Lietuvos taksi įmonių vadovai žada beveik nekelti vežimo kainų švenčių dienomis, nes pastebi, kad žmonės pradėjo taupyti ir suka galvas, kaip reikės išvengti bankrotų, kai valdžia apkraus naujais mokesčiais, rašo „Respublika“.
Šiuo metu Lietuvoje taksi įkainis už nuvažiuotą 1 kilometrą mieste vidutiniškai siekia 2 litus. Anksčiau per šventes įkainius didindavę vežėjai žada įkainių nekelti, o jei šiek tiek ir pakels - to niekas nė nepastebės.
Plikledis gaivina verslą
Bendrovės „Merselita“ vadybininkė Jelena Ilčenko tvirtino, kad keleiviai nedidelio įkainių šoktelėjimo nepajus. „Kainas švenčių dienomis kelsime simboliškai 0,20 lito, - tvirtino vadybininkė. - Dabar vežama po 1,80 lito už kilometrą, vešime po 2 litus. Nemanome, kad mūsų klientai pajus 20-ies centų skirtumą“.
„Merselita“ atstovė paneigė gandus, esą švenčių dienomis klientai privalėdavo mokėti dvigubai. „Niekada tokių dalykų nebuvo, nors žurnalistai apie tai nemažai rašė, - apgailestavo J.Ilčenko. - Niekada nesame kėlę kainų dvigubai ir nekelsime. Juk kuras nėra pabrangęs, todėl kaina liks ta pati“.
J.Ilčenko neslėpė, kad taksi paslaugomis besinaudojančių žmonių sumažėjo, bet pastarosiomis dienomis, kai miesto keliai ir šaligatviai padengti plono ledo sluoksniu, verslas atsigauna. „Pajautėme, kad važiuojančių yra mažiau, bet plikledis išgąsdino žmones ir užsakymų padaugėjo. Jei skambučių būtų kiek daugiau, nesugebėtume aptarnauti. Stengiamės gerinti paslaugos kokybę, o kaina tikrai nėra labai didelė“.
Nepalankus fonas
UAB „Martonas“ direktorius Ričardas Kriukovas teigė, kad šiais metais švenčių dienomis kainų kelti tiesiog negalima. „Anksčiau geriau gyvenome, todėl kainos švenčių dienomis didėdavo, - argumentavo R.Kriukovas. - Šiuo metu yra nepalankus krizinis fonas, todėl manome, kad pakelti įkainius būtų negražu klientų atžvilgiu“.
Pasak pašnekovo, anksčiau kainos švenčių dienomis būdavo keliamos tik dėl papildomos motyvacijos taksi vairuotojams. Anksčiau „Martono“ taksi paslaugos per šventes šoktelėdavo iki 3 litų nuo įprastų 2,30 lito už nuvažiuotą kilometrą.
R.Kriukovas, kuris taip pat yra ir taksi paslaugų teikėjų asociacijos (TPTA) prezidentas, teigė, kad šiuo metu taksi bendrovės turėtų sunerimti dėl Vyriausybės ketinimo apmokestinti privačių įmonių lengvuosius automobilius po 150 litų per mėnesį.
Bankroto grėsmė
„Tai mus paveiks tiesiogiai. Konkrečiai „Martono“ taksi atveju per mėnesį reikėtų sumokėti daugiau kaip 20 tūkst. litų, - kalbėjo R.Kriukovas. - Jau šiuo metu neturime didelio pelno. Nuo metų pradžios laipsniškai klientų tik mažėja. Prasidėjus kalboms apie liūdną ekonominę situaciją, taupyti pradėjo tiek juridiniai, tiek fiziniai asmenys - žmonės mažiau lankosi kavinėse, rečiau važiuoja į svečius. Tai atsiliepia taksi paslaugai“.
TPTA prezidento manymu, degalų akcizo kėlimas, automobilių apmokestinimas gali nuvesti bet kurią taksi paslaugas teikiančią įmonę prie bankroto. „Manau, dalis įmonių bankrutuos.
Reikia pripažinti, kad nors ir norėtume priimti daugiau darbuotojų, tenka galvoti apie jų atleidimą“.
Lojalumas klientui
Kauno mieste taksi paslaugas teikiančios įmonės „Einesa“ direktorė Daiva Olencevičienė tvirtina, kad jų įmonė niekada nekeitė 1 nuvažiuoto kilometro įkainio švenčių dienomis. Jos manymu, šiais metais to nedarys nė viena Kauno taksi bendrovė.
„Kainos nei didės, nei mažės, - sakė D.Olencevičienė. - Pas mus visada taip būdavo. Kitos įmonės keldavo, o mes norėdavome išlaikyti savo nuolatinius klientus. Šiais metais tikriausiai kitos įmonės seks mūsų pavyzdžiu“.
Bendrovės vadovė apgailestavo, kad per pastaruosius du mėnesius neteko apie pusės savo klientų dėl prastos ekonominės padėties šalyje. „Tik pasigirdus kalbų apie tai, kad viskas brangs ir bus blogai, klientai pradėjo taupyti“, - sakė D.Olencevičienė.
Nenorėdamos plėšikauti iš žmonių kainų nedidinti per šventes žadėjo ir uostamiestyje taksi paslaugas teikiančios įmonės.
Mantas Stankevičius