos vyriausiajam administraciniam teismui per Vilniaus apygardos administracinį teismą.
Informacija Vilniaus apygardos administracinio teismo