Parlamentinis Seimo Sveikatos reikalų komitetas nepritarė darbo grupės, turėjusios parengti naują silpno alkoholio reklamos transliavimo tvarką, pasiūlytoms pataisoms dėl silpno alkoholio reklamos transliavimo.
Komitetas parėmė konservatoriaus Antano Matulo ir socialdemokratės Birutės Vėsaitės siūlymus dėl silpno alkoholio reklamos transliavimo.
Šie parlamentarai siūlo, kad alkoholio reklamą būtų draudžiama transliuoti nuo 6 val. iki 23 val., tačiau draudimas nebūtų taikomas tiesiogiai ir ištisai transliuojamoms tarptautinėms sporto varžyboms, vykstančioms užsienio valstybėje.
Pataisos, be kita ko, numato, kad alkoholio reklama nebūtų laikomi alkoholinį gaminančių arba juo prekiaujančių įmonių pavadinimai ar prekių ženklai, kai jie nereguliariai ir netikėtai matomi programose ir kai jų atvaizdai yra šalutiniai, palyginti su programos vaizdais.
A.Matulas ir B.Vėsaitė siūlo nuo 2012 metų alkoholio reklamą drausti visose visuomenės informavimo priemonėse, koncertų, cirko, diskotekų, jaunimo sporto ir laisvalaikio renginių, kitų masinių renginių, teatro spektaklių, kino ir videofilmų demonstravimo vietose, išskyrus jose esančias prekybos vietas, švietimo, mokslo, ugdymo bei visose sveikatos priežiūros įstaigose, visuomeninio transporto priemonių viduje ir išorėje, degalinėse ir jų teritorijose, išskyrus jose esančias alkoholio prekybos vietas, taip pat ant atvirlaiškių, vokų ir pašto ženklų.
Seimo valdybos sudaryta darbo grupė siūlo taip pat nuo 2012 metų uždrausti alkoholio reklamą visose visuomenės informavimo priemonėse, o iki tol leisti nestipraus alkoholio alaus ir natūralios fermentacijos vyno reklamą.
Iki 2012 metų siūloma alkoholio reklamą drausti per televiziją ir radiją nuo 6 val. iki 23 val., tačiau toks draudimas nebūtų taikomas alui iki 5,5 proc. stiprumo ir natūralios fermentacijos alkoholiniams gėrimams iki 13 proc. stiprumo.
Silpno - iki 13 proc. ir natūralios fermentacijos alkoholio gamintojų arba prekybininkų pavadinimus ar jų prekių ženklus siūloma leisti ant profesionalių sportininkų sportinės aprangos, avalynės ar kitų sporto gaminių ar sporto atributikos sporto renginių metu.
Transliuotojus siūloma įpareigoti transliuoti reklamą, propaguojančią blaivybę ir informuojančią apie alkoholio vartojimo žalą. Tam transliuotojai turėtų skirti ne mažiau kaip 10 proc. metinių pajamų, gautų už alkoholio reklamos transliavimą.