Net 60 sostinės taksi automobilių baigta diegti nauja moderni taksi iškvietimo ir užsakymų valdymo sistema, kuri racijas pakeitė į planšetinius kompiuterius ir išmaniuosius telefonus. Taksi vairuotojus, pagal naująją „eTaksi“ sukurtą užsakymų valdymo sistemą, iškvietimai pasiekia nebe radijo ryšiu, o mobiliuoju internetu. Kiekvienas vairuotojas naudoja planšetinį kompiuterį arba išmanųjį telefoną, į kurį gauna užsakymus pagal GPS sistemos užfiksuotą jo buvimo vietą mieste.
Nors dauguma taksi vairuotojų anksčiau ir nesinaudojo nei išmaniaisiais telefonais, nei kompiuteriais, sistemą perprato greitai. Kaip vieną iš didžiausių „eTaksi: sistemos pliusų vairuotojams, galima įvardinti sumažėjusius kaštus: dirbdami su racija, vairuotojai turi mokėti fiksuotą sumą, nepriklausomai nuo to, kiek darbo turėjo ir kiek užsakymų įvykdė. „eTaksi" sistema jiems siūloma naudotis nemokamai, o tam tikras mokestis vairuotojams numatytas tik už įvykdytus užsakymus.
„Vairuotojų atsiliepimai puikūs. Bene didžiausias sistemos privalumas jiems – maži kaštai. Dauguma taksi vairuotojų dirba pagal individualią veiklą ir patys dengia savo veiklos kaštus. Dažniausiai nemažą išlaidų dalį sudaro fiksuotas mokestis už radijo ryšio nuomą (dispečerės paslaugas), o dirbadami pagal „eTaksi“ sistemą vairuotojai moka tik už įvykdytus užsakymus. Ši sistema pritaikyta ne tik privatiems vairuotojams. Ji puikiai tinka ir taksi įmonėms, norinčioms efektyviau aptarnauti savo klientus ir gauti papildomų užsakymų", – sako „eTaksi" sistemos kūrėjas Andrius Norkaitis.
Anot pačių taksi vairuotojų, išbandžiusių naująją „eTaksi“ užsakymų valdymo sistemą, ji ne tik optimizuoja darbą, tačiau ir padeda kokybiškiau aptarnauti klientus.
„Naudotis automatizuota užsakymų priėmimo sistema tikrai daug patogiau negu racija. Kažkada žmonės naudojo kastuvą, bet vėliau kažkas išrado eskavatorių. Radijo ryšys automobiliuose dažnai trūkinėja, kažkas kažką girdi, kažkas negirdi, pasitaikydavo sumaišyti keleivių adresus. Todėl ir klientams dažnai tekdavo išklausyti įvairių konfliktų tarp operatorės ir vairuotojo. Dėl to kentėdavo ir klientų aptarnavimo kokybė. Naujoji sistema nėra „įrėminta“. Kūrėjai nuolatos ją tobulina, konsultuojasi su mumis: kas mums būtų patogu naudoti, kokių naujovių reiktų įdiegti“, – teigia „eTaksi“ sistemą išbandęs, asociacijos „Taksistai už sąžiningą verslą“ įkūrėjas Andrejus Kotovičius.
Be to, anot A. Norkaičio, vairuotojai, naudojantys „eTaksi“ sistemą, nebebus „prikaustyti“ prie automobilio. Jie neturės, kaip anksčiau, nuolat budėti prie racijos, laukdami užsakymo bei deginti kurą, šildydamiesi automobilyje. Telefoną arba planšetę jie galės pasiimti su savimi ir grįžti namo, nueiti išgerti kavos ar pan
Klientai, naudodamiesi „eTaksi“ sistema, Lietuvoje taksi gali išsikviesti nemokamai internetu, svetainėje www.etaksi.lt arba trumpąją žinute, numeriu 8 633 44 553. Keleiviai, išsikvietę taksi vienu iš „eTaksi" sistemos siūlomų būdų, iš anksto bus informuojami apie preliminarų taksi atvykimo laiką. Greitai pasirodysiančiose aplikacijose išmaniesiems telefonams taip pat bus galimybė iš anksto sužinoti preliminarią būsimos kelionės kainą.
„Džiugina taksi iškvietimo trumpąja žinute populiarėjimas, lyginant su rugsėju, užsakymų SMS žinute skaičius spalį šoktelėjo dvigubai ir per paskutines 30 dienų gavome beveik 5000 SMS žinučių. Klientams, norintiems išsikviesti taksi, nereikia išeiti iš triukšmingos patalpos, kad galėtų susišnekėti su operatore. Jie tiesiog išsiunčia užsakymą, kokiu adresu laukia taksi bei kur nori važiuoti, ir gauna atsakymą: už kiek laiko ir koks automobilis atvažiuos“, – sako A. Norkaitis.