Savaitgalį finišavusiame „BTA Rally Talsi 2010“ be prizų neliko ir Lietuvos atstovai. Į pirmąjį absoliučios ralio įskaitos dešimtuką pateko du mūsų ekipažai, o daugiausiai prizų išsivežė dviejų Rokų – Kvaraciejaus ir Lipeikio ekipažai.
Kaip jau rašėme anksčiau, šiemet „Talsi“ ralis sulaukė net 81 ekipažo. Su tradiciniais Latvijos ralio čempionato dalyviais dar lenktyniavo „RS-4WD“ ir „RS-2WD“ klasių atstovai (kaip pas mus „B“ lyga) bei „Rally-Raid“ klasės atstovai su visureigiais, tad absoliuti ralio įskaita gavosi kiek „iškreipta“. Iš 81 startavusio ekipažo finišą pasiekė 62.
Pirmos dienos 4GR (0,77 km ilgio) rezultatai buvo anuliuoti, nes teisėjai „prisidirbo“ rikiuodami dalyvius į šio sprinto startą, tačiau ši anuliacija didesnės įtakos neturėjo.
Antrą ralio dieną laukė penki - 6,74; 11,20; 6,74; 11,07 bei „desertui“, maratoninis, 36,66 km ilgio greičio ruožai.
Ko gero mažiausiai kam rūpėjo absoliučios įskaitos pirmoji vieta: ir taip buvo aišku, kad niekas neprilygs Ivarui Vasaraudžiui su „Mitsubishi Lancer WRC“. Analogiško modelio automobilį vairavusiam Raimondui Kisieliui sunku kovoti net su N4 klasės atstovais, ką jau kalbėti apie absoliučią įskaitą. Didžiausias dėmesys tradiciškai buvo nukreiptas būtent į N4 klasės dalyvius. Jų susirinko daugiausia – startavo net 24 ekipažai, tarp kurių buvo 2009 m. nacionaliniai Norvegijos (Andreasas Mikkelsenas), Švedijos (Joakimas Nymanas), Latvijos (Aivis Egle) ir Lietuvos (Ramūnas Čapkauskas) čempionai.
Simboliška, bet du čempionai – A. Mikkelsenas ir R. Čapkauskas – iš ralio pasitraukė 7GR dėl pavarų dėžių gedimų. Abu prieš tai buvo atitinkamai 6-oje ir 10-oje absoliučios įskaitos vietose.
N4 klasėje nuo pat pirmo greičio ruožo lyderiu tapo Aivis Egle. Nerealius tempus demonstravo ir kiti „latviešai“ (tai jau neturėtų mūsų stebinti po šiais metais Lietuvoje įvykusių ralių...). Vytauto Švedo ir Žilvino Sakalausko ekipažas tarp konkurentų greičio ruožuose stabiliai demonstravo 5-8 rezultatus, o absoliučioje įskaitoje tik 2GR buvo nukritęs iki 10-os vietos.
Lemiamu aiškinantis nugalėtojus, kaip ir pernai, tapo paskutinysis, maratoninis, greičio ruožas. Jau jo pradžioje A. Egle turėjo sustoti ir keisti pradurtą ratą, o tai kainavo ne mažiau kaip 8 min. Tagi pirmi tapo broliai Neikšansai, tik šį kartą nugalėjo Andis, o antru liko neseniai įvykusio „Vilniaus“ ralio nugalėtojas Maris.
Vytauto Švedo ir Žilvino Sakalausko ekipažas išties garbingoje N4 klasės kompanijoje užėmė 4-ą vietą bei 6-ą absoliučioje įskaitoje.
Kol kas aukštų rezultatų nereikia tikėtis iš Dominyko Butvilo ir Renato Vaitkevičiaus – vis dėlto prie „Mitsubishi Lancer Evo X“ dar reikia priprasti, tačiau ralio pabaigoje jau buvo jaučiamas progresas. Tad 8-ą vietą N4 klasėje bei 13-ą absoliučioje įskaitoje galima vertinti teigiamai.
„A plus“ grupė sulaukė 16 ekipažų. Po dviejų Latvijos čempionato etapų šioje grupėje pirmavo Rokas Lipeikis, tačiau šio ralio favoritu, žinoma, buvo I. Vasaraudzis. Visą ralį R. Lipeikis tarsi laikėsi šešėlyje: priekyje buvo I. Vasaraudzis, R. Kisielis, M. Svilis, tačiau lemiamu tapo vėl tas pats paskutinis greičio ruožas. R. Lipeikis šį ruožą įveikė 5-as absoliučioje įskaitoje ir 2-as klasėje, tuo tarpu pagrindinis varžovas Martinšas Svilis buvo atitinkamai tik 27-as ir 9-as. Šiuo spurtu Roko Lipeikio ir Ingos Lipeikytės ekipažas šoktelėjo į 8-ą absoliučios įskaitos vietą bei prizinę – trečią – „A plus“ grupėje.
Jono Balčiūno ir latvio Arnio Zekundes ekipa šioje grupėje liko 13-a, o absoliučioje įskaitoje užimta 33-oji vieta.
Latvijos čempionate yra viena beprotiška grupė – 2WD, kurioje susitelkę nuo beveik serijinių N grupės automobilių iki „Super 1600“, dvilitrinių „Kit Car“ ar geresnio nei B grupės lygio „monstrų“ (pvz, A. Dambio „Fiat 124“). Čia galioja dvi sąlygos: du varomieji ratai ir ne daugiau kaip 2 litrų darbo tūrio variklis (ši grupė apima net 11 klasių automobilius). Štai tokioje grupėje su paprastu N3 klasės „Renault Clio“ ir kaunasi Rokas Kvaraciejaus bei Mariaus Samuolio ekipažas. Gal būtų ir nieko nuostabaus, tačiau vairuotojui R. Kvaraciejui tik rugpjūčio mėnesį sukaks...18 metų. Beje, šis ekipažas nustebino jau pernai, o štai šiemet buvo nuspręsta dalyvauti visame Latvijos ralio čempionate.
„Talsi“ ralis subūrė net 20 ekipažų su 2WD automobiliais, iš jų finišą pasiekė pusė. Mūsiškiai užėmė 39-ą vietą absoliučioje įskaitoje ir 4-ą vietą 2WD grupėje.
Pateikiame daugiausia prizų nuskėlusio ekipažo - Roko Kvaraciejaus šturmano Mariaus Samuolio įspūdžius iš „Talsi“ ralio:
„Kaip ir įprasta Latvijos ralio čempionate, ralis vyko dvi dienas, pirmąją dieną du pasikartojantys žvyriniai greičio ruožai po 12 km ir du trumpi asfaltiniai greičio ruožai mieste, kurie šį kartą buvo skirti daugiau publikai nei rezultatų siekimui. Jau pirmo greičio ruožo starte sėkmė nesišypsojo... Prieš mus startavę pagrindiniai konkurentai latviško oro padedami išsiveržė į priekį, nes mums tik atsižymėjus laiko kontrolės punkte ėmė pliaupti lietus, o pirmoji greičio ruožo dalis buvo siaura ir labai išarta keturiais ratais varančių automobilių, lietus pylė taip, kad trečdalį greičio ruožo važiavome beveik nieko nematydami. Taigi išėjo taip, kad konkurentai atitrūko gan toli.
Antrą ralio dieną reikėjo vytis. Visgi užduotis gana nelengva, nes dauguma greičio ruožų buvo važiuojami vieną kartą ir pasitaisyti nebuvo progos. Deja, kadangi trasos mums naujos ir nevažiuotos, labai spausti varžovų nepavyko, tačiau kovinį atstumą pavykdavo išlaikyti ir stebėti kaip bandantys atsiplėšti konkurentai krito dėl techninių gedimų. Deja, džiūgauti savo technikos atsparumu ilgai neteko... Priešpaskutiniame greičio ruože ir vėl nesėkmės! Po labai siaurų ir išartų atkarpų išlindus į ilgą tiesiąją su pora šokamų tramplynų pamatėme išlėkusius ant kelio žiūrovus ir stabdančius mūsų ekipažą - supratome, kad kažkur avariją patyrė priekyje važiavęs ekipažas, tad sulėtinome greitį ir pusę kilometro iki avarijos slinkome per žiūrovų ir teisėjų minią, kai tuo tarpu konkurentai dar važiavo nestabdomi. Visgi ralio komisarų sprendimu, jau pasibaigus lenktynėms, šio greičio ruožo rezultatas buvo pataisytas - 20 sugaištų sekundžių minusuota nuo rezultato. Pravažiavus avarijos vietą, tame pačiame GR dingo 2 pavara.
O prieš akis laukė dar vienas - ilgiausias (37 km ilgio) greičio ruožas, kuriame 2 pavara mums važiuojantiems dviem ratais varančiu automobiliu buvo labai reikalinga. Visgi, ralio finišą pasiekėme! Ketvirti 2WD grupėje Latvijos čempionate, antri N3 klasėje (čempionato įskaita nevedama), pirmi Baltijos ralio čempionate 2WD grupėje. Ir pirmi Latvijos bei Baltijos čempionatų jaunimo įskaitose. Taigi – iki susitikimo „Saulės“ ralyje!“
Latvijos ralio čempionato III etapo „BTA Rally Talsi 2010“ rezultatai:
1. (1 v. „A plus“ kl.) I. Vasaraudzis/P. Spredzis (LV), „Mitsubishi Lancer WRC“ 50 min 07,35 s
2. (1 v. N4 kl.) A. Neikšansas/P. Dzirkalas (LV), „Mitsubishi Lancer Evo IX“ +1 min 50,17 s
3. (2 v. N4 kl.) M. Neikšansas/R. Jansonas (LV), „Mitsubishi Lancer Evo IX“ +2 min 07,22 s
4. (3 v. N4 kl.) J. Feldmanis/A. Jesse (LV), „Mitsubishi Lancer Evo X“ +2 min 23,29 s
5. (2 v. „A plus“ kl.) R. Kisielis/G. Panavas (LV), „Mitsubishi Lancer WRC“ +2 min 24,19 s
6. (4 v. N4 kl.) V. Švedas/Ž. Sakalauskas (LT), „Mitsubishi Lancer Evo IX“ +3 min 19,76 s
...8. (3 v. „A plus“ kl.) R. Lipeikis/I. Lipeikytė (LT), „Mitsubishi Lancer Evo VIII“ +3 min 40,24 s
...13. (8 v. N4 kl.) D. Butvilas/R. Vaitkevičius (LT), „Mitsubishi Lancer Evo X“ +5 min 20,36 s
...33. (13 v. „A plus“ kl.) J. Balčiūnas/A. Zekunde (LT/LV), „Subaru Impreza“ +9 min 31,51 s
...39. (4 v. 2WD kl.) R. Kvaraciejus/M. Samuolis (LT), „Renault Clio“ +10 min 53,60 s
Latvijos ralio čempionato rezultatai po 3 etapų:
N4 grupė
1. M. Neikšanis (LV) – 22 taškai
2. A. Neikšanis (LV) – 19
3. A. Egle (LV) – 17
...7. V. Švedas (LT) – 5
...9. D. Butvilas (LT) – 3
„A plus“ grupė
1. R. Lipeikis (LT) – 25
2. I. Vasaraudzis (LV) – 22
3. R. Strokšas (LV) – 14
2WD grupė
1. R. Kvaraciejus (LT) - 15
2. R. Murakas (EE) – 13
3-5. I. Kilpis (LV), A. Priedniksas (LV), Z. Kalninšas (LV) – po 11
...13. A. Kaleda (LT) - 4
Baltijos ralio čempionato rezultatai po 1 etapo:
„Baltic rally 4WD“ grupė
1. A. Neikšansas (LV) – 25 taškai
2. M. Neikšansas (LV) – 18
3. J. Feldmanis (LV) – 15
4. V. Švedas (LT) – 12
5. R. Lipeikis (LT) – 10
6. R. Jeetsas (EE) – 8
7. M. Svilis (LV) – 6
8. D. Butvilas (LT) – 4
9. A. Nazarovas (RUS) – 2
10. H. Alahuhta (SF) – 1
„Baltic rally 2WD“ grupė
1. R. Kvaraciejus (LT) – 25
2. M. Abramas (EE) – 18
3. R. Murakas (EE) – 15
P.S. Baltijos ralio čempionatas vykdomas tik užsiregistravusiems konkrečiame etape, tad jiems ir skaičiuojami taškai. Be šio įvykusio „Talsi“ ralio, bus dar du Baltijos čempionato etapai: „300 Lakes Rally“ Lietuvoje ir „Saaremaa“ Estijoje.
Ralio mėgėjams lieka priminti, kad gegužės 21-22 d. vyks Estijos čempionato II etapas „Tallinn“ ralis (gegužės 17 dienai Lietuvos ekipažų tarp užsiregistravusiųjų nebuvo) bei tomis pačiomis dienomis Braslavo rajone, Baltarusijoje, įvyks šios šalies čempionato II etapas ir Rusijos čempionato III etapas „Slavų taurė“. Šiame ralyje planuoja dalyvauti V. Pupiaus/G. Račo („Mitsubishi Colt“) ir E. Savicko/A. Jackonio („Honda Civic Type-R“) ekipažai.
Mindaugas Žilionis