Interneto platybėse galima surasti ne vieną vaizdelį, kaip kur nors Rusijoje, Kinijoje ar kitoje šalyje statomi nauji miestai, nutiesiami plačiausi keliai ar tiltai, kurie stovi visiškai nenaudojami.
Kažkas viešai infrastruktūrai skirtas mokesčių mokėtojų lėšas įsisavina, tačiau visuomenei iš to jokios naudos.
Panašų objektą galima rasti ir pačiame Vilniuje, kurio valdžia mėgsta pasigirti įvairiais pasiekimais ar modernumu.
Pinigai išleisti, o niekas nesinaudoja
Portalo tv3.lt skaitytojas vilnietis Romas (tikrieji vardas ir pavardė redakcijai žinomi) pasakojo, kad kaskart važiuojant vakariniu aplinkkeliu ties Buivydiškių kapinėmis akis vis kliūva už nenaudojamo viaduko.
„Juo niekas nesinaudoja. Kažin, ar jis šioje vietoje yra reikalingas. Įdomu, kas ir kodėl nusprendė jį pastatyti šioje vietoje“, – stebėjosi vyras.
Anot jo, vietoje lėšų skirtų šiam tiltui būtų galima sutvarkyti kitas miesto erdves.
„Kažkodėl buvo nuspręsta šį tiltą pastatyti Justiniškėse, tačiau gyventojai čia turi ir kitų problemų – netvarkingus ir aptrupėjusius šaligatvius. O žiemą jų nelabai kas ir valė. Dar daugiabučių kiemuose trūksta ir automobilių stovėjimo vietų. Galbūt galima pradėti nuo šių problemų sprendimo“, – siūlė vilnietis.
Kita vertus, anot jo, jeigu pinigai jau išleisti ir viadukas pastatytas, kodėl delsiama viską užbaigti ir leisti gyventojams juo naudotis.
„Galų gale yra garantinis laikotarpis, per kurį statytojas turėtų pašalinti statinio trūkumus, jeigu tokių būtų pastebėta. O jeigu metų metus stovės nenaudojamas ir tik vėliau pradėjus eksploataciją paaiškės defektai, bet garantinis laikas bus pasibaigęs? Kas tada papildomai mokės už galimą remontą?“ – retoriškai klausė pašnekovas.
Beje, tuo metu, kai šis viadukas stovi nenaudojamas, Vilnius planuoja statyti du naujus tiltus per Nerį. Vienas turėtų iškilti tarp Geležinio vilko ir Žvėryno tiltų, o kitas – sujungti Vingio parką ir Litexpo rūmų prieigas.
Darbus užbaigs, tik dar nežino kada
Vilniaus savivaldybės Infrastruktūros skyriaus vedėjas Arūnas Visockas komentavo, kad viadukas buvo pastatytas vykdant Vakarinio aplinkkelio statybos projektą, kuris baigtas 2016 metais.
„Šalia Vilniaus miesto vakarinio aplinkkelio vyrauja daugiausiai gyvenamieji rajonai, todėl viadukai pastatyti tam, kad būtų susisiekimas tarp abiejų aplinkkelio pusių.
Vilniaus vakarinio aplinkkelio III etapui buvo skirtas 84,06 mln. eurų Europos Sąjungos (ES) fondų finansavimas, dar 21 mln. eurų projektui skyrė savivaldybė. III aplinkkelio etapą tiesė AB „Kauno tiltai“, UAB „Fegda“, UAB „Lemminkainen Lietuva“, AB „Eurovija Lietuva“, UAB „Tilsta“ ir UAB „Axis Power“.
Jūsų skaitytojų minimo viaduko vieną pusę, esančią rajono pusėje, pagal išduotas sąlygas projektuoja ir įrengs vystytojas. Tuo metu miesto pusės projektas yra parengtas, tačiau leidimas darbams negautas, nes atliekamos projekto korekcijos“, – sakė A. Visockas.
Anot jo, šiuo metu yra dirbama su projektu, o vėliau, kaip ir visa infrastruktūra, keliaus per vertinimo kriterijus, pagal kuriuos nustatoma investicijų į infrastruktūrą eilė, todėl artimiausiu metu tikėtis statybų pradžios yra ne itin realu.
„Pati jungtis, suprantama, kaip ir kita infrastruktūra, reikalingi, ir ilgainiui jungčių statybos bus pradėtos“, – teigė A. Visockas.
Savivaldybė neatsakė, kad kada konkrečiai bus baigti visi darbai ir realiai bus galima naudotis viaduku, kuris mokesčių mokėtojams kainavo ne vieną milijoną eurų.
Lietuvos automobilių kelių direkcija komentaro apie viaduko statybas nepateikė, siūlė kreiptis į Vilniaus savivaldybę.