Taksi paslaugomis besinaudojantys klaipėdiečiai negali būti įsitikinę, kad nebus apgauti ir už kelionę sumokės tikrą kainą. Šio verslo atstovai patys pripažįsta, kad dalis taksi paslaugos teikėjų elgiasi nesąžiningai, o taksi srityje įsivyravo chaosas, šiandien rašo „Klaipėda“.
Kaip skaičiuojama kelionės taksi kaina – daliai klaipėdiečių iki šiol paslaptis. Ji priklauso ne tik nuo pasirinktos įmonės. Nors važiuoji tą patį atstumą, kelionės kaina skiriasi keliais litais. Ji išauga ne tik tada, kai taksi automobilis sustoja prie šviesoforų, bet ir esant prastoms oro sąlygoms.
Be to, klaipėdiečiams kyla klausimas, kodėl sustojus prie šviesoforo, taksi vairuotojas nesustabdo taksometro? Didesniuose miestuose naudota tokia praktika.
Vienos uostamiesčio taksi įmonės vadovas Michailas Zbarazskis aiškino, kad kelionės taksi kaina priklauso nuo kelių tarifų: įsėdimo mokesčio, kilometro kainos, prastovos mokesčio.
Juos nustato kiekviena įmonė pati. Kokio jie dydžio, niekas nekontroliuoja.
„Taksometro, sustojus prie šviesoforo ar spūstyje, neišjungiame. Klaipėda – mažas miestas. Dėl 30 centų nėra prasmės stabdyti. Be to, tai būtų nuostolinga įmonei. Juk, kai mašina stovi, žmogus vis tiek dirba. Darbo užmokestį vis tiek reikia mokėti“, – pabrėžė vadovas.
Nežinomu norėjęs išlikti kitos šias paslaugas teikiančios įmonės neslėpė, kad kai kurie šios paslaugos teikėjai pastarąją yra nustatę fantastiškai didelę. Yra taksi įmonių, kurių prastovos kaina siekia 50–60 litų už valandą.
„Tai yra nenormalu, nes taip apgaudinėjami klientai. Sustojus automobiliui, taksometras “muša„ greičiau nei važiuojant", – atviravo vadovas.
Pasak taksi įmonės vadovo, nieko nuostabaus, kad, esant prastam orui, žmogus už kelionę sumoka daugiau. Automobiliui judant mažesniu nei 30 kilometrų per valandą greičiu, taksometras pradeda skaičiuoti ne nuvažiuotą atstumą, o prastovą.
Direktoriaus teigimu, pastaruoju metu taksi verslas išgyvena sunkmetį ir jau pasiekė dugną. Tam įtakos turėjo pavasarį pasikeitusi tvarka, kai taksi paslaugos prilygintos individualiai veiklai.
„Anksčiau įmonė galėdavo nubausti darbuotoją, kad neteisingai teikė paslaugą. Dabar žmonės, dirbantys individualiai, yra laisvai samdomi. Jie gali pasakyti kainą kokią nori, jungti arba nejungti taksometrą. Jie atsako patys už save“, – aiškino direktorius.
Šiuo metu uostamiestyje yra 6 įmonės, kurios teikia taksi paslaugas.
Taksi vežėjus kontroliuoja viešoji įstaiga „Klaipėdos keleivinis transportas“. Anot jos vadovo Gintaro Neniškio, pažeidimų užfiksuojama labai daug. Šiemet jų buvo daugiau nei pustrečio šimto.