• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Technika, meilė ir emigracija

Galingiausio pasaulyje „drifto“ „Mustango“ istorija

Ervinas Arnaszusas yra vienas iš tų gyvenimo džiaugsmo kupinų žmonių, kurie beveik visą laiką šypsosi ir sutikę tave kur nors gatvėje pirmieji ištiesia ranką pasisveikinti. Taip pat jis vadovaujasi maksimalistams būdingu principu „kad tik nepasirodytų per mažai“ ir yra galingiausio pasaulyje kontroliuojamam šoniniam slydimui pritaikyto „Mustang“ bolido savininkas.

REKLAMA
REKLAMA

Tiems, kurie prisimena Erviną iš jo pasirodymo praėjusio sezono Lietuvos „drifto“ čempionate ir smalsauja, kokia jo tokios egzotiškos pavardės kilmė galima pasakyti – jis pusiau vokietis. Iš šios šalies kilęs jo tėtis, vaikino dokumentai taip pat vokiški.

REKLAMA

Kitas, gerokai įdomesnis faktas – Ervinas yra pirmo ir kol kas vienintelio Lietuvoje, o galbūt ir visame pasaulyje šeimyninio „drifterių“ dueto narys. Pirmoji mergina oficialiai debiutavusi praėjusiais metais šalies čempionate, Ieva Pečiulytė yra jo sužadėtinė.

Prisimindamas savo ir Ievos pažinties istoriją Ervinas pasakoja, kad juos suvedė automobiliai. Dar tuomet, kai jiedu nebuvo pažįstami „drifteris“ iš pažįstamų girdėjo apie merginą, vairuojančią efektingai atrodantį pirmos kartos „Volkswagen Golf“ kabrioletą. Vėliau, kuomet „D1Sport“ komanda pradėjo Trakų „Dvarkiemyje“ organizuoti treniruotes jiedu ir susipažino.

REKLAMA
REKLAMA

Yra ir dar vienos, ne mažiau svarbios Ervinui pažinties istorija. Ji prasidėjo 2008 m., kuomet vaikinas atrado vos 10 narių tuomet turėjusį „DriftMustang“ forumą. Maždaug po metų ten užklydo švedas vardu Michaelis Rayesas ir jiedu pradėjo juokauti apie galimybė surengti „drifto“ „Mustangų“ susitikimą Europoje. Jis galiausiai įvyko 2010 m., kuomet Michaelis su savuoju bolidu atvyko į Lietuvą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Oficialiose „drifto“ varžybose Ervinas pirmą kartą sudalyvavo 2010 m. Ne viskas tuomet jam ėjosi pagal planą, kadangi „Mustango“ ratų išsukamumas prieš reginį nebuvo ištestuotas. Problemos buvo sprendžiamos, klaidos taisomos, tačiau dėl jų Ervinas praleido visą 2011 m. sezoną, o praėjusiais metais važiavo su 3 serijos BMW E30 pagrindu sukonstruotu bolidu, kuris priklauso Ievai.

REKLAMA

Šių metų kovą kone ketverius metus tobulintas Ervino bolidas galiausiai buvo baigtas. Su ratų išsukamumu problemų nebėra, maksimali variklio galia ties galiniais ratais – 950 AG, o atmetus transmisijos, vandens siurblio, generatoriaus ir kitas apkrovas siekia apie 1100 AG. Deja, šis monstras, vos nuriedėjęs nuo traukos stendo, išvažiavo į Švediją.

REKLAMA

Tokio sprendimo priežastis paprasta − Ervinas ir Ieva yra Michelio suburtos komandos „Team Pony Drift“ nariai. Natūralu, kad su tokia rimta technika norisi siekti aukščiausių rezultatų. Dėl to pirmuoju „drifto“ emigrantu tapęs Ervinas kol kas netgi pasiryžęs imtis darbo, kokį tik gaus. Svarbiausia, anot jo, kad tik užtektų pragyvenimui ir sportui.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

- Pasakok apie savo kaip „drifterio“ karjeros pradžią ir šiaip jau labai neiprastą automobilio pasirinkimą, − Balsas.lt paklausė Ervino.

Automobilio pasirinkimui įtaką padarė meilė amerikietiškiems „muscle car“ automobiliams, o būtent šis modelis buvo labiausiai atitinkantis kriterijus ir neviršijantis mano tuometinio biudžeto. „Drifto“ pradžia buvo tikrai gana sunki, neturėjau draugų, kurie man patartų, kaip ir ką daryti, pasakytų, kur yra mano klaidos.

REKLAMA

Pradžioje buvęs visiškai standartinis automobilis buvo beveik visai niekam tikęs − užteko tik galios, visa kita reikėjo modifikuoti, norint nors kiek kontroliuoti slystančią mašiną. Teko viską išmokti sunkiuoju būdu, ir tai atėmė daug laiko. Manau, kad dabar pačiam yra žymiai lengviau prisitaikyti ir suprasti, kaip ir ką daryti naujoje trasoje.

REKLAMA

- Kaip progresavai pats kaip „drifteris“ ir kaip keitėsi tavo automobilis? Ar nebuvo taip, kad ambicingas projektas per pastaruosius 2-3 metus sulaikė tave nuo pasirodymų „drifto“ varžybose Lietuvoje?

Pradžia, kaip ir minėjau buvo sunki, nes teko daug ką keisti automobilyje. Tam reikėjo daug pinigų, kurių su tuometinėmis pajamom, švelniai tariant, nebuvo daug. Pradėti sezonus trukdė ir tai, kad daugelį dalykų tekdavo „išrasti“, nes niekas kitas nebuvo daręs šiame kėbule tokių dalykų, kaip kad tarkim ir didelis ratų išsukamumas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Tuo metu nebuvo įmanoma tiesiog imti ir nusipirkti „Mustangui“ reikiamų dalių. Tad projektuojant išsukimą ir jį testuojant išlysdavo nenumatytų bėdų ir t.t. O kai problemas išspręsdavau, sezonas būdavo jau pasibaigęs... Taip ir išeidavo, kad vis kažkaip „apsilenkdavau“ su sezonu.

- Kas, kur ir kaip sukonstruota tavo ispudingajam „Mustange“. Ar nesunku buvo rinkti unikalų bolidą? Ar sulaukei pagalbos, patarimų iš šalies?

REKLAMA

Labai trumpai apie tai, kas sukrauta: 4,75 litro, V8 visiškai naujas kaltinis motoras, „Garrett GT47“ turbina, „VEMS v3“ variklio kompiuteris ir dar labai, labai daug... Informacijos rasti Lietuvoje tokiai mašinai neįmanoma, tačiau viskas, ko reikia ir daug daugiau yra Amerikos forumuose, sunkumų randant informaciją iškilo tik pajungiant ECU (liet. – variklio valdymo bloką), nes nebuvo aiškios schemos, bet čia viską sutvarkė Laimonas.

REKLAMA

− Net ir „D1 GP“ („drifto“ profesionalų čempionatas prasidėjęs Japonijoje – red. past.) standartais daugiau nei 1000 AG yra, švelniai tariant, nekasdieniška. Kuriems velniams tau reikia tiek galios?

Peržvelgus „D1 GP“ vairuotojų sąrašą 2012 m. sezone neradau 1000 AG, bet tai tik įrodo, kad tokios galios niekam ir nereikia. Noriu pabrėžti, kad aš tai puikiai suprantu ir žinau, o dariau variklį tam, kad paliesčiau tą skaičių, kad įsėdęs į mašiną kaskart jos bijočiau ir kad jos galia man niekada neatsibostų, stebintų mane. Šiaip manau, kad nėra trasos, kurios neįmanoma įveikti su bolidu turinčiu ir 500 AG.

REKLAMA
REKLAMA

− Greta variklio įdomus ir didžiules apkrovas patiriančių pavarų dėžės, diferencialo ir pusašių parinkimas. Kaip tu sprendei šiuos klausimus ir ar mazgai laikys daugiau nei vienerias varžybas?

Standartinių dalių mašinoje liko gal dvi. Viena iš jų – kardanas. Visa kita keista į stipresnes dalis, kurios laiko krūvius.

„Mustangam“ šių dalių parduotuvėse tikrai netrūksta, nes automobilis yra labai populiari platforma „drage“, o ten apkrovos dar didesnes... Pavarų dėžė yra sustiprinta jau ir taip stipri TKO600, anglies mišinio sankaba, galinis tiltas − nuo „Ford Explorer“ kuriame pusasiu „slicai“ dar patvaresni nei standartiniai „Mustango“.

− Detalės tokiems projektams paprastai renkamos ilgą laiką ir bendrą projekto kainą įvardinti sudėtinga. Visgi ar esi apytiksliai apskaičiavęs, kiek tau kainavo šis projektas?

Projekto pradžioje kainą turėjau, bet vėliau skaičių pamečiau. Apytiksliai skaičių žinau, bet visgi norėčiau pasilikti jį sau. Tik pasakysiu, kad tai tikrai labai nepigus malonumas

− Išvažiavai gyventi į Švedija, kur įsikūrusi jūsų „drifto“ komanda. Ar tave galima pavadinti pirmuoju Lietuvoje „drifto“ emigrantu?

REKLAMA

Nesu pirmas „drifteris“ išvykęs iš Lietuvos, bet galbūt esu pirmas išvažiavęs į kitą šalį tam, kad ten siekčiau aukščiausio lygio rezultatų „drifte“.

− Ar galime tikėtis išvysti galingiausią pasaulyje „drifto“ „Mustangą“ Lietuvoje jau ateinantį sezoną?

Jei sezonas klostysis gerai ir finansai leis, būtinai atvažiuosiu į kurį nors etapą, organizuojamą greitoje trasoje.  

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų