Gruodžio mėnesį penki „Swedbank“ padaliniai bus pertvarkyti į Finansinių konsultacijų centrus – banko padalinius, kuriuose specialistai gyventojus konsultuos finansiniais klausimais ir mokys naudotis elektroniniais sprendimais. Kasdienes operacijas gyventojai galės atlikti savitarnos erdvėse, kuriose įrengti grynuosius pinigus priimantys ir išduodantys bankomatai bei interneto banko terminalai. Šiuo metu du tokie padaliniai jau veikia Vilniuje ir Kalvarijoje, numatoma, kad ateityje tokių padalinių daugės.
Banko duomenimis, nuo metų pradžios konsultacijų skaičius klientų aptarnavimo padaliniuose išaugo 50 proc. „Swedbank“ klientų elgsenos duomenys rodo, kad srautas padaliniuose išlieka tolygus, tačiau keičiasi apsilankymo pas banko specialistus tikslai. Mokėjimų ir kitų paprastų operacijų nuosekliai mažėja, nes gyventojai atlieka jas savarankiškai. Į banko specialistus jie vis dažiau kreipiasi sudėtingesniais klausimais – dėl finansavimo, investavimo, taupymo, pensijų ar draudimo sprendimų.
„Pastebime, kad prireikus priimti ilgalaikį sprendimą, žmonės pageidauja pasitarti su profesionaliu finansų specialistu. Pastarąjį kartą tuo įsitikinome, kuomet klientai pradėjo domėtis pensijų reforma. Nepaisant to, kad šia tema yra kalbama daug, tik 4 proc. sprendimus dėl tolesnio pensijų kaupimo priėmusių gyventojų tai padarė savarankiškai. Kone absoliuti dauguma – 96 proc. – kreipėsi į banko ekspertus ir apsisprendė tik po konsultacijos,“ – teigia „Swedbank“ Mažmeninės bankininkystės tarnybos vadovė Orinta Žvirzdinė.
Naujo tipo padaliniuose klientai galės ne tik konsultuotis finansiniais klausimais, bet ir pasimokyti naudotis elektroniniais banko įrankiais. O. Žvirzdinės teigimu, nors vis daugiau lietuvių paprastas bankines operacijas jau atlieka savarankiškai, tačiau dalis gyventojų vis dar nejaukiai jaučiasi elektroninėje erdvėje. Jiems banko specialistai praktiškai parodys, kaip kasdienius finansinius reikalus susitvarkyti greičiau, pigiau ir patogiau.
Visą parą veikiančiose savitarnos erdvėse gyventojai gali ne tik išsiimti ir įnešti grynųjų pinigų, bet ir peržiūrėti sąskaitos informaciją, pervesti pinigų, sumokėti įmokas už paslaugas, atlikti pavedimus tarp savo sąskaitų – šias ir kitas kasdienes operacijas galima atlikti naudojantis interneto banko terminalu. Padalinio darbo metu klientams, kuriems reikia pagalbos, padės banko darbuotojai. Esant poreikiui, čia pat įrengtu telefonu galima susisiekti su konsultantu.
Gruodžio mėnesį Finansinių konsultacijų centrai duris atvers Vilniuje, Kaune, Trakuose ir Zarasuose.