Tokią situaciją restoranuose ir baruose susiėmę už galvų jau įsivaizduoja jų savininkai, perskaitę Vyriausybės svarstomas alkoholio kontrolės įstatymo pataisas, uždrausiančias alkoholio reklamą.
„Mums reikėtų visiškai naujai viską perdaryti, būtų daug išlaidų ir neaišku, kur tai nuvestų. Atidarinėjome tikslinei auditorijai skirtą vietą. Kalbant apie stiklines, įrangą, šaldytuvus, didelė dalis jų yra iš tiekėjų su logotipais paimti panaudai. Reikėtų įsigyti nuosavą, reiktų sienas lupti, griauti, dažyti“, - sako baro savininkas Paulius Liubertas.
Ir ne tik buteliai turės būti be prekinių ženklų, bet ir visos baro dekoracijos, taurės, kranai, skėčiai, baldai. Verslininkai perspėja, kad taip griežtai ribojant alkoholio reklamą, turistų būsim lyginami su musulmoniškais kraštais.
„Formuluotė kaip visiškai draudžiama reiškia, kad barmenas nebegali normaliai paaiškinti apie produktą, kokteilį, vyną. Tai būtų traktuojama kaip reklama, išimtys yra reikalingos“, - mano Legalaus verslo aljanso prezidentas Romas Apulskis.
Sveikatos apsaugos ministras, rengiantis alkoholio prekybai apynasrį, verslininkus ramina, kad jų vaizduotė viršija jo lūkesčius.
Alkoholio reklamą Vyriausybė rengiasi uždrausti nuo naujųjų metų ir, pasak ministro, svarbiausias jo tikslas, kad alkoholis nebūtų reklamuojamas žiniasklaidoje.
Alkoholio gamintojai perspėja, kad Lietuvos žiniasklaidoje nelikus alkoholio reklamos, pagrindine konkurencijos priemone taps gėrimo kaina ir Lietuvos svaigalų gamintojams pranašauja juodas dienas.
Vyriausybė alkoholį užsimojo išvyti iš visų viešų erdvių ir lauko kavinių – išlenkti taurelę legaliai ragina tik uždarose patalpose. Verslininkai perspėja, kad tokie draudimai dar labiau skatins buitinį alkoholizmą, kuris Lietuvoje ir taip yra labai paplitęs, mat alkoholio kainos baruose tautiečiams sunkiai įkandamos. Užsimojusi sumažinti alkoholio prieinamumą, Vyriausybė numato sutrumpinti prekybos laiką, uždrausti vartoti jį neturintiems 20 metų.
Plačiau apie tai – TV3 reportaže.