„Reklama nemiega – ieškome būdų, kaip būti aktualiais, gyvybingais, įtraukiančiais, ne pamokslautojais ar nuobodžiais akcijiniais robotais. Be abejo, kaip ir seniau, prastos, beveidės, besielės reklamos yra absoliuti dauguma. Bet tai jau tinginių kūrėjų sąžinės reikalas“, - mano agentūros „New!“ idėjinis vadas.
Kaip per paskutinius penkerius metus keitėsi reklamos pobūdis jūsų akimis? Kas tapo visiška atgyvena, kokias naujas priemones imta naudoti? Kas šiuo metu yra laikoma gera reklama?
Reklama keičiasi iš paskos vartotojų įpročiams. Per penkerius metus iki neįsivaizduojamo dydžio išaugo „Facebook“ vartojimas, jaunoms auditorijoms internetas tapo dominuojančia media, aplenkdamas TV, išmanieji telefonai įgalino daryti dalykus, kuriuos kadaise matėme fantastiniuose filmuose.
Visai tai keičia auditoriją ir jos elgseną ir, kaip visais laikais, reklama, kai ji gera, yra supratinga ir tai prasmingai išnaudoja. Reklama turi amžinai atsinaujinantį įrankyną, tačiau esminis dalykas - aktualumas ir pagaulumas auditorijai yra nekintamas. Nesvarbu, kokia forma, jei nėra įtraukimo, sustabdymo – nieko nebus. Laimei, vis daugiau kompanijų pasaulyje susitaiko su naujų laikų role – įdomaus pakeleivio, o ne vairuotojo ar direktoriaus bendroje prekės ženklų ir žmonių kelionėje.
Kokie reklamos ypatumai vasaros metu, kai žmonės atostogauja, mažiau sėdi prie televizorių? Kur vasarą „išsikrausto“ reklama ir kokiomis formomis tampa labiau matoma, efektyvi?
Prie TV jie sėdi mažiau, prie jūros pasiima žurnalų ir vis tiek lieka internete. Mažiau jį varto darbo metu, bet be jo gyventi nebegali. Juoba, kad internetas vis labiau – visur.
Pastaruoju metu vyrauja reiškinys, kad išsilavinę, platesnio mąstymo žmonės iš viso atsisako televizijos. Neretai jie neklauso radijo, neperka spaudos leidinių, o kai kurie neturi ir socialinių tinklų paskyrų. Ir apskritai, tokie žmonės dažnai kritiškai žiūri į reklamą. Kokia reklama ir kokiomis formomis veikia juos ir ar iš vis tokius „mąstančius“ vartotojus dar galima paveikti?
Auditorijos paisanti reklama visada atlieka savo darbą. Nes jei paisai – tai supranti, gerbi, įsijauti ir žinai, kas juos paliečia. Tada lengviau atrasti jiems skirto produkto ar paslaugos charakterį ir ypatumus. Žmonės atsisako TV ne iš pižoniškumo, o tik todėl, kad jos turinys dažniausiai yra beprasmis srautas, mažai tesiskiriantis nuo tos lentelės, kurią TV rodo, kai baigiasi programa.
Laimei, TV pamažu susilies su internetu ir turės konkuruoti su kur kas įvairesne ir kokybiškesne turinio pasiūla. Informacijos perteklius sukuria dėmesio deficitą, todėl šių dienų didžioji vertė, kuri aktuali ne tik „mąstantiems“, yra gebėjimas atsirinkti. Tas pats su socialiniais tinklais, jei neturi aiškios vizijos, kam jis tau reikalingas ir ką nori jame matyti ar skaityti, galiausiai leidi dienas kapstydamasis svetimų minčių šiukšlyne.
Kokią vietą Lietuvoje reklamos sferoje užima socialiniai tinklai?
Akivaizdu, kad ten jau yra milijonai žmonių, o kaip išnaudoti visas komunikacijos galimybes mes tik mokomės.
Kokias matote reklamos perspektyvas – kur plėsis ir kokiomis formomis?
Didžiausia tema, kuria daug diskutuojama, yra totalinė personalizacija. Mes jau matome nemažai reklamos, kuri skirta specialiai mums ir jos tik daugės. Tiek TV klipai, skaitmeninis radijas, net lauko reklama ilgainiui derinsis prie mūsų įpročių, pomėgių, socialinės pozicijos, pirkimo istorijos. Reklamdaviams tai yra kone aukso amžius – jokiais laikais niekas neturėjo tiek daug informacijos apie savo pirkėją ir jos vis daugėja, nes kasmet turime vis didesnę ir gilesnę auditorijos pažinimo istoriją.
Gal turite duomenų apie reklamos efektyvumą dabar ir anksčiau, ar žmonės tampa „atsparesni“ reklamai, o gal atvirkščiai?
Faktas – žmonės labiau išsiblaškę, mažiau dėmesingi, juos veikia daugiau dirgiklių. Ta prasme jie atsparesni. Tačiau ir reklama nemiega – ieškome būdų, kaip būti aktualiais, gyvybingais, įtraukiančiais, ne pamokslautojais ar nuobodžiais akcijiniais robotais. Be abejo, kaip ir seniau, prastos, beveidės, besielės reklamos yra absoliuti dauguma. Bet tai jau tinginių kūrėjų sąžinės reikalas.
Įdomūs faktai:
- Naujausia statistika rodo, kad šiemet sausio – birželio mėnesiais bendros reklamos apimtys Lietuvoje paaugo 2,9 proc. lyginant su pernai analogišku laikotarpiu.
- Daugiausiai reklamos generavo prekybos tinklai, mobiliojo ryšio bendrovių mokėjimo kortelės ir greitieji kreditai.
- Per pirmus šešis šių metų mėnesius pastebėtas nežymus TV reklamos augimas, iki 2,6 proc.
- Spaudos reklamos apimtys krito 7,4 proc. Laikraščiuose reklamos ploto mažėjimas buvo 9 proc., žurnaluose reklamos plotas krito 4,1 proc.
- Šių metų tendencija – labiausiai auga reklamos radijuje.
- Kino reklama per pirmąjį pusmetį augo 17,7 proc. Šiais metais buvo parodyta 146 tūkst. reklaminių klipų.