„Tai dar kartą įrodo, kad technologinis progresas yra įgavęs neregėtą pagreitį, o lietuviški verslai taip pat nesnaudžia. Lietuvos paslaugų sektorius yra vienas sparčiausiai augančių Europoje, todėl vis rečiau nustebina atvejai, kai mūsų šalyje sukurtas sprendimas tampa žinomu globalioje rinkoje. Akivaizdu, jog inovatyvios, intelektualios ir naujausiais technologiniais sprendimais paremtos paslaugos tampa konkurencingiausiomis mūsų šalies „prekėmis“, – teigia V. Sutkus.
Lietuviai iš tiesų labai gerai orientuojasi technologijose, teigia Enn Metsar, bendrovės „Uber“ vadovas Baltijos šalyse. Pavyzdžiui, jie be problemų išmoko naudotis „uberX“ paslaugomis. Vos tik pradėję veikti Vilniuje, buvome maloniai nustebinti vartotojų atsiliepimais.
„Metų paslaugos“ apdovanojimų komisijoje dalyvaujanti bendrovė „Uber“ nežada sustoti ir toliau kuria vartotojams naudingas paslaugas, pasitelkiant sumanius įrankius.
„Ateityje, kurią mes stengiamės sukurti, bus mažiau automobilių, mažiau eismo spūsčių ir taršos, bei daugiau laiko žmogui. Asmeniniai automobiliai vis dar yra pagrindinė gyventojų transporto priemonė ir tai išlieka problema miestams. Apie 80 proc. pasaulio gyventojų automobiliu važiuoja vieni ir savo transporto priemones palieka stovėjimo aikštelėse, o tai užima labai daug vietos.
Asmeniniai automobiliai daug kainuoja ir viešajai erdvei, nes didina spūstis gatvėse, teršia orą, mažina produktyvumą ir atima daug brangaus laiko. Mes bandome spręsti šias problemas su tokiomis paslaugomis kaip „uberPOOl“, leidžiančiomis žmonėms, važiuojantiems ta pačia kryptimi, dalytis automobiliu. Tai drastiškai sumažina automobilių kiekį keliuose. Ši nauja paslauga turi potencialo kurti ekonomines galimybes tūkstančiams žmonių Lietuvoje“, – sako Enn Metsar.
Inovacijos skverbiasi ir į logistikos sektorių. Be pažangių sprendimų nėra įmanomas efektyvus prekių judėjimas nuo gamintojo iki galutinio vartotojo. Todėl svarbia paslauga tampa ir logistikos procesų optimizavimas, sumanus sandėlio suprojektavimas, tinkamų technologijų ir įrangos parinkimas.
„Projektuojant logistikos centrus yra panaudojamos naujausios technologijos, kompiuteriu analizuojamas prekių srautų judėjimas, diegiami tokie sandėlio automatizacijos sprendimai kaip konvejerinės sistemos, robotai, automatizuoti prekių paskirstymo įrenginiai, balso, radijo dažnio identifikavimo technologijos (RFID) ir netgi „Google“ tipo akiniai“, – teigia „Equinox Europe“ direktorė Rasa Beskajevienė.
„Metų paslaugos“ apdovanojimuose dalyvaujančios įmonės vadovė pabrėžia, kad įmonės, investuojančios į sandėlio technologinio projekto parengimą, laimi kelis kartus. Išanalizavus situaciją ir procesus, nebereikia nuolat ieškoti kompromisų, kurie kainuoja laiko ir pinigų. Tokia paslauga suteikia realią naudą – vidutiniškai sutaupoma 30 proc. metinių veiklos išlaidų.
Be modernių technologijų neapsieina ir šiuolaikinių gyvenamųjų bei komercinių objektų statyba. Didžiausią Vilniaus Naujamiesčio statybų projektą „Kauno – Algirdo kvartalą“ plėtojančios bendrovės „Prodo“ pardavimų vadovas Jurgis Paulauskas įsitikinęs, kad naujame pastate turi būti panaudoti naujausi technologiniai ir projektavimo sprendimai, nes tokių paslaugų reikalauja būsimi gyventojai.
„Greitaeigiai liftai, 366 automobilius talpinanti požeminė parkavimo aikštelė su vienu telefono skambučiu atidaromais vartais, automatizuota komunalinių mokesčių apskaitos sistema, automatinis apšvietimas laiptinėse – be šių naujovių greitai nebeapsieis nei vienas projektas.
Tačiau nemažiau svarbu ir aktyviam poilsiui suprojektuotos bei įrengtos zonos, žaidimų aiškštelės, gera rajono reputacija ir infrastruktūra. Kvartalas, kuriame yra įrenginėjami nuo 27 iki 136 kvadratinių metrų ploto butai, iš esmės yra centre, jis bus uždaras, tačiau plėtojama infrastruktūra, naujas prekybos centras, padėjo atsigauti ir visam rajonui“, – teigia J. Paulauskas.
Apdovanojimų „Metų paslauga 2016“ nugalėtojai bus pagerbti rugsėjo 28 d. organizuojamo renginio metu. Plačiau: www.metupaslauga.lt.