• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Vyriausybei teigiant, kad pinigų didesnėms mokytojų algoms nėra, švietimo, mokslo ir sporto ministras atkreipia dėmesį, kad ugdymo įstaigos susiduria ir su kitomis problemomis.

Vyriausybei teigiant, kad pinigų didesnėms mokytojų algoms nėra, švietimo, mokslo ir sporto ministras atkreipia dėmesį, kad ugdymo įstaigos susiduria ir su kitomis problemomis.

REKLAMA

Laidoje „Dėmesio centre“ švietimo, mokslo ir sporto ministras Gintautas Jakštas teigė, kad mokytojams algą kitąmet žadama didinti du kurtas. 

Visgi tai, pasak ministro, nėra vienintelė problema, su kuria susiduriama ugdymo įstaigose.

Ministre, paprastas dalykas. Problemos mastas ir problemos esmė – jūs sutinkate, kad iš esmės mokytojai absoliučiai teisūs, kalbėdami apie savo atlyginimą?

Be abejo, kai kalba apie savo atlyginimą, mokytojai žino, kiek uždirba, koks jų atlyginimas, žino ir priedus, priemokas, ar tai būtų premijos, viską mokytojai apie savo atlyginimą žino.

Jūsų nuomone, galima kalbėti apie orų gyvenimą žmogaus, uždirbančio 1 tūkst. eurų per mėnesį, dirbantį pilnu etatu, pilnu krūviu, ugdantį mokinius?

REKLAMA
REKLAMA

Man atrodo, niekas net nesiginčija, kad turi būti mokytojams geresnės darbo sąlygos, turi didėti darbo užmokestis. Dėl to Vyriausybė ir siūlo darbo užmokestį didinti kitais metais net du kartus – tai darant tiek nuo sausio, tiek nuo rugsėjo mėnesio. 

REKLAMA

Ar tai yra tokia problema, dėl kurios sprendimo būtų galima kitas problemas laikinai atidėti į šalį? Ieškoti finansinių išteklių sistemos viduje, norint išspręsti mokytojų atlyginimų klausimą, įskaitant ir mokytojų motyvuotumą, darbo sąlygas ir daugelį kitų dalykų?

Išties, jeigu žiūrėtumėme į kitus klausimus, kurie be abejo irgi yra svarbūs švietimo sistemoje, ir kai kalbamės su pačiais mokytojais, tai problema yra ne tik darbo užmokestis.

REKLAMA
REKLAMA

Pavyzdžiui, kalbant tiek apie lėšas skaitmeniniam ugdymo turiniui, kai šiais metais buvo skirta 10 eurų už mokinį, kitais metais norima tą sumą dvigubinti, kad būtų 20 eurų.

Tai nesakyčiau, kad tai reikėtų kažkurias iš tų problemų, kurias sprendžiame, kad jos sulauktų atidėjimo – ar tai būtų vadovėlių įsigyjimas, kad atnaujintas ugdymo turinys, ar galime kitais metais neskirti papildomų lėšų vadovėlių įsigijimui? Manau, kad ne. Tai tikrai nėra taip, kad kažkurias iš problemų, kurias mes sprendžiame, galėtumėme atidėti.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

O tos priemonės, apie kurias kalbėjo ir gerbiamas redaktorius, apie daugybę įvairiausių iniciatyvų - gal jas galima kuriam laikui atidėti, jeigu bendruomenė sutarė, kad šiuo metu problema yra mokytojas, kuris yra nemotyvuotas?

Nekalbėčiau taip apie visus mokytojus, kad visi jie būtų demotyvuoti. Aišku, geresnių sąlygų reikia visiems. Bet kalbėti negalima abstrakčiai apie projektus, turėtumėme apie kiekvieną atskirai. Jeigu kalbame apie profesinį orientavimą. Tai yra problema, kurią kelia, nežinau –dešimtmečius.

REKLAMA

Tiek darbdaviai, tiek patys mokytojai, iš mokyklų girdima. Ir iš to reformų paketo <...> buvo skirtos lėšos pasamdyti naujus specialistus profesiniam orientavimui, juos apmokyti. Tai buvo padaryta, dabar turime profesinio orientavimo specialistus, dirbančius mokyklose.

„Dėmesio centre su Edmundu Jakilaičiu“ kiekvieną pirmadienį 19:30 per TV3 televiziją ir naujienų portale tv3.lt!

Daugiau mokytojų liudijimų galite išgirsti reportaže, esančiame straipsnio pradžioje. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų