Vyriausybės strateginių projektų portfelio komisija nusprendė, jog reikia įvertinti visas oro uostų plėtros galimybes, BNS pranešė susisiekimo ministro atstovė spaudai Vytautė Šmaižytė.
„Prieš priimant galutinį sprendimą dėl Vilniaus oro uosto plėtros, kuris nubrėš šalies oro uostų ateitį bent 50 metų į priekį, norima įvertinti visas alternatyvas – naujo oro uosto statybą, Kauno oro uosto galimybes ir Vilniaus oro uosto tolesnę plėtrą“, – sakė V. Šmaižytė.
Galimybių studiją turėtų parengti 3 oro uostus valdančios įmonės Lietuvos oro uostai pernai pasamdyta Olandijos aviacijos, transporto ir turizmo konsultacijų bendrovė „InterVistas Consulting“. Tikimasi, kad studija bus baigta iki kitų metų vidurio.
Lietuvos oro uostai jau kelerius metus ruošiasi pritraukti privatų valdytoją. Seimas pernai birželį pritarė koncesijai, kuri negalėtų būti ilgesnė nei 25 metai.
Tačiau šiemet birželį Seimas priėmė naują Koncesijų įstatymą. Jis leidžia koncesijų sutartis sudaryti ilgiau nei 25 metams, todėl Susisiekimo ministerija iškėlė ambicingesnius oro uostų plėtros planus.
Anksčiau bendrovės „InterVistas Consulting“ parengtame koncesijos projekte numatytos dvi plėtros alternatyvos – Vilniaus oro uosto terminalo plėtra arba naujo terminalo statyba. Privatus valdytojas plėtotų visus tris šalies oro uostus – Vilniaus, Kauno ir Palangos, kiekvieno jų valdymas ir plėtra būtų reguliuojama atskirai, o koncesijos pabaigoje valstybė perimtų turtą.
Su Olandijos konsultantais Lietuvos oro uostai turi 2,117 mln. eurų vertės sutartį.