• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Alaus rinkos lyderę "Švyturio-Utenos alaus" bendrovę konkurentai kaltina piktnaudžiaujant dominuojančia padėtimi, o Konkurencijos tarybą - nuolaidžiavimu.

REKLAMA
REKLAMA

"Kalnapilio-Tauro grupė", "Gubernija" ir "Ragutis" vadovai Seimo pirmininkui, premjerui ir Konkurencijos tarybai pateikė pareiškimą, prašydami ištirti, ar "Švyturys-Utenos alus" nepažeidžia Konkurencijos įstatymo, draudžiančio piktnaudžiauti dominuojančia padėtimi.

REKLAMA

"Alaus rinką Lietuvoje sudaro vienas didelis rinkos dalyvis - UAB "Švyturys-Utenos alus", šiuo metu turintis 48,72 proc. Lietuvos alaus rinkos, ir keletas mažesnių - AB "Kalnapilio-Tauro grupė", turinti apie 23,17 proc., AB "Gubernija" ir AB "Ragutis", atitinkamai užimantys 10,54 proc. ir 9,28 proc. alaus rinkos, bei daugelis visai smulkių rinkos dalyvių, bendrai užimančių 8,29 proc. alaus rinkos", - teigiama išplatintame pareiškime.

REKLAMA
REKLAMA

Aludarių teigimu, tokią iškreiptą situaciją rinkoje sąlygojo Konkurencijos tarybos sprendimai, kai 2000 metais Skandinavijos koncernui "Baltic Beverages Holding" buvo suteikta laisvė pasirinktinai parduoti vieną iš tuo metu valdytų alaus daryklų. Pareiškime pažymima, kad "Konkurencijos tarybai priimant nutarimą Lietuvos alaus rinka buvo pasiskirsčiusi taip: AB "Švyturys" - 28,20 proc. AB "Utenos alus" - 22,23 proc., AB "Kalnapilis" - 19,91 proc., todėl Konkurencijos taryba, leisdama parduoti AB "Kalnapilis", įmonę turinčią mažiausią rinkos dalį iš trijų įmonių, pati sukūrė dominuojantį ūkio subjektą, galintį daryti ir darantį vienpusę lemiamą įtaką rinkoje".

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Prašydami ištirti, ar UAB "Švyturys-Utenos alus" nepažeidžia konkurencijos įstatymo, aludariai pateikė pavyzdžių ir argumentų, kaip rinkoje dominuojanti bendrovė ne tik varžo esamų dalyvių galimybes efektyviai konkuruoti, užkerta kelią naujų rinkos dalyvių atėjimui, bet ir, apribodama kitų aludarių prekybą kavinėse, restoranuose bei prekybos tinkluose, pažeidžia vartotojų teises.

Aludarių teigimu, apmaudą kelia ne tik nevaržoma "Švyturio-Utenos alaus" laisvė piktnaudžiauti dominuojančia padėtimi, bet ir tai, kad neretai visiems dalyviams galiojantys įstatymai, rinkos lyderiui - netaikomi.

ELTA

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų